۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۷۱۰۶۴۲
در پیام های جداگانه ای صورت گرفت؛

همدردی رهبر انقلاب، مراجع تقلید و علما با بازماندگان حادثه دلخراش آبادان

همدردی رهبر انقلاب، مراجع تقلید و علما با بازماندگان حادثه دلخراش آبادان
رهبر انقلاب، مراجع تقلید و علما در پیام ها و سخنانی، با بازماندگان حادثه دلخراش آبادان همدردی کردند و خواستار پیگیری و مجازات مقصران این حادثه شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و علما در پیام ها و سخنان جداگانه ای، با بازماندگان حادثه دلخراش آبادان همدردی کردند و خواستار پیگیری و مجازات مقصران این حادثه شدند.

متن این پیام ها و سخنان بدین شرح است:

همدردی رهبر انقلاب و مراجع تقلید و علما با بازماندگان حادثه دلخراش آبادان

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی حادثه آبادان و چند دستور به مسؤولان؛

لزوم پیگرد مقصران حادثه و مجازات عبرت‌آموز آنان و جلوگیری از تکرار آن در کشور

رهبر انقلاب در پی حادثه تاسف‌بار آبادان به مسؤولان دستور دادند ضمن سرعت عمل برای کاستن از تلفات، مقصران حادثه مورد پیگرد و مجازات عبرت‌آموز قرار بگیرند.

در پی حادثه تاسف‌بار جان‌باختن و مجروح شدن تعدادی از هموطنان در اثر فرو ریختن یک ساختمان در آبادان، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی با تسلیت این حادثه به مصیبت‌دیدگان به مسؤولان دستور دادند ضمن سرعت عمل برای کاستن از تلفات، مقصران حادثه مورد پیگرد و مجازات عبرت‌آموز قرار بگیرند و از تکرار این حوادث در کشور جلوگیری شود.

متن پیام و دستور رهبر انقلاب که عصر امروز در جلسه فوق العاده‌ای در حضور رییس‌جمهور با موضوع بررسی گزارش های هیئتهای اعزامی به آبادان و پیگیری آخرین اقدامات انجام شده قرائت شد، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه‌ تأسف‌بار آبادان، علاوه‌ بر نیاز به سرعتِ عمل و استفاده‌ی از همه‌ی ظرفیتها برای کاستن از تلفات که اکنون در درجه‌ اول اهمیت است، وظیفه‌ی پیگرد مقصران حادثه و مجازات عبرت‌آموز آنان با همکاری قوه‌ی قضاییه و نیز تلاش گسترده برای جلوگیری از تکرار آن در همه‌ی نقاط کشور، بر عهده‌ی همه‌ی ما مسئولان کشور است. لازم میدانم با تشکر از فعالیت چندروزه‌ی مسئولان دولت، پیگیری و جدیت کامل در این باره را مطالبه نمایم و به بازماندگان مصیبت‌دیده‌ی این حادثه تسلیت عرض کنم.

سیدعلی خامنه‌ای

 

همدردی رهبر انقلاب و مراجع تقلید و علما با بازماندگان حادثه دلخراش آبادان

حضرت آیت الله مکارم شیرازی:

باید ابعاد فاجعه آبادان ریشه یابی دقیق شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر علوم گفت: اینکه در 400 سال قبل مسجد جامعی در اصفهان بنا شده که رنگ گنبد آن نیز تاکنون ثابت است، در حالی که یک بنای ده طبقه که هنوز مراحل ساختمانی آن تکمیل نشده، فرو می ریزد و عده ای کشته و مجروح می شوند، بیانگر بی مسؤولیتی و بی اخلاقی برخی هاست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر ریشه یابی دقیق این فاجعه تأکید کرد و افزود: باید بررسی شود که چه عواملی سبب شده، آیا برنامه نظارت مهندسی ایراد دارد، یا مهندسین درس را خوب فرا نگرفته اند و یا درس ها کامل نبوده و یا اینکه در مقام عمل کم کاری صورت گرفته است.

 

همدردی رهبر انقلاب و مراجع تقلید و علما با بازماندگان حادثه دلخراش آبادان

آیت الله نوری همدانی خواستار بررسی ابعاد مختلف حادثه متروپل شد

حضرت آیت الله نوری همدانی با صدور پیامی نسبت به حادثه دلخراش آبادان اظهار تأسف کرده و خواستار بررسی موضوع در اسرع وقت از سوی مسؤولان شد.

متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِله وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ أُولٰئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَهٌ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُون

حادثه ناگوار آبادان موجب تأسف و تأثر گردید.

مردم آبادان دارای سابقه درخشان در دورانهای مختلف انقلاب بوده و همیشه دشمن شناس و حماسه ساز.

اینجانب ضمن تسلیت به اهالی متدین آبادان و اظهار همدردی با خانواده های داغدار و آسیب دیده این حادثه، از مسئولین می خواهم هرچه سریعتر موضوع را بررسی نموده تا از تکرار اینگونه حوادث جلوگیری شود.

توفیقات همه را از خداوند متعال خواهانم.

حسین نوری همدانی

 

همدردی رهبر انقلاب و مراجع تقلید و علما با بازماندگان حادثه دلخراش آبادان

واکنش آیت الله شبیری زنجانی به حادثه آبادان

حضرت آیت الله شبیری زنجانی ضمن تسلیت حادثه تلخ ریزش ساختمان متروپل آبان، تأکید کرد: از مسئولان و دست اندرکاران امر انتظار است که در جهت رفع آلام آسیب‌دیدگان، تلاش نمایند و با اتخاذ تمهیدات لازم از تکرار چنین حوادث تلخی، پیشگیری کنند.

متن پیام حضرت آیت الله شبیری زنجانی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِله وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ أُولٰئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَهٌ وَ أُولٰئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُون

حادثه ناگوار ریزش ساختمانی در آبادان، که در آن جمعی از هم‌وطنان عزیز، جان خود را از دست دادند، موجب تأسف و تأثر فراوان است.

این مصیبت دردناک را به خانواده‌های محترم داغدار و مردم عزیز و صبور آبادان تسلیت می گوییم و از خداوند متعال برای جان باختگان، رحمت و مغفرت الهی، برای بازماندگان صبر جمیل و برای مجروحین و آسیب دیدگان این حادثه، سلامتی و عافیت را خواستاریم.

از مسؤولان و دست اندرکاران امر انتظار است که در جهت رفع آلام آسیب‌دیدگان، تلاش نمایند و با اتخاذ تمهیدات لازم از تکرار چنین حوادث تلخی، پیشگیری کنند.

 

همدردی رهبر انقلاب و مراجع تقلید و علما با بازماندگان حادثه دلخراش آبادان

آیت الله سبحانی در پیامی:

دست اندرکاران مصیبت بزرگ آبادان باید پاسخگو باشند

حضرت آیت الله سبحانی در پی حادثه دردناک مترو پل آبادان پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام این مرجع تقلید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون

خبر فروریختن ساختمانی در آبادان که موجب جان باختن عده ای از هم میهنان و مصدوم شدن گروهی دیگر، مایه تأسف و تأثر گردید.

اینجانب به خانواده های داغدار و مصیبت زده تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای جانباختگان طلب رحمت و مغفرت داشته و همچنین برای مجروحان و مصدومان عافیت مسئلت دارم.

ناگفته پیدا است کسانی که در این مصیبت بزرگ دست اندر کار بوده اند باید پاسخگو باشند؛ از خداوند متعال برای خانواده های مصیبت زده صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

جعفر سبحانی

 

همدردی رهبر انقلاب و مراجع تقلید و علما با بازماندگان حادثه دلخراش آبادان

پیام دفتر آیت الله صافی گلپایگانی در پی حادثه دردناک آبادان

دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی در پی حادثه دردناک آبادان تصریح کرد: امید است مسؤولان با تلاش خود ناراحتی‌های مردم شریف آن دیار را برطرف کنند.

متن این پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

(سلام علیکم بما صبرتم)

حادثه غمبار و دلخراش ریزش ساختمان متروپل در شهرستان آبادان که تعدادی از هموطنان عزیزمان جان خود را از دست دادند، موجب تاثر و تاسف شدید گردید.

تحمل چنین حادثه‌‌ دردناکی برای بازماندگان محترم بسیار سخت و ناراحت‌کننده است؛ فقط لطف خداوند متعال و فضل الهی می‌تواند قلوب جریحه‌دار آن عزیزان را تسلی دهد.

این مصیبت بزرگ را به مردم نجیب و صبور آبادان به ویژه بازماندگان داغدار تسلیت گفته و از خداوند متعال برای جانباختگان، رحمت و غفران الهی و برای مصدومان و بیماران، شفای کامل و برای عزیزان مصیبت‌دیده، صبر جمیل و اجر جزیل خواستاریم.

