۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۷۱۱۰۰۰

روش های ماساژ حرفه ای پا در خانه

روش های ماساژ حرفه ای پا در خانه
با فرا رسیدن هوای گرم و سفر در تعطیلات، زمان پوشیدن صندل و کفش های تابستانی نیز فرا رسیده است، ما به شما در این مطلب نشان خواهیم داد که چگونه در خانه یک اسپای پا درست کنید تا آرامش را به پاهای خود برگردانید و عین حال احساس خوبی داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، خیس کردن پاها در آب گرم، در دریا یا ماساژ خوب پا، آرامش بخش هستند.

همچنین، یکی از ناخوشایندترین احساسات، رشد ناخن در داخل انگشت پا است. علاوه بر این، پینه و پوست خشن می تواند آزار دهنده و حتی دردناک باشد.

به این دلایل، ایده خوبی است که برنامه های منظمی برای مراقبت از پاهای خود ایجاد کنید. آنها از یک طرف به شما کمک می کنند تا استراحت و آرامش داشته باشید و از طرف دیگر به شما در مراقبت از سلامت پا کمک می کنند.

اهمیت مراقبت از پاها

پاهای شما وزن بدن شما را تحمل می کند. آیا می دانستید که آنها 26 استخوان، 32 مفصل، 19 ماهیچه و بیش از 100 رباط و تاندون دارند؟

با این حال، پاها می توانند با تحمل وزن کل بدن، در معرض بی توجهی و رنج بردن از کفش نامناسب به دلیل مد روز، شرایط و آسیب های زیادی را ایجاد کنند. در واقع، ما اغلب از ارزش آنها آگاه نیستیم. به همین دلیل مراقبت از آنها و اختصاص زمان به مراقبت از آنها بسیار مهم است.

مراحل داشتن ماساژ آبگرم پا در خانه

همیشه نمی توان برای انجام پدیکور به یک متخصص زیبایی حرفه ای مراجعه کرد، چه به دلیل زمان و چه به دلیل پول. با این حال، این پیش نیاز برای پاهای زیبا و آراسته نیست. در واقع این کار در خانه هم قابل انجام است.

حمام پا باعث تحریک گردش خون و کاهش خطر عفونت های باکتریایی می شود. به همین دلیل، اسپا پا در خانه یک روال بسیار مفید است.

مانند هر آبگرمی، آبگرمی که در خانه انجام می دهیم باید چندین ایستگاه یا لحظات مراقبت و آرامش داشته باشد. در اینجا چند مورد ضروری وجود دارد.

پاهای خود را آماده کنید

قبل از شروع آبگرم در خانه، باید پاهای خود را آماده کنید. یعنی اگر روی ناخن هایتان لاک دارید باید آن را پاک کنید.

همچنین می توانید قبل از شروع فرآیند ناخن های خود را کوتاه کنید. اگر مایع نرم‌کننده پینه یا نرم‌کننده کوتیکول دارید، باید دستورالعمل‌ها را بخوانید، زیرا برای تأثیر بیشتر باید چند دقیقه قبل از خیساندن آن‌ها در آب، آن‌ها را روی پاهایتان بگذارید.

پاهای خود را گرم کنید

این بهترین بخش از فرآیند است. یک لگن را با آب گرم پر کنید که بتوانید پاهای خود را در آن فرو کنید. فقط از سطلی استفاده کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد که هر دو پا را در خود جای دهد.

می توانید مقداری اسانس یا عطری که به نظرتان آرامش بخش است اضافه کنید. به همین ترتیب، مقداری نمک حمام برای کاهش التهاب و افزودن عطر خوب به آب ایده آل خواهد بود.

خودتان پدیکور انجام دهید

این بخش از فرآیند ضروری ترین است، اما همیشه خوشایندترین نیست. با این حال، پس از از بین بردن زبری اضافی و داشتن پاهای نرم، متوجه خواهید شد که آنها احساس بسیار بهتری دارند.

در این مرحله همچنین لازم است کوتیکول را پایین بیاورید، داخل ناخن ها را تمیز کرده و سوهان بزنید. همچنین زمان پاک کردن پینه ها و مناطقی که پوست سفت شده است فرا رسیده است.

لایه برداری انجام دهید

ابتدا می توانید از کرم اسکراب مخصوص پا استفاده کنید. با این حال، اگر ترجیح می دهید خودتان اسکراب درست کنید، انجام این کار نیز بسیار آسان است.

می توانید با شکر و روغن بادام یا کرم بدن درست کنید. همچنین می توانید با روغن زیتون و نمک یک ماده بسیار موثر درست کنید.

خودتان را با روغن ماساژ دهید

در هر اسپا باید یک ماساژ خوب وجود داشته باشد. این لحظه ای است که می توانید یک لذت عالی به خود بدهید.

سعی کنید مچ پا را بچرخانید و کف پا را ماساژ دهید. برای لذت بخشیدن به ماساژ و آبرسانی همزمان اپیدرم، می توانید از روغن نباتی پرتقال، بادام یا انگور استفاده کنید.

ناخن های خود را هر طور که دوست دارید تمیز کنید

از آنجایی که از چندین محصول روغنی استفاده کرده اید، بهترین کار این است که یک تکه پنبه بردارید و آن را با الکل بمالید تا روغن اضافی ناخن ها پاک شود.

اگر انگشتان دستتان خیلی به هم نزدیک هستند و لاک ناخن به دلیل برخورد با هم خراب شده است، می توانید برای این کار از جداکننده انگشت پا استفاده کنید. با این حال، اگر یکی ندارید، به سادگی مقداری دستمال توالت را جمع کنید و آن را بین انگشتان پا به صورت زیگزاگ بکشید.

یک کیت پای خوب برای اسپای پای خانگی خود بخرید

مانند سایر فعالیت ها، کیفیت کار شما به ابزارهایی که دارید بستگی دارد. یکی از بهترین سرمایه گذاری های خود مراقبتی که می توانید انجام دهید این است که کیت پدیکور خود را داشته باشید، همراه با سوهان ناخن، انبردست، ناخن گیر، برس، پاک کننده پینه، سنگ پا و کاردک کوتیکول.

علاوه بر این، این نه تنها به شما کمک می‌کند تا در خانه اسپای پا بسازید.

اگر تمایل به ایجاد پینه روی پاهای خود دارید، می توانید دستگاهی برای رفع زبری و سنباده زدن پینه بخرید. آنها معمولاً ارزان هستند و دارای موتوری هستند که به شما کمک می کند پوست را بدون درد از بین ببرد.

محیط اسپا پای خانگی ایده آل را ایجاد کنید

برای اینکه اسپای پای خانگی شما احساس آرامشی واقعی داشته باشد، ایجاد فضای مناسب ضروری است. سعی کنید لباس راحتی بپوشید و در مکانی باشید که برای شما خوشایند باشد.

همچنین می توانید شمع روشن کنید و موسیقی آرامش بخش پخش کنید. از طرف دیگر، بهتر است قبل از اینکه پاهای خود را در آب قرار دهید، هر چیزی را که نیاز دارید آماده کنید و در دسترس داشته باشید.

منبع: بهداشت نیوز

 
ارسال نظرات