۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۷۱۱۱۵۳
آیت الله جوادی آملی:

توسعه کشور در گرو کار و تولید است

توسعه کشور در گرو کار و تولید است
حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: اقتصاد مبتنی بر علم می تواند در پیشگیری از ایجاد مشکلات اقتصادی کارآمد باشد و چنین اقتصادی می تواند قیمت ها را در بازار ثابت نگه دارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی صبح امروز در ادامه برنامه های خود در سفر به شهر مقدس قم، با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار با اشاره به ایام دهه کرامت اظهار داشت: خداوند ما را کریم آفرید و به ما درس کرامت آموخت، قرآن کریم نیز فرمود (لَقَدْ کَرَّمْنا بَنی‏ آدَم)، ما به شما کرامت عطا کردیم، دین اسلام همواره بر کرامت انسان تاکید داشته و ما را نیز به حفظ کرامت انسانی دعوت می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، فاجعه اخیر آبادان را حاصل بی توجهی به احکام دینی دانست و بیان کرد: اسلام در زمینه ساخت قبر هم توصیه های فراوانی دارد که قبر به شکل محکمی ساخته شود چه رسد به ساختمان هایی که افراد زنده در آن زندگی می کنند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به معضلات اقتصادی پیش آمده، خاطرنشان کردند: اقتصاد مبتنی بر علم می تواند در پیشگیری از ایجاد مشکلات اقتصادی از جمله تورم، کارآمد باشد و چنین اقتصادی می تواند قیمت ها را در بازار ثابت نگه دارد.

وی با تأکید بر اهمیت کار و تولید در توسعه کشور، اظهار داشت: برخی کشورها در جنگ جهانی اول و دوم خاکستر شدند، اما با بها دادن به کار و تولید، امروزه جزء کشورهای پیشرفته دنیا هستند.

حضرت آیت الله جوادی آملی ضمن استقبال از توسعه حرم رضوی ابراز گرد: توسعه حرم رضوی از فعالیت های لازم و شایسته ای است که خود آستان قدس رضوی می تواند در این زمینه فعالیت و بودجه مورد نیاز را از طریق کار و تولید فراهم آورد.

لازم به ذکر است که حجت الاسلام والمسلمین مروی در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت های آستان قدس رضوی  را خدمت حضرت آیت الله جوادی آملی ارائه کرد.

ارسال نظرات