۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۱۱۰۱۸
در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد؛

نشست «امام خمینی؛ احیاگر هویت زن مسلمان» با حضور علمای نپال

نشست «امام خمینی؛ احیاگر هویت زن مسلمان» با حضور علمای نپال
گروهی از علمای نپال در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران حضور یافته و در نشست «امام خمینی احیاگر هویت زن مسلمان» شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست «امام خمینی احیاگر هویت زن مسلمان» در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با حضور روحانیون و علما کشور نپال برگزار شد.

در این دیدار بانوان استاد حوزه علمیه در این نشست گزارشی از وضعیت تحصیل و علوم اسلامی بانوان در ایران ارائه دادند که همزمان توسط محمد زین العابدین یکی از روحانیون حاضر و طلاب سابق جامعه المصطفی ترجمه شد.

بانوان حاضر در نشست به سخنرانی پرداختند که در ادامه مطالب ارائه شده توسط بانوان طلبه و اساتید تشریح می‌شود:

حضور علمای نپال سبب تعاملات علمی میان دو کشور خواهد بود، زیرا طبق اخباری که حاکی از رشد دین اسلام و توجه به این دین در کشور نپال در دست است، تلاش علمای حاضر تأثیر خوبی داشته است.

نشست «امام خمینی؛ احیاگر هویت زن مسلمان» با حضور علمای نپال

حوزه علمیه خواهران در ایران در سطح دو با ارائه الهیات عمومی و سطوح سه و چهار با ارائه مطالب تخصصی مورد استقبال بسیاری از بانوان قرار گرفته و دانش آموختگانی در سراسر کشور دارد؛ بیش از ۸ هزار نفر آمار حافظان قرآن در این نهاد آموزشی است و تخصص‌های قرآنی در زمینه‌های مختلف علمی و تربیتی تدریس می‌شود.

مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران ۲۵ سال سابقه فعالیت در عرصه‌ای مختلف را در کارنامه خود دارد و موقعیت جدیدی در این خصوص برای بانوان پس از انقلاب ایجاد شده است.

نشست «امام خمینی؛ احیاگر هویت زن مسلمان» با حضور علمای نپال

در ادامه نشست نیز مترجم به صحبت پرداخت و ضمن بیان نکاتی گفت: به ۸ زبان زنده دنیا مسلط هستم و به ۶ زبان ۳۲ کتاب نگاشته ام و همچنین مقالات مختلفی نیز منتشر شده است؛  بیش از ۴۱ مدرسه اهل سنت و ۳ هزار مسجد در نپال فعال هستند.

نشست «امام خمینی؛ احیاگر هویت زن مسلمان» با حضور علمای نپال

از حاضرین در جلسه نیز مفتی ابوباقر القاسمی رئیس دارالقضا و مدیر استهلال در منطقه نپال، محمد منصور مفتی و امام جمعه، رئیس جمعیت علمای نپال و قاری محمد سلمان عطاری پیشگام علوم قرآن در کشور نپال نام برده شدند.

در ادامه نیز سرکار خانم بهجت پور گفت: در جمهوری اسلام مهد‌های قرآنی زیادی مشغول به فعالیت هستند که در ادامه آن مدارس ابتدایی و راهنمایی هم به تحصیل قرآنی می‌پردازند؛ حافظان در این کشور احترام زیادی دارند و دوره‌های شبانه روزی یک ساله و سه ساله برای حفظ قرآن فراهم است؛ مقید هستیم در حوزه علمیه خواهران بخش زیادی از فعالیت‌ها مرتبط با قرآن باشد و همچنین گرایش و توجه به حفظ قرآن بالا بروند.

نشست «امام خمینی؛ احیاگر هویت زن مسلمان» با حضور علمای نپال

در پایان حجت الاسلام مجتبی فاضل سرپرست حوزه های علمیه خواهران گفت: ام المؤمنین حضرت خدیجه حمایت های زیادی از دین اسلام داشت که سبب سرعت بخشیدن به فعالیت های دین اسلام شد؛ بانوان زیادی در طول تاریخ فخر اهالی ایمان هستند.

وی افزود: حوزه های علمیه خواهران برای اعتلای فرهنگ اسلامی در ایران پس از انقلاب راه اندازی شد و تلاش های زیادی انجام داده است؛ قرآن مجید از مشترکات مذاهب اسلامی است که باید بیش از پیش به آن تکیه و تأکید شود.

سرپرست حوزه های علمیه خواهران تأکید کرد: با انقلاب امام خمینی یک روح تازه به کالبد دین دمیده شد و بانوان محترم نقش فعال بیشتری در جامعه داشتند.

 

ارسال نظرات