۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۷۱۱۳۰۵
تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی منتشر می‌شود؛

بررسی و تطبیق رفتار و مواضع رهبر انقلاب و امام راحل در کتاب مو‌به‌مو

بررسی و تطبیق رفتار و مواضع رهبر انقلاب و امام راحل در کتاب مو‌به‌مو
تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) با عنوان «مو‌به‌مو» همزمان با سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام‌خمینی (ره) روانه‌ی بازار کتاب خواهد شد.

کتاب «مو‌به‌مو» با زیرعنوان «رهبر در آینه رهبر» بر آن است تا ضمن ارائه‌ی روایت و تفسیر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) از رفتار، گفتار، منش و روش امام راحل، نسبت به مقایسه‌ی مواضع، تصمیم‌ها و اقدامات معظم‌له و تطبیق آن‌ها با رفتار و گفتار حضرت امام در موارد مشابه بپردازد.

رهبر معظم انقلاب، علاوه بر اینکه در بسیاری از جلسات و سخنرانی‌های خود به مثال‌آوری از حضرت امام(ره) توجه دارند، چهاردهم خرداد هر سال نیز به صورت تخصصی بُعدی از اندیشه، شخصیت و سیره‌ی امام راحل را تبیین نموده‌اند که در این کتاب به یک متن منسجم و وحدت‌یافته تبدیل شده است.

در پشت جلد این کتاب جمله‌ای از حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نقش بسته است که معظم‌له در هشتم خرداد ۱۳۷۰ فرموده‌اند:
«درس او تنها آن نبود كه در حوزه علميه از او فرا گرفتيم و يا در دوران شانزده ساله مبارزه از دور و نزديك به جان نوشيديم. بزرگترين و ماندگارترين درس او آنها بود كه در اين ده سال همچون آيات حكمت به جان و دل خريديم و در لوح ضمير ثبت كرديم. به كمك و اراده‌ی الهی هيچ حادثه و هيچ انگيزه‌ای نخواهد توانست آن را كه بخشی از وجود ماست از ما جدا كند و اينجانب در مسئوليت خطير و جديد خود ملتزم و متعهدم كه مو به مو آن درسهای الهی را بكار بندم.»

گفتنی‌است مؤلف این اثر، دکتر عبدالله گنجی در هفت فصل، به قرائت رهبر معظّم انقلاب از حضرت امام(ره) با تطبیق اندیشه، نگرش و مواضع امامین انقلاب نسبت به مقولات مشترک پرداخته است.

این کتاب که به همت معاونت پژوهش موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی تولید شده‌، در ۴۵۰ صفحه با قطع رُقعی، جدیدترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی‌ست که پس از ایام سالگرد رحلت امام خمینی (ره) روانه‌ی بازار نشر می‌شود.

ارسال نظرات