۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۷۱۰۸۰۹

عبور مستقیم خودرو از خط تولید به بازار در ایران‌خودرو 100 %و سایپا 97 %

عبور مستقیم خودرو از خط تولید به بازار در ایران‌خودرو 100 %و  سایپا 97 %
وزیر صنعت در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر "آیا در شرایط فعلی تصمیمی برای افزایش قیمت خودرو دارید؟"، گفت: تصمیمی برای افزایش قیمت خودروها و گران شدن آنها نداریم.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید رضا فاطمی امین در حاشیه بازدید از شرکت سایپا با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: در ماه‌های گذشته تمرکز اولیه ما روی موضوع تولید و افزایش تولید بود، زیرا وقتی تولید افزایش می‌یابد گردش مالی شرکت‌ها اتفاق می‌افتد و قیمت تمام‌شده کاهش می‌یابد.

وی با ابراز "با حرکت شرکت‌های قطعه‌ساز و بهبود کیفیت افزایش تولید محقق خواهد شد"، افزود: نکته دوم، حرکت به‌سمت تغییر محصول است، زیرا بخش عمده‌ای از بی‌کیفیتی که مردم در خصوص خودروها اشاره دارند، ناشی از پلت‌فرم‌های قدیمی در خودروهایی همچون تیبا، سمند و پژو405 است که خیلی قابل اصلاح نیستند.

وی تصریح کرد: ایران‌خودرو در سال جاری 80 هزار دستگاه خودروی تارا و سایپا 80 هزار دستگاه خودروی شاهین را جایگزین محصولات قدیمی خواهند کرد. این گونه اقدامات تغییر ریل و حرکت به‌سمت خودروهای جدید است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر "آیا در شرایط فعلی تصمیمی برای افزایش قیمت خودرو دارید؟"، گفت: تصمیمی برای افزایش قیمت خودروها و گران شدن آنها نداریم.

فاطمی امین در ادامه با اشاره به برنامه دوساله تعریف‌شده برای صنعت خودرو، اظهار داشت: خودروسازی صنعتی بزرگ و مهم است که با مشکلات و چالش‌هایی نیز همراه است، اما این مسائل قابل حل است.

وی خاطرنشان کرد: امروز تا حدود زیادی مشکل تولید خودرو حل شده است. سال گذشته 70 هزار خودروی ناقص در کف پارکینگ خودروسازان وجود داشت و متوسط عبور مستقیم خودرو در شرکتی نظیر سایپا تنها 18 درصد بود که مشکلات زیادی را ایجاد می‌کرد.

وزیر صمت اضافه کرد: امروز عبور مستقیم خودرو از خط تولید به بازار در ایران‌خودرو به 100 درصد و در سایپا به 97 درصد رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات دیگری نیز در نقشه راه صنعت خودرو آغاز شده است، اظهارداشت: از آن جمله مبارزه با کالاهای یدکی قاچاق است که 30 درصد بازار لوازم‌یدکی خودرو را تشکیل می‌داد.

فاطمی امین اضافه کرد: در سایر موضوعات از جمله تنوع محصول، بهبود کیفیت، اصلاح ساختار مالکیت خودروسازان و غیره به‌طورکلی در 9 محور، برنامه‌هایی تهیه شده است و از خودروسازان نیز خواسته‌ایم که در همین راستا حرکت کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بیان داشت: از این پس باید بیشتر روی محصولات جدید متمرکز باشیم، خودروهایی همچون تارا و شاهین از کیفیت مناسبی برخوردارند، اما قیمت‌های بالایی دارند که برای آحاد جامعه قابل دسترسی نیستند، در تلاشیم خودروهایی با قیمت‌های پایین‌تر در کشور تولید کنیم.

فاطمی امین در خصوص قانون جوانی جمعیت گفت: این طرح از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب شده است و دو خودروساز بزرگ کشور را در قبال آن متعهد کرده است که باید مطابق قانون اجرا شود و کارهای آن به پیش بروند.

انتهای پیام/+

ارسال نظرات