۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۷۱۰۳۶۵
آخرین اخبار از حادثه آبادان؛

نجات ۳۲ نفر از زیر آوار ساختمان متروپل آبادان

نجات ۳۲ نفر از زیر آوار ساختمان متروپل آبادان
رئیس جمهور که در سفر عمان به سر می‌برد در خصوص رسیدگی به ریزش ساختمان متروپل آبادان دستور ویژه داد و ۵۰ نفر نیروی حرفه‌ای آتش نشان به همراه تجهیزات از تهران اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری رسا، حوالی ظهر امروز بخش بزرگی از ساختمانی نوساز با نام متروپل در شهر آبادان فروریخت.

این ساختمان که بخشی از آن در بهمن ماه 98 توسط شریعتی استاندار سابق و شناخته شده خوزستان به بهره برداری رسیده بود قبل از افتتاح کامل دچار ریزش شد.

اعزام ۹تیم امدادی هلال احمر در ساعت اول حادثه

نجات ۳۲ نفر از زیر آوار ساختمان متروپل آبادان

در همان ساعات اولیه تیم های امدادی هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند؛ وحید شعبانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: ۹ تیم عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: ۳ تیم عملیاتی امداد و نجات از جمعیت هلال احمر آبادان،۳ تیم عملیاتی از جمعیت هلال احمر خرمشهر به همراه تیم های آنست (سگ‌های زنده یاب) و تیم‌های واکنش سریع بلافاصله پس از کسب خبر به منطقه اعزام شدند.

هنوز علت فروریختن ساختمان متروپل آبادان مشخص نیست و تیم های امداد و نجات در منطقه حاضر و مشغول امدادرسانی هستند.

اعزام ۵۰ نیروی آتش‌نشان از اهواز به آبادان

نجات ۳۲ نفر از زیر آوار ساختمان متروپل آبادان

به دستور استاندار خوزستان و شهردار اهواز، ۱۰ خودروی آتش‌نشانی و ۵۰ نیروی آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شده‌اند؛ این نیروها برای انجام عملیات امداد و نجات و آواربرداری با تمام تجهیزات عازم آبادان شده‌اند.

دستور رئیس جمهور برای رسیدگی فوری به حادثه متروپل

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که برای دیدار و گفتگو با پادشاه عمان به مسقط پایتخت این کشور سفر کرده، به محض اطلاع از بروز این حادثه در آبادان به معاون اول رئیس‌جمهور ماموریت داد ضمن به کارگیری تمامی امکانات محلی و ملی، شخصا این موضوع را با اختیارات کامل به منظور تسریع در آواربرداری و نجات جان افراد زیر آوار مانده و رسیدگی به مصدومان حادثه، مدیریت و پیگیری کند.

رئیس جمهور دستور داد با توجه به اعلام نیاز استاندار خوزستان، نیروهای امدادی و امکانات لازم برای آواربرداری و امداد، از سازمان آتش نشانی تهران به صورت فوری به آبادان اعزام شوند و همچنین برای شناسایی تخلفات منجر به این حادثه نیز، به صورت عاجل اقدام شود و برخورد شدید و غیرقابل اغماض با متخلفان در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس جمهور ضمن ابراز همدردی صمیمانه با خانواده‌های جان‌باختگان که طبق گزارش‌ها غالبا از کارگران زحمتکش بوده‌اند، دستور داد رسیدگی به وضعیت این خانواده‌ها در اولویت قرار بگیرد و گزارش روند امداد رسانی برای وی ارسال شود.

نجات ۳۲ نفر از گرفتارشدگان زیر آوار ساختمان آبادان

نجات ۳۲ نفر از زیر آوار ساختمان متروپل آبادان

مهدی ولی پور رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به وسعت حادثه در آبادان تعداد تیم ها و نیروهای امدادی-عملیاتی برای رهاسازی و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان افزایش یافته که بر این اساس ۱۷ تیم امدادی و واکنش سریع از شهرهای آبادان، اهواز، دشت آزادگان، خرمشهر، شادگان و ماهشهر برای انجام عملیات تخلیه و ایمن سازی محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر اعزام ۱۳ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی ارتباطات رادیویی نیز در محل حادثه مستقر شده است. تا این لحظه هم گزارش قطعی مصدوم شدن ۲۷ نفر و پنج فوتی در حادثه ریزش ساختمان در آبادان اعلام شده است.

ولی پور بیان کرد: نیروهای امدادی هلال احمر ۳۲ نفر از گرفتارشدگان در زیر آوار را نجات داده و ۲۷ نفر را به مراکز درمانی شهرستان آبادان منتقل کردند.

اعزام تیم‌های زبده آتش‌نشانی تهران جهت کمک به حادثه دیدگان برج متروپل آبادان

نجات ۳۲ نفر از زیر آوار ساختمان متروپل آبادان

علیرضا زاکانی شهردار تهران در صفحه شخصی خود در توییتر اظهارداشت: اخبار حادثه ساختمان متروپل شهر آبادان سبب نگرانی افکار عمومی و به خصوص مردم عزیز خوزستان شده است.

وی افزود: تیم زبده و حرفه ای امداد و نجات آتش نشانی شهرداری تهران با همراهی اعضای شورای محترم شورا آماده کمک و اعزام به آبادان است برای این عزیزان دعا می‌کنیم.

اعزام ۵۰ آتش‌نشان حرفه‌ای از تهران به آبادان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: ۵۰ آتش‌نشان حرفه‌ای و نجات‌گر همراه با ۱۱ دستگاه خودروی سنگین و سبک عملیاتی که بیشتر مربوط به آواربرداری و جست‌وجو در آوار است، به محل حادثه در آبادان اعزام شدند.

وی افزود: ۳۰ نفر از نیروها برای تسریع در عملیات به صورت هوایی به محل حادثه اعزام می‌شوند و مابقی افراد به صورت زمینی ساعتی دیگر به سمت آبادان حرکت خواهند کرد.

بازداشت مالک و پیمانکار ساختمان آسیب دیده

نجات ۳۲ نفر از زیر آوار ساختمان متروپل آبادان

همچنین با دستور مرانی‌ پور ، دادستان ویژه آبادان نیز پیمانکار و مالک ساختمان بازداشت شدند.

 

ارسال نظرات