۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۳
کد خبر: ۷۱۰۹۲۴

عوارض سقط‌ های غیرقانونی که سلامت زنان را تهدید می‌کند

عوارض سقط‌ های غیرقانونی که سلامت زنان را تهدید می‌کند
رئیس انجمن زنان و زایمان ایران، نسبت به عوارض سقط‌ های غیرقانونی که سلامت زنان را تهدید می‌کند، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، سودابه کاظمی، در دومین کنگره بین المللی انجمن متخصصین زنان و زایمان ایران، اظهار داشت: محورهای علمی این کنگره آخرین یافته‌ها و دستاوردهای علمی حوزه بیماری‌های زنان و مسئله زایمان است. همچنین به طور کلی علم مامایی و زایمان، بارداری و ناباروری، جراحی‌های کم تهاجمی، سرطان شناسی زنان از دیگر موضوعات مورد بحث در این کنگره است.

رئیس انجمن زنان و زایمان ایران ادامه داد: برگزاری چندین کارگاه در زمینه ارتقا مهارت سونوگرافی و مدیریت خونریزی در سالن زایمان نیز برگزار شده و سمپوزیوم و پنل‌های متعددی در راستای رشته تخصصی زنان و زایمان داشته‌ایم.

کاظمی در ادامه درباره انجام سقط‌ های غیر قانونی هشدار داد و گفت: این مسئله بسیار حائز اهمیت است و این موضوع در کنگره نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

وی درباره عوارض انجام سقط‌ های غیر قانونی گفت: زنانی که سقط غیرقانونی انجام می‌دهند نه تنها از لحاظ روحی دچار آسیب‌های فراوان می‌شوند بلکه مشکلات جسمانی نیز برای آنها به همراه دارد.

کاظمی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه سقط قانونی بدون حمایت پزشک و در اماکن غیر بهداشتی انجام می‌شود لذا مشکلات عفونی فراوانی برای زنان به همراه دارد و به دلیل باقی ماندن بقایای که باید از بدن مادر خارج شود مجدداً مراجعه به بیمارستان صورت خواهد گرفت و اصولاً نیاز به انجام کورتاژ است.

وی گفت: ناباروری، پارگی رحم و آسیب به احشاء داخل شکم نیز از دیگر عوارض سقط‌ های غیرقانونی محسوب می‌شود.

ارسال نظرات