۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۷۱۰۵۳۲

ر‌ونمایی نسخه خطی کتاب «کشف الغمه فی معرفه الائمه»

ر‌ونمایی نسخه خطی کتاب «کشف الغمه فی معرفه الائمه»
نسخه خطی کتاب «کشف الغمه فی معرفه الائمه» پیرامون فضائل اهل بیت (ع) با قدمت ۷۰۰ سال در گنجینه رضوی رونمایی شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی این کتاب گفت: این نسخه نفیس تألیف علی بن عیسی اربلی از مورخان و ادیبان شیعی قرن هفتم هجری، سومین نسخه خطی این کتاب در ایران به لحاظ تاریخ کتابت است که در مرکز نسخ خطی کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.
حجت‌الاسلام سید جلال حسینی افزود: نسخه یاد شده که توسط محمد بن محمد بن حسین حلّی صفار به خط نسخ در ۶۶۰ صفحه و به زبان عربی کتابت شده است، منبع تاریخی با ارزشی در موضوع زندگانی و سیره ائمه معصومین (ع) به شمار می‌رود.

وی گفت: مؤلف در تألیف این کتاب از منابع معتبر پیشینیان استفاده کرده و با طرح مسائلی همچون ضرورت امامت، تبیین جایگاه آن در جامعه اسلامی، فضائل و مناقب، علت شهادت هر یک از ائمه اطهار، فرزندان و سخنان آن‌ها، نکات مهم تاریخی را برای خوانندگان روشن می‌کند.
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: امانت در نقل حدیث، استناد به منابع معتبر تشیع و تسنن، برخورداری از متن استدلالی، رفع شبهات احتمالی، بهره‌گیری از عبارات نغز و لطیف از سایر ویژگی‌های این اثر گران‌سنگ به شمار می‌رود.

ارسال نظرات