۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۷۰۹۹۸۵
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی:

جمعیت یکی از مهمترین عوامل قدرت آفرین برای جوامع است

جمعیت یکی از مهمترین عوامل قدرت آفرین برای جوامع است
حجت الاسلام لیالی گفت: بحث جمعیت یکی از مهمترین عوامل قدرت آفرین برای جوامع به شمار می رود و به عنوان یک عامل و عنصر قدرت باید به آن نگریست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی لیالی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: در حال حاضر افرادی می‌گویند مشکل اقتصادی عامل عدم فرزندآوری است اما شاهد هستیم که همین افراد در خانه خود، بعضاً سگ نگهداری می‌کنند آن هم با هزینه‌های بسیار بیشتر از یک فرزند و لذا باید توجه داشت که دهک‌های بالای جامعه گرفتار مشکلات فرهنگی و هویتی هستند و بر همین مبنا حاضر نیستند فرزندی داشته باشند و این نشان‌دهنده عمق مشکلات فرهنگی و هویتی است.

حجت الاسلام لیالی در ادامه با اشاره به این که رتبه ایران در بحث فرزندآوری ۱۴۳ از میان ۲۰۰ کشور است، اظهار داشت: البته باید توجه داشت که پدیده کاهش جمعیت، یک مسأله جهانی و موضوعی برای همه فرهنگ‌ها و تمدن هاست.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: بحث جمعیت یکی از مهمترین عوامل قدرت آفرین برای جوامع به شمار می رود و به عنوان یک عامل و عنصر قدرت باید به آن نگریست.

وی بیان داشت: به دیگر سخن، جامعه‌ای که جمعیت جوان داشته باشد می‌تواند قدرت چانه زنی بیشتری هم داشته باشد و جامعه‌ای که از جمعیت و یا جمعیت جوان برخوردار نباشد ممکن است در عرصه تعاملات جهانی از قدرت کمتری برخوردار باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تأکید کرد: ما باید در زمینه ترغیب مردم و خانواده ها به فرزند آوری در کنار کار فرهنگی قوی و دقیق به دنبال مطالبه گری از مسئولان و دستگاه های فرهنگی و اجتماعی باشیم تا ان‌شاءالله در آینده بتوانیم به نتایج خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.

ارسال نظرات