۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۷۱۱۲۳۵
در حاشیه همایش الی الحبیب ۲؛

از استاد «محمدعلی مجاهدی» و استاد «سید احمد شمس» تجلیل شد

از استاد «محمدعلی مجاهدی» و استاد «سید احمد شمس» تجلیل شد
استاد محمدعلی مجاهدی و استاد سید احمد شمس در حاشیه دومین همایش ملی جمعی از ستایشگران جوان هیأت‌های کشور با عنوان الی الحبیب تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دومین همایش ملی جمعی از ستایشگران جوان هیأت‌های کشور با عنوان الی الحبیب2 که در سالن جلسات غدیر مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

گفتنی است، جفیه، سجاده و انگشتر ازجمله هدایایی بود که از سوی مقام معظم رهبری برای این تجلیل فرستاده شده بود که به استاد محمدعلی مجاهدی و استاد سید احمد شمس تقدیم شد.

همچنین لازم به ذکر است، در این آئین چند بیتی از اشعار در وصف ائمه اطهار(ع) نیز قرائت شد.

محمدعلی مجاهدی یکی از شعرای آیینی کشور ملقب به «شمس‌الدین» و متخلص به «پروانه» ۲ فروردین ۱۳۲۲ در خانواده‌ای روحانی در شهر قم متولد شد. وی سرودن را از دبیرستان آغاز کرد و پس از اخذ مدرک کارشناسی حقوق قضایی چند سالی به تحصیل علوم حوزوی پرداخت و سپس به بررسی متون منظوم پارسی و تحقیق درباره شعر آیینی مشغول شد. وی دبیر شعر آیینی کشور، عضو شورای شعر وزارت ارشاد و مدیر انجمن ادبی قم و انجمن محیط بوده است. مجاهدی زحمت بسیاری برای شعر آیینی کشیده است و از او به‌عنوان «پدر شعر آیینی» یاد می‌شود. وی علاوه بر مقاله‌های متعدد، بیش از ۴۰ عنوان کتاب، تألیف و گردآوری کرده است. از آثار او می‌توان به «شکوه شعر عاشورا»، «سیری در ملکوت»، «یک صحرا جنون» و «آسمانی‌ها» اشاره کرد.

حاج سید احمد شمس از مداحان پیشکسوت قم و از پایه گذاران دیدار مداحان با رهبر معظم انقلاب ، در دوران پیش از ریاست جمهوری ایشان است. از همان سال ها هم به خاطر نظم و مدیریتش ، اجرای برنامه ها را هم عهده دار شد.

ارسال نظرات