۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۱۱۳۷۰
حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی تأکید کرد؛

توجه ویژه مرکز خدمات حوزه به نقش‌آفرینی طلاب در جامعه

توجه ویژه مرکز خدمات حوزه به نقش‌آفرینی طلاب در جامعه
حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی تأکید کرد که مرکز خدمات حوزه های علمیه توجه ویژه‌ای به نقش‌آفرینی طلاب در جامعه دارد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید جمال‌الدین میرمحمدی در همایش مدیران مرکز خدمات در مشهد مقدس ضمن تبریک دهه کرامت گفت: در دهه‌های اخیر تحولات بزرگی در حوزه مدیریت اتفاق افتاده که از آن به عنوان انقلاب مدیریت تعبیر می‌شود که چهره مدیریت را از ذوقی و سلیقه‌ای به حرفه‌ای و علمی تغییر داده است.

وی افزود: در این انقلاب مدیریت، مهم‌ترین تغییر این است که مدیریت به صورت یک علم عامل شناخته شود نه یک علم غیر عامل و این یعنی انسان مدیر، اعمال مدیریت بر دیگران داشته باشد نه این که از طریق دیگران اعمال مدیریت شود.

وی افزود: این نوع علم مدیریت ریشه در منابع اصیل اسلامی دارد اما غرب تازه به آن رسیده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه توجه به علم مدیریت عامل، یکی از علل موفقیت کشورهاست، اظهار داشت: مدیریت امام خمینی (ره) در ایجاد انقلاب، مدیریت عامل بود به همین دلیل در پاسخ کسانی که داعیه جمهوری دموکراتیک اسلامی داشتند فرمودند: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر و اجازه ندادند اراده اجنبی بر مسائل کشور سلطه بیندازد.

رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: اگر امروز می‌بینیم نیروهای مسلح در اوج اقتدار هستند و موشک نقطه زن تولید می‌کنند به دلیل نگاه مدیریتی مقام معظم رهبری به علم مدیریت عامل است و اگر در توان ساخت خودرو ملی با کیفیت خوب ضعف داریم به خاطر مدیریت غیرعامل و اعمال مدیریت با نگاه به غربی‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت و تعالی نظام در گرو روحانیت آینده‌نگر است و اگر اصل ولایت‌فقیه در قانون اساسی وجود نمی‌داشت سرنوشت کشور همچون عراق و سوریه می‌شد و گروه‌های بسیاری داعیه تجزیه کشور را داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی با بیان اینکه مدیریت در مرکز خدمات حوزه نباید معطوف به حمایت صرف باشد، گفت: مرکز خدمات توجه ویژه‌ای به نقش‌آفرینی طلاب در جامعه دارد و به همین دلیل افزایش خدمات معطوف به تقویت رسالت‌های حوزوی است.

وی افزود: باید چالش‌های پیش روی حوزه‌ها مرتفع شود و خروجی حوزه در عرصه علمی، پژوهشی و تبلیغی و معنوی تقویت شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه در پایان بیان کرد: نهادهای حوزوی باید نسبت به یکدیگر نگاهی مطالبه گر داشته باشند، مراکز حوزوی حمایت از طلاب را از مرکز خدمات مطالبه و مرکز خدمات رشد علمی و معنوی حوزه را از آن‌ها مطالبه کند.

ارسال نظرات