۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۷۰۹۹۰۰

عرضه کتاب "نبرد تک خوان" در نمایشگاه کتاب تهران

عرضه کتاب
کتاب "نبرد تک خوان" به عنوان نخستین اثر مستقل فهیمه شاکری مهر به همت نشر معارف در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، داستان‌های این بانوی نویسنده پیش از این در سه کتاب مجموعه داستان‌های گروهی "چای عراقی"، "هلو برادر"، "آدم‌های خانه عنقا" و نیز مجله "زن روز" منتشر شده است.

بنابر این گزارش، فهیمه شاکری مهر در کارنامه خود برگزیده شدن در جشنواره‌های ادبی همچون جشنواره شعر و داستان جوان سوره، جشنواره بسیج هنرمندان، جشنواره سوختگان وصل، جشنواره داستان قم و ... را دارد.

کتاب "نبرد تک خوان" اثر مستقل این نویسنده قمی است که در فضای بومی قم در دهه شصت اتفاق می‌افتد؛ در روزگاری که اکثر شهرهای ایران توسط رژیم بعثی عراق بمباران می‌شد و موشک‌های صدام تا قم هم رسیده بود.

او در رمان خود به سراغ داستان نوجوانی رفته که در آن‌ روزها برای رسیدن به جبهه هر راهی را امتحان کرده و به در بسته خورده است، حال تنها راه رسیدن به جبهه برای او وارد رقابت تک‌خوانی و مسابقه‌ی سرود شدن است که برای رسیدن به این هدف درگیر اتفاقات غیرمنتظره و درگیری‌هایی می‌شود.

گفتنی است، ماجرای گروه سرود مدرسه قطب راوندی قم اتفاقی در دل روزهای موشک باران شهر قم است که برای اولین بار در دل داستان و تخیل نویسنده برای مخاطب روایت می‌شود. شهر قم جز شهرهایی بود که صدام در پی بمباران آن و تخریب روحیه مردم بود که در دل داستان این کتاب به حال و هوای آن روزهای مردم شهر قم پرداخته شده است.

لازم به ذکر است که این کتاب در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در غرفه انتشارات معارف به آدرس شبستان مصلی، راهرو ۲۷، جنب ورودی ۸۸، غرفه شماره ۳۸ در دسترس علاقه مندان به فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات