۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۷۰۹۸۶۱
مدیرکل اوقاف قم ابراز کرد؛

توجه ویژه به قرآن در همه برنامه‌های ماه رمضان اوقاف

توجه ویژه به قرآن در همه برنامه‌های ماه رمضان اوقاف
مدیرکل اوقاف استان قم گفت: ۳۳۰ محفل قرآنی، حضور ۶۰ مبلغ و برپایی نمایشگاه در حرم مطهر بخشی از فعالیت‌های قرآنی این اداره کل در ماه رمضان هستند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نخستین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم در سال جاری با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استان قم برگزار و گزارش‌هایی از فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان ارائه شد.

در بخشی از نشست، حجت‌الاسلام اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های قرآنی این اداره کل در ماه رمضان اظهار کرد: برپایی 330 محفل جز‌ءخوانی قرآن کریم در ماه رمضان با محوریت بقاع متبرکه شاخص، یکی از مهمترین این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: بیشتر این محافل قرآنی بعد از اقامه نماز ظهر و عصر و برخی هم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه سفره افطاری ساده نیز در برخی بقاع شاخص گسترده شد خاطرنشان کرد: برگزاری ۱۵ محفل انس با قرآن و جلسات تفسیر قرآن با حضور مفسران کلام وحی، پخش زنده ویژه برنامه تلویزیونی تسبیح سحر از سیمای مرکز قم و از جوار امامزادگان شاخص و برپایی نمایشگاه قرآنی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ماه رمضان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: در نمایشگاه قرآنی اوقاف، غرفه‌های احکام، جهاد تبیین، وقف‌های قرآنی، شهدای قرآنی، مشاوره خانواده، نجوم و قرآن، معرفی علمای قرآنی و دقایقی با قرآن برپا شده بودند و در کنار آن ویژه برنامه‌های قرآنی در صحن‌های امام رضا(ع) و صاحب الزمان(عج) با اهدای هدایای فرهنگی برگزار شدند.

حجت الاسلام اسکندری تصریح کرد: 60 نفر مبلغ روحانی آموزش‌دیده، مجری برنامه‌های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه در ماه رمضان بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه برگزاری همایشی با عنوان پیگیری مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری با حضور آیت‌الله میرباقری در حرم امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) از دیگر برنامه‌های اوقاف قم در ماه رمضان بوده است گفت: همچنین می‌توان به برگزاری ویژه برنامه‌های رحلت حضرت خدیجه(س)، میلاد امام مجتبی (علیه السلام)، احیای شب‌های قدر و سالروز شهادت امیرالمؤمین علی(ع) هم اشاره کرد که با محوریت قرآن و عترت تدارک دیده شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر اینکه امام زادگان باید قطب فرهنگی باشند در طول سال برگزاری برنامه های فرهنگی و به ویژه قرآنی را در امام زادگان دنبال می کنیم و چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی را هم در استان خواهیم داشت.

ارسال نظرات