۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۷۱۰۴۲۳
ایران جوان (۱۷)؛

جهاد تبیین و فرهنگ دو مسأله محوری جوانی جمعیت

جهاد تبیین و فرهنگ دو مسأله محوری جوانی جمعیت
کارشناس حوزه زن و خانواده گفت: یکی از عرصه های مهم جهاد تبیین برای مبلغان حوزوی ورود به مسأله خانواده و فرزندآوری است.

خانم مریم معین الاسلام کارشناس حوزه زن و خانواده در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به مسأله جوانی جمعیت گفت: یکی از کارکردهای جدی و اساسی خانواده بحث ازدیاد نسل است که هم کارشناسان متخصص و هم علماء دین آن را تایید می کنند.

وی با تاکید بر فریضه بودن مسأله فرزندآوری افزود: علاوه بر اینکه رهبر معظم وجوب تکثیر نسل را فتوا می دهند در یک نگاه کلان تمدنی و رصد مسائل جهانی به این امر مهم پرداخته اند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر بخواهیم در سطح منطقه و جهان قدرت تاثیرگذاری باشیم باید جمعیت اثرگذار هم داشته باشیم، ابراز کرد: یکی از مؤلفه های اصلی قدرت چین جمعیت این کشور است و اگر اسرائیل برای افزایش نسل جایزه معین کرده به خاطر درک اهمیت این موضوع است و لذا یکی از مؤلفه های جدی قدرت جمعیت است.

معین الاسلام با اشاره به نقش حوزه علمیه در افزایش فرزندآوری اظهار کرد: علت اینکه خانم های جامعه ما تمایلی به فرزند دوم به بعد را ندارند به میزان تاثیرپذیری تفکر غربی در حوزه فکر و اندیشه آنان بر می گردد.

وی با اشاره به اینکه آقایان به مسائل اقتصادی و بانوان بیشتر به جنبه آزادی و زیبایی اندام می پردازند، ادامه داد: غرب در مهندسی و تاثیرگذاری ذهن و اندیشه بانوان جامعه ما موفق عمل کرده است و استحاله فکری را در جامعه به وجود آورده و توانسته که بانوان را به سمت فردگرایی بکشاند و این آسیب جدی را حوزه و مبلغان باید درک کنند و برای آن راهکار ارائه دهند.

کارشناس حوزه زن و خانواده با بیان اینکه حوزه باید برنامه مبتنی بر فرهنگ دینی به جامعه ارائه دهد، عنوان کرد: حوزه باید با برنامه نظام مندِ سازماندهی شده و اصولی مبنتی بر علم و آموزه های دینی افکار مهندسی جامعه را تغییر دهد.

وی در پایان با اشاره به جهاد تبیین در مسأله محوری خانواده و فزندآوری خاطرنشان کرد: یکی از عرصه های مهم جهاد تبیین برای مبلغان حوزوی ورود به مسأله خانواده و فرزندآوری است، متأسفانه هنوز فعالیتی که منشأ اثر و تغییر در جامعه باشد را شاهد نیستیم و حوزه و روحانیت باید با عزم جدی پای کار مسأله جوانی جمعیت باشد.

ارسال نظرات