۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۷۱۰۸۱۸

عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا کی‌یف را نجات نخواهد داد

عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا کی‌یف را نجات نخواهد داد
در رسانه‌های آمریکایی و اروپایی معتقدند که عضویت سریع اوکراین در اتحادیه اروپا "کی‌یف را نجات نخواهد داد و منافع این اتحادیه را نیز برآورده نمی‌کند" و انتقاد دائمی ولادیمیر زلنسکی از غربی‌ها درباره عدم ارسال فوری تسلیحات به اوکراین جای سرزنش دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه "آمریکن کنسرواتیو" (The American Conservative) در تحلیلی نوشته است که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از شرکای اروپایی یک مسئله غیرممکن را ـ پذیرش فوری اوکراین در اتحادیه اروپا تحت "طرح ویژه جدید" ـ درخواست کرده است.

این نشریه می‌نویسد: «در حالی که چنین رویه‌ای اصلاً وجود ندارد، اوکراین در زمان حاضر در مسیری شتاب‌زده افتاده است، کی‌یف طی چند هفته نخستین گام‌هایی را برای پیوستن به اتحادیه اروپا برداشته و اطلاعات دقیقی را برای ارزیابی کمیسیون اروپا در خصوص پیوستن اوکراین به این سازمان ارائه کرده است، این درخواست قرار است در نشست سران اتحادیه اروپا در ماه ژوئن (تیرماه) بررسی شود.

نویسنده این مقاله یادآور شده است: این در حالی است که سه سال طول کشید تا بوسنی و هرزگوین به اتحادیه اروپا بپیوندد و کشورهایی مانند فنلاند، اتریش و سوئد نیز برای عضویت در  این اتحادیه چند سال تلاش کردند، با این حال، چشم‌انداز گسترش اتحادیه اروپا در چارچوب رویدادهای ژئوپولیتیکی فعلی مبهم است. صحبت سیاستمداران اروپایی در خصوص ورود سریع اوکراین به اتحادیه اروپا باعث ایجاد شک و تردیدهایی حتی در داخل این اتحادیه و هم در محافل کارشناسی ایالات متحده شده است.

در عین حال، خوانندگان روزنامه فرانسوی "فیگارو" نیز از رفتار ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین که بارها از غرب به‌دلیل سرعت ناکافی در تحویل تسلیحات نظامی به این کشور انتقاد کرده، خشمگین هستند. شهروندان فرانسوی معتقدند: «زلنسکی به خود اجازه می‌دهد غرب را سرزنش کند، مرتباً دستی را که به او غذا می‌دهد گاز می‌گیرد، و همه اینها پس از آن است که کی‌یف خودسرانه از اجرای توافقات مینسک برای حل مناقشه دونباس امتناع و روسیه را مجبور به واکنش نظامی کرد.»

بسیاری از خوانندگان روزنامه فیگارو، خواستار توقف ارسال سلاح به اوکراین شده و از مقامات اروپایی خواسته‌اند به فکر مردم خود باشند و اگر مایلند به اوکراین کمک کنند، باید بتوانند راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای مناقشه کنونی پیدا کنند، نه آنکه هر روز سلاح بیشتری برای ادامه جنگ به اوکراین بفرستند.

ارسال نظرات