۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۷۱۰۷۳۸
آیت الله حسینی بوشهری:

انقلابیون، انقلابی بودن را از امام راحل فرا بگیرند

انقلابیون، انقلابی بودن را از امام راحل فرا بگیرند
رئیس جامعه مدرسین بر لزوم درس گرفتن از سیره امام راحل تأکید کرد و گفت: انقلابیون باید تحت لوای امام و رهبری بوده و این انقلاب را به مقصد برسانیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش حضور صد ساله خورشید که عصر شنبه در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه فلسفه چنین نشستی در حقیقت پیش درآمدی بر مراسم باشکوه نیمه خرداد در کنار مرقد امام خمینی (ره) است، گفت: آیه 46 سوره سبأ که خداوند می فرماید «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ» شناسنامه قیام امام است.

وی افزود: همان گونه که خدای متعال به پیامبر فرمود «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ» بارها در جملات زیبا و دلنشین امام تمسک به این آیه می شد که قیام برای خدا «مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ».

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر قیام فردی و جمعی برای خدا ابراز کرد: منظور از قیام فردی قیام و مبارزه با نفس و قیام جمعی مبارزه با مستکبران است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جهاد معنای وسیع و گسترده ای دارد اما همه جا مورد رضایت خدا نیست، اظهار کرد: جهادی مورد رضایت خداست که برای خدا باشد و معروف است که جهاد بر دو قسم جهاد اصغر و اکبر است که البته جهاد کبیر هم در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیان شده است اما در کلام برخی از فقها نیز به جهاد اصغر، اوسط و اکبر اشاره شده است و جهاد اکبر را آنجا می داند که انسان دل به عقل و برهان نبندد و بلکه انسان به جای اینکه بیندیشد عاشق بشود و عشق به ذات پروردگار عالم بورزد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه معتقدیم امام خمینی هر سه مرحله جهاد را دارا بود، تصریح کرد: سال ها ریاضت نفس و کار برای خدا انجام دادند و این انسان وقتی به فرانسه تبعید می شود در آنجا که صدها دوربین آماده انتشار پیام به دنیا است در اوج بحث و در هنگامه وقت نماز سخن را نیمه کاره رها و به نماز و عشق بازی با معبود می پردازد.

وی امام را عارفی واصل، حکیمی متأله، فقیه جامع الشرایط، تجسم ارزش های اخلاقی و مجدد و احیاگر دین برشمرد و گفت: بزرگمردی که نام او از یاد و خاطره ها نخواهد رفت، این چهره امامی است که امروز شما آمده اید آثار قلمی او را ببینید.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه مبارزین و انقلابیون انقلابی بودن را از امام یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) از نظر علم به مراحل عالیه رسیده‌ بودند و به عنوان چهره مبارز در مقابل تمام دنیای کفر ایستادند و این نماد واقعی چهره یک مبارزه انقلابی است.

وی با اشاره به گذشت۳۲ سال از ارتحال امام خمینی ابراز کرد: امروز به دنبال عهد با امام هستیم امامی که سخن گفتن از او حقیقتاً کاری بسیار سخت و دشوار است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امام هم حکمت نظری و عملی را از خدا می خواست، اظهار کرد: حکمت نظری رب هب لی حکماً و حکمت عملی الحقنی بالصالحین بود و امام راحل نیز همانند ابراهیم خلیل ماندگار تاریخ ماند، دعای حضرت ابراهیم در زمان ما تکرار شد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امام تنها در فقه، اصول و فلسفه پیشتاز نیست، ادامه داد: طلاب و فضلا علاوه بر درس استکبار ستیزی و مبارزه با دشمن و ادامه راه انقلاب در سایه رهبر معظم انقلاب به عنوان خلف صالح امام راحل باید بیاموزند که این حوزه جای تحصیل و تعلیم است و جای رسیدن به قله های عالی علم معرفت است.

وی در پایان با بیان اینکه این گوهر گرانبها و شب چراغ را کجا پیدا می کنید، خاطرنشان کرد: انقلابیون باید بیاموزند که باهم تحت لوای امام و رهبری امام خامنه ای باشیم و این انقلاب را ما باید به مقصد برسانیم و در بیانیه گام دوم وعده داده شده است که پایان این انقلاب ظهور حضرت بقیه الله الاعظم خواهد بود و لذا اول خود را بسازیم و دل ها را به هم نزدیک کنیم و حرمت و جایگاه امام را پاس بداریم.

ارسال نظرات