۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۷۱۰۶۹۷

مسأله وارونگی رشد جمعیت در آینده قابل حل نیست

مسأله وارونگی رشد جمعیت در آینده قابل حل نیست
حجت الاسلام رزاقی گفت: اگر این مسأله حل نشود در چهار یا پنج سال آینده دیگر قابل حل نیست و جمعیت کشور مطلقا به سمت پیری خواهد رفت.

حجت الاسلام هادی رزاقی عضو گروه تربیتی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به معضلات رشد وارونه جمعیت در کشور گفت: اگر این مسأله حل نشود در چهار یا پنج سال آینده دیگر قابل حل نیست و جمعیت کشور مطلقا به سمت پیری خواهد رفت.

وی در ادامه با بیان اینکه رشد وارونه جمعیت خطرهای دیگری هم دارد افزود: رشد ترکیب جمعیتی از لحاظ مذهب وارونه شده و نسبت معکوس پیدا کرده و خطر این مسأله بیشتر از مسأله پیری جمعیت کشور است.

حجت الاسلام رزاقی ابراز داشت: مذاهب دیگر کشور در این چند سال گذشته به کاهش جمعیت مقید نبودند و سیر طبیعی خود را در پیش گرفته بودند و از این به بعد هم خیلی پایبند نخواهند بود.

عضو گروه تربیتی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در ادامه به نقش حوزه های علمیه در رابطه با ازدیاد نسل پرداخت و اظهار داشت: مسلما اگر حوزه علمیه همان تبلیغ سنتی خود را در پیش بگیرد به ویژه در ایام تبلیغی نقش مؤثری را ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون باید به صورت چهره به چهره با مردم در این زمینه صحبت کنند، گفت: همه طلاب وظیفه دارند آثار و عواقب کاهش جمعیت را برای مردم بیان و خطرات این مسأله را به صورت جدی گوشزد کنند.

حجت الاسلام رزاقی در پایان با تأکید بر اینکه حوزه بخشی از مجموعه فرهنگی کشور است و دیگر بخش ها هم در تبیین این مسأله وظیفه دارند، خاطرنشان کرد: نقش صدا وسیما در این زمینه خیلی مهم و تاثیرگزار است و اگر طلاب هم بخواهند فعالیتی در رابطه با این مسأله داشته باشند باید از این تریبون به نحو احسن استفاده کنند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات