۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۷۰۹۵۷۲
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

کرمانشاه زادگاه نیکی هاست

کرمانشاه زادگاه نیکی هاست
کرمانشاه ـ شهرستانی گفت: کرمانشاه مسقط الرأس نیکی ها و زیبایی هاست و باید دانست که این استان سرزمین رنگ و سنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، دکتر علیرضا شهرستانی امروز در آیین تجلیل از مفاخر فرهنگی هنری استان کرمانشاه که با حضور برخی از مسؤولین پیش از ظهر امروز برگزار شد، بر برگزاری آیین تجلیل از فرهیختگان استان در دانشگاه ها و مدارس تأکید کرد.

دکتر شهرستانی گفت: امروز گرد هم آمده ایم که آینه گردان مجلس نکو داشت دو دُردانه باشیم، مفاخر فرهمند استان کرمانشاه که حضورشان باعث رونق فرهنگ و ادبیات و تاریخ استان کرمانشاه است.

وی افزود: به همه شما درود و احترام می فرستم که از دیار کرمانشاه نام و آوازه دارید، امروز آمده ایم که عقیق وجودی استاد فرشید یوسفی، سفید موی سفید روی سفید خوی و همچنین استاد فرخ پی اردشیر کشاورز، آینه گردانی و تجلیل کنیم از این دو ناز دانه ای که از افتخارات این استان می باشند. کرمانشاه مسقط الرأس نیکی هاست، کرمانشاه مسقط الرأس زیبایی هاست وکرمانشاه سرزمین رنگ و دنگ و سنگ است.

شهرستانی تصریح کرد: نام هر شهری که می آید به یاد میراثش تاریخی آن شهر می افتیم، اما روح و روان هر دیاری هنرمندان آن هستند، کالبد هر دیاری چون دیار کرمانشاه، اردشیر کشاورز، فرشید یوسفی، میر جلال الدین کزازی و بزرگان دیگری که همگان درذهن داریم، این بزرگان روح دیار ما هستند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خطاب به استاد اردشیر کشاورز و استاد فرشید یوسفی اذعان داشت: استاد اردشیر کشاورز! که  بخشی از تاریخ سیاسی و فرهنگی استان دیرپای کرمانشاه را نگاشته ای  و شخصیت های بزرگی را از دل تاریخ بیرون کشیده ای و برای خلق فردایی بهتر فراروی جوانان این دیار قرار داده اید و اما استاد فرشید یوسفی هم  با زبان شعر که اثر گذار ترین عنصر وادی ادبیات است به جمع آوری آثار منظوم شعرای گذشته و معاصر کرمانشاه که مشهون از نازک خیالی های شاعران گم نام اما بزرگ کرمانشاهی باغ هزار گلی در هزار توی خاطره ها گشوده اید.  گویند تاریخ را فاتحان می نویسند، اما من می گویم «در دیار شیرین تاریخ را عاشقان می نویسند». زیرا این دو استاد فرهمند به دیار و مردم خود و فرهنگ خود عشق می ورزند.

دکتر شهرستانی با تجلیل از نام و آوازه کرمانشاه خاطر نشان ساخت: کرمانشاه جایگاهی ورجاوند است که دُرهای مکنونی را در خود نهفته دارد، زیرا در جمع حاضر بخشی از مفاخر استان گرد هم آمده اند، بنابراین باید مفاخر را معرفی کنیم و این برنامه های مفصل، باید بین دانش آموزان و دانشجویان برگزار شود و اگر برنامه ای فرهنگی برگزار می شود، استادان بزرگ استان در هر رشته و زمینه ای در آن حضور داشته باشند و در این راستا معاونت فرهنگی شهرداری و دانشگاه ها موظف هستند با کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اگر مرکزی فرهنگی، علمی، ورزشی و … افتتاح می کنند، حتما آن مرکز به نام یکی از این بزرگان باشد و بدین وسیله از این بزرگان تجلیل نماید.

شهرستانی با تجلیل از استاد غلامرضا نوری علا و همچنین نادر دارستانی فعال عرصه مطبوعات گفت: پیش از این، برگزاری این مراسم را این عزیزان انجام می دادند که از همین جایگاه از خدمات بزرگ این فرهیخته فرهمند تشکر و قدردانی می نمایم، ضمن این که از خدمات مدیران گذشته ارشاد اسلامی، آقایان دکترفاضلی و دکتر رحیمی زنگه تشکر و قدردانی می نمایم./1400/

ارسال نظرات