۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۷۱۰۶۰۴
عضو هیأت علمی موسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی:

مسأله رشد وارونه جمعیت از کمبود بودجه و کم آبی مهمتر است

مسأله رشد وارونه جمعیت از کمبود بودجه و کم آبی مهمتر است
حجت الاسلام موسوی نسب گفت: در آینده نشاط و شادابی که از یک جامعه اسلامی انتظار می رود به چشم نخواهد آمد و این یک بحران عمیق است که باید در اولویت کاری همه مسوولان باشد.

حجت الاسلام سید محمد صادق موسوی نسب، عضو هیأت علمی موسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه جمعیت یکی از سرمایه های هر قوم و هر کشوری هست، گفت: اگر بخواهیم در آینده فعالیت اجتماعی و ملت زنده ای  داشته باشیم باید جمعیت مناسبی داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دین اسلام بر مسأله جمعیت تاکید بسیاری دارد، اظهار داشت: از مجموع ادله متوجه می شویم که اسلام استقبال خوبی نسبت به کثرت جمعیت دارد و پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می فرماید ازدواج کنید تا صاحب فرزند شوید و نسل شما زیاد گردد. من در روز قیامت به زیادی افراد امتم حتی به فرزند سقط شده بر امت های دیگر مباهات می کنم.

حجت الاسلام موسوی نسب با تأکید بر اینکه اگر جمعیت نداشته باشیم آینده ای نداریم افزود: کثرت جمعیت قطعا محتمل بر هزینه هایی مانند هزینه های مادی و معنوی خواهد بود ولی چون هدف بسیار مهم و بزرگ است جامعه باید آن را پرداخت کند و این پرداخت هیچ وقت بی ثمر نخواهد بود.

عضو هیأت علمی موسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی (ره) در ادامه ابراز داشت: الان در شرایطی قرار داریم که متأسفانه به رغم وجود اندیشه های ناب اسلامی و مباحث نظری درست در مسأله جمعیت، در عمل گرفتار یک چالش مهم و بلکه یک بحران بزرگ هستیم و اگر با همین فرمان ادامه دهیم آینده ای سیاه در انتظار ما است.

وی با بیان اینکه وارونه شدن رشد زاد و ولد سبب پیری جمعیت در آینده خواهد شد، گفت: قطعا در آینده آن نشاط و شادابی که از یک جامعه اسلامی انتظار می رود به چشم نخواهد آمد و این یک بحران عمیق است که باید در اولویت کاری همه مدیران و مسوولان باشد.

حجت الاسلام موسوی نسب با تاکید بر اینکه مسأله رشد جمعیت از مسأله کمبود بودجه و کم آبی برای کشور مهمتر است، اظهار داشت: مسوولان باید در این مساله تدبیر کنند و هشدارهای لازم را بدهند تا مردم در جریان قرار گیرند که چه اتفاق هولناکی در انتظار آینده کشور است.

عضو هیأت علمی موسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی (ره) در پایان خاطرنشان کرد: یکی از راه حل های این مسأله اغناء نخبگانی است و باید نخبگان جامعه با استفاده از ابزار روز رسانه ای مانند فضای مجازی، اخبار، صدا وسیما، کتاب و هر تریبونی که توسط آن می توانند با مردم ارتباط گیرند و اهمیت این مسأله را روشن و راه حل های صحیح آن را برای مردم بازگو کنند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
بقای ارجمند ایشان در سلامتی و عزت
0
1
صارمی
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
مرحبا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
اقناع نخبگان نه اغناء
0
1