۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۷۰۹۹۵۷
حجت الاسلام ذوالنوری تشریح کرد؛

روحانیت در کنار ملت ایستاده است/ نقش شهدای روحانی در جنگ تحمیلی

روحانیت در کنار ملت ایستاده است/ نقش شهدای روحانی در جنگ تحمیلی
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: کنگره ۴۰۰۰ شهدای روحانی یعنی روحانیت در همه عرصه ها در کنار ملت ایستاده و از جنس این مردم است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری چهارشنبه شب در مراسم همایش تخصصی شهدای روحانی استان قم که در مدرسه فیضیه برگزار شد، گفت: عالم و آدم می داند که در نبرد نابرابر هشت ساله ای که بر ما تحمیل شد در هیچ بعدی مشابهتی بین ما و دشمن نبود بلکه در ابعاد نظامی، عملیات روانی و پشتیبانی بین المللی بر ما برتری داشتتند.

وی با بیان چرایی شکست دشمن و درخشش ایران در منطقه ابراز داشت: بدون شک عوامل پیروزی ما معنوی بود و چیزی حدود ۷۰ عامل تاثیرگذار وجود داشت برای مثال معنویت، آخرت گرایی، باور و ایمان به غیب، وحدت کلمه و گذشت عوامل موفقیت و ممیزه ما بر دشمن بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش شهدای روحانیت در پیروزی دفاع مقدس اظهار کرد: رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا یک روحانی بود و این اولین نقش کلان روحانیت در جنگ تحمیلی بود که نگاه و نظر امام مهیج و بسیج کننده نیروهای انقلابی و مردمی در جنگ بود همچنین عشق امام موجب پایداری و استواری نیروها در مناطق جنگی محسوب می شد.

حجت الاسلام ذوالنوری با تأکید بر نقش روحانیت در جنگ تحمیلی افزود: نقش دوم روحانیت پشتیبانی بود و مردم به روحانیت اعتماد داشتند و دارند و وقتی از زبان یک روحانی مظلومیت و حفظ تمامیت اراضی کشور مطرح می‌شد مردم به سوی جبهه ها حرکت می کردند.

وی با اشاره به نقش مدیریتی روحانیت در جبهه های نبرد حق علیه باطل عنوان کرد: بخشی از کارهای مدیریتی در جبهه در کنار دیگر فرماندهان بر عهده روحانیون بود همچنین در کنار تبلیغ در کارهای رزمی نیز حضور داشتند و این گروه موثر ترین گروه در جنگ بودند که به تناسب در سنگر تبلیغ و یا رزم حضور پیدا می‌کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بعضی از نبردها یک گردان روحانی به عنوان نیروهای رزمی حضور داشتند بیان کرد: ۳۸۸۸ شهید روحانی داریم که بنیاد شهید اسناد طلبه بودن اینها را دارد و حوزه علمیه نیز اسناد تحصیل آنها را ثبت کرده است اما تعداد شهدای روحانیت بیشتر از این تعداد است و همچنان نیز شاهد شهدای روحانی در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی شهدای روحانی اهل سنتی داریم که همانند یک شیر از کشور و نظام خود دفاع کردند، ابراز داشت: برخی از طلاب در گمنامی تمام به شهادت رسیدند به گونه‌ای که حتی پرونده ای برای آنها به ثبت نرسیده است.

حجت الاسلام ذوالنور افزود: گروهی از طلاب به صورت تبلیغی به جبهه اعزام شدند و سنگر ها را به مجالس وعظ، مشاوره احکام و روضه اهل بیت (ع) تبدیل کردند و جالب است بدانید ۳۶ امام جمعه شهید در بین شهدای جنگ تحمیلی داریم حتی در جنگ روحانی خلبان بالگرد نیز حضور داشت.

وی با اشاره به نقش فرماندهی روحانیت در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: فرمانده عملیات کربلا و رئیس ستادش روحانی بودند؛ شهید ردانی پور فرمانده ای بود که مراسم شب عروسی خود را رها کرد و به جبهه های غرب پیوست و در همان جا به شهادت رسید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با این بیان که شهید حجازی و شهید میثمی طلبه بودند، ادامه داد: شهید محمود کاوه فرمانده ویژه تیپ شهدا از کنج حجره لباس سبز پاسداری را پوشید.

وی افزود: معنای کنگره ۴۰۰۰ شهدای روحانی این نیست که بخواهیم شهدای روحانی را به رخ بکشانیم بلکه پیام این کنگره این جمله مهم می باشد که روحانیت در همه عرصه ها در کنار ملت ایستاده و از جنس این مردم است.

حجت الاسلام ذوالنوری شاه بیت شهدا را ولایتمداری و اطاعت از ولی برشمرد و تصریح کرد: اگر دولت ولایتمدارانه و در جهت منویات رهبری حرکت کند کشور پیشرفت خواهد کرد و آبادانی ها را شاهد خواهیم بود.

نماینده مجلس حذف ارز ترجیحی را تصویب مجلس دانست و اظهار کرد: حذف یارانه ثروتمندان مصوبه برنامه ششم بود یعنی شش سال پیش باید در دولت آقای روحانی اجرا می شد که از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد تا خود را خوب نشان دهد هرچند به ضرر کشور باشد اما دولت آیت الله رئیسی برای آرامش آینده ملت سینه سپر کرده است.

وی افزود: اصل این طرح درست و صحیح است چرا که برخی با ارز ۴۲۰۰ تومانی کالایی را خریداری می کردند و در کشوری دیگر گرانتر به فروش می‌رساندند و در واقع از جیب مردم و بیت‌المال هزینه دیگران و برخی کشورهای همسایه می شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با ارز ۴۲۰۰ تومانی شکم برخی کشورهای همسایه را سیر می کردیم، تصریح کرد: اگر دولت را نقد می‌کنیم بین خوب و خوب تر است و ما به نحوه نظارت اشکال داریم که ان شاءالله دولت اصلاحاتش را در اجرا انجام خواهد داد اما تا به الان دولت خسارات گذشته را جبران می کرد و از این به بعد دولت آیت الله رئیسی را شاهد خواهیم بود.

ارسال نظرات