۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۷۰۹۸۴۰
آیت الله میرباقری:

بالاترین درجات ایمان با فروتنی در بارگاه ائمه اطهار به دست می‌آید

بالاترین درجات ایمان با فروتنی در بارگاه ائمه اطهار به دست می‌آید
نماینده خبرگان با اشاره به شخصیت آیت الله فاطمی نیا گفت: کسی که می خواهد هدایت کند باید درد مردم را بچشد و بار آنها را بردارد و آلام آن ها را تسکین دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری در مراسم بزرگداشت آیت الله فاطمی نیا که سه شنبه شب در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به شخصیت والای این عالم پارسا گفت: تمام اسرار و رموز بندگی در اختیار انبیاء و حجج الهی است و این نتیجه و ثمره بندگی آنها است و حقیقت علم جز با بندگی حاصل نمی شود.

وی افزود: حقیقت علم نوری است که قلب را روشن می کند و طالب علم باید حقیقت بندگی را در خود محقق کند و حقیقت علم را به کسی می دهند که از خود خلع مالکیت می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حقیقت علم که نورانیت باشد در اختیار بندگان الهی است عنوان کرد: امیرالمومنین علیه السلام فرمود کسی که معارف الهی به او نرسیده باشد مرده است و معارف سرچشمه ایمان و حیات است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه بالاترین درجات ایمان با تذلّل و فروتنی در بارگاه ائمه به دست می‌آید و با سر و صدا و قیل و قال مردم هدایت نمی شوند، اظهار داشت: قلوب با معارف اهل بیت هدایت می شوند و تمام علوم در اختیار ائمه معصومین است و اگر کسی حامل علوم ائمه شد چراغ روشن و مصباح می شود.

وی ادامه داد: انسان اگر چنین عالمی را پیدا کرد باید در کنار او زانو بزند و او را رها نکند چرا که او احیاگر قلوب است و کار عالم چیزی جز این نیست که دست مردم را بگیرد و از راه شیاطین به سمت ائمه معصومین برساند؛ آیت الله فاطمی نیا با زحماتی که کشیده بودند حامل این نور بودند و لذا نفس ایشان احیاگر و راهگشا بود.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه این استاد اخلاق و عالم پارسا عامل حقیقت محبت به اهل بیت بودند و قلوب بسیاری را جمع و هدایت کرد، خاطرنشان داشت: آیت الله فاطمی نیا مردم را با محاسن علوم اهل بیت به حقیقت و هدایت دعوت می کرد و کار عالم غیر از این نیست.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین کار یک عالم اتصال قلوب عالمیان به امام (ع) است، ابراز کرد: کسی که می خواهد هدایت کند باید درد مردم را بچشد و بار آنها را بردارد و آلام آن ها را تسکین دهد و این خصوصیات در وجود این عالم وجود داشت.

ارسال نظرات