۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۷۰۹۹۷۴
حجت الاسلام روستا آزاد:

محافل گرامیداشت شهدا روحیه ایثار و ایستادگی را در جامعه اعتلا می‌بخشد

محافل گرامیداشت شهدا روحیه ایثار و ایستادگی را در جامعه اعتلا می‌بخشد
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: جلسات و محافل متعلق به شهدا همواره آکنده از آرامش بوده و روحیه ایثار و ایستادگی را در جامعه اعتلا می‌بخشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همایش وعّاظ عرصه دفاع مقدس "از منبر وعظ تا سنگر شهادت" به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با همکاری نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با حضور خانواده محترم شهدا، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، مبلغان نخبه و سرگروه های تبلیغی در سالن همایش های غدیر برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن خوش آمدگویی به مدعوین، از عوامل برگزارکننده این همایش خصوصا نمایندگی ولی فقیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر بزرگواران تقدیر و تشکر نمود.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات یادبود شهیدان و تاثیر آن در جامعه اظهار داشت: جلسات و محافل متعلق به شهدا همواره آکنده از آرامش بوده و روحیه ایثار و ایستادگی را در جامعه اعتلا می بخشد.

وی در ادامه به واژگان مربوط به موضوع شهادت در قرآن کریم پرداخت و افزود: آیات قرآنی که مربوط به موضوع شهادت می باشد در آن از واژگان زیبایی چون «استبشار»، «فرحین»، «حَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا» بکار رفته است که نشان دهنده روحیه امید، زیبایی ایثار و ایستادگی می باشد.

حجت‌الاسلام روستاآزاد گفت: با توجه به آیه ۱۷۰ سوره مبارکه آل عمران «فَرِحينَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِن فَضلِهِ وَيَستَبشِرونَ بِالَّذينَ لَم يَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم أَلّا خَوفٌ عَلَيهِم وَلا هُم يَحزَنونَ» در میابیم که ارتباط با شهدا می تواند انسان را به مرحله برساند که روحیه حزن و اندوه را از خود دور کرده و با رعایت تقوای الهی به مقامات عالیه برسد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: آیات دیگر چون آیه ۶۹ سوره نساء و آیه ۲۳ سوره احزاب که مربوط به موضع شهید و شهادت است نیز از جمله آیات امیدبخش و روحیه ساز نسبت به همنشینی با یاد شهدا می باشد.

وی با بیان اینکه از همه کسانیکه در امر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا تلاش کرده اند باید قدردانی شود، اظهار داشت: لازم است از تمام کسانیکه در امر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا فعالیتی داشته اند تشکر نمود و ما این امر را وظیفه اصلی خود می دانیم، اما با توجه به محدودیت های موجود برآن هستیم که از تعداد ۱۰ نفر از یادگاران دفاع مقدس و همچنین خانواده های معزز شهدا  به نیابت از تمامی فعالین در این عرصه ودیگر خانواده های گرانقدر شهیدان تقدیر به عمل آید.

گفتنی است، افراد حاضر در این این همایش از بیانات آیت الله احمد عابدی و از خاطره گویی آقایان تفویضی و مرادی و همچنین از نوای دلنشین مداح اهل بیت حاج مهدی رسولی بهرهمند گردیدند.

ارسال نظرات