امید است همگان بخصوص مسؤولان محترم با تلاش خود، آلام و ناراحتی‌های مردم شریف آن دیار را برطرف نموده و در خدمت به مخدومان خود موفق باشند.

دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره

 

همدردی رهبر انقلاب و مراجع تقلید و علما با بازماندگان حادثه دلخراش آبادان

آیت الله کعبی در پی حادثه جانسوز «متروپل»:

به ناکارآمدی برخی مدیران شهری و استانی به‌صورت سریع و انقلابی رسیدگی شود

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری طی پیامی در پی ریزش ساختمان متروپل در آبادان تأکید کرد که مردم انتظار به حق دارند، به قصور و تقصیر و سهل انگاری و کوتاهی و ناکارآمدی برخی مدیران شهری و استانی و سوداگران مرگ، به طور سریع و انقلابی و شفاف رسیدگی و گزارش آن به مردم داده شود.

متن کامل بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

حادثه جانکاه و دردناک ریزش ساختمان "متروپل" آبادان و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از هموطنان آبادانی، داغ ملت ایران و مردم خوزستان و ابادان را زنده کرد.

مردم انتظار به حق دارند؛ به قصور و تقصیر و سهل انگاری و کوتاهی و ناکارآمدی برخی مدیران شهری و استانی و سوداگران مرگ، به طور سریع و انقلابی و شفاف رسیدگی و گزارش آن به مردم داده شود و برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه اقدام مقتضی قانونی از جمله گزارشی جامع از نظام مهندسی در خصوص میزان استحکام ساختمانهای مشابه و نیز اداره کار در خصوص ایمنی کار وکارگاههای بزرگ صنعتی استان تهیه و با متخلفان برخورد قاطع قانونی صورت پذیرد و روند امور اصلاح گردد.

با سپاس فراوان از ریاست جمهور در صدور دستور پی گیری و رسیدگی ویژه و دادستان کل کشور و ریاست دادگستری استان در اقدام به هنگام و موثر قانونی و وزیر کشور و استاندار خوزستان و شهرداری تهران در بسیج امکانات برای آواربرداری و رسیدگی سریع به حادثه و آسیب دیدگان و همچنین با عرض تسلیت به خانواده داغدیدگان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، همگان باید برای ایجاد آرامش خاطر اجتماعی و کاهش آلام مردم تلاش مجدانه نمائیم.

اینجانب، جهت استیفای حقوق مردم با تمام توان واز طریق مسئولان ملی و استانی همچنان پی گیرِ جزئیات امور این حادثه دردناک و جلوگیری از تکرار حوادث مشابه هستم.

ولا حول و لاقوة الا بالله العلي العظيم

الاقل_ عباس کعبی

نماینده مردم شریف خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

 

همدردی رهبر انقلاب و مراجع تقلید و علما با بازماندگان حادثه دلخراش آبادان

پیام آیت الله فاضل لنکرانی در پی حادثه دلخراش آبادان

آیت الله فاضل لنکرانی در پیامی در پی حادثه دلخراش آبادان تصریح کرد: باید این حادثه ریشه‌یابی شود و کسانی که در این امر کوتاهی کرده‌اند با قاطعیت مورد مؤاخذه قرار گیرند.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا إلیه راجعون

حادثه بسیار دلخراش سقوط متروپل در آبادان که منجر به از دست دادن و مجروح شدن جمعی از عزیزان و هموطنان گردید قلوب همه را جریحه‌دار و ملت مسلمان و انقلابی ایران را داغدار نمود.

وقوع چنین حوادث ناگواری خصوصاً بعد از تجربه بسیار تلخ ساختمان پلاسکو در تهران به هیچ وجه مورد انتظار نبود، باید این حادثه کاملاً ریشه‌یابی شود و مسئولین و کسانی که در این امر کوتاهی کرده‌اند با شدت و قاطعیت مورد مؤاخذه قرار گیرند.

دولت جمهوری اسلامی و نهادهای ذی‌ربط باید تلاش نمایند تا دیگر چنین وقایع تلخی رخ ندهد، اینجانب خود را در غم بازماندگان این حادثه شریک می‌دانم و برای آنان از خداوند متعال صبر جمیل مسئلت می‌نمایم و بدانند کشته شدگان این حادثه بر اساس روایات و منابع دینی در ردیف شهدا می‌باشند.

محمدجواد فاضل لنکرانی

ارسال نظرات