۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۷۱۱۴۳۶

پتروشیمی مازندران به سمنان منتقل نمی شود

پتروشیمی مازندران به سمنان منتقل نمی شود
گروه استان‌ها ـ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد سازمان حفاظت از محیط زیست برای انتقال پتروشیمی از مازندران به سمنان اشتباه است و این صنعت آب‌بر بوده و سمنان توان تهیه آب پتروشیمی را ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از غلامرضا شریعتی اندراتی‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بهشهر، به موضوع پتروشیمی بهشهر پرداخت و اظهار کرد: اخیرا مطلع شدیم سازمان حفاظت از محیط زیست کشور مکتوبی را برای انتقال پتروشیمی بهشهر به سمنان داده است و البته در فضای مجازی دیده‌ایم که تا کنون سازمان حفاظت از محیط زیست این مکتوب را تکذیب نکرده است.

وی افزود: چون سازمان حفاظت از محیط زیست تکذیب نکرده و مدت زیادی نیز گذشته، مبنا را این می‌دانیم که صحت دارد و سند موجود است و پیشنهاد کرده‌اند که طرح ساخت پتروشیمی در مازندران مُلغی و به سمنان انتقال داده شود.

نماینده مردم حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس نشان کرد: این سوال مطرح است استان سمنان که برای تامین آب شرب دچار مشکل می‌باشد و مازندران در کنار دریاست و برای صنایع آبری مثل فولاد و پتروشیمی، از آب دریا استفاده شود، اما اسرار به انتقال طرح دارند‌.

شریعتی یادآور شد: برای مازندرانی‌ها این سئوال هم اکنون مطرح است که برای تامین آب این طرح در سمنان حتما از سرچشمه رودخانه های استان مازندران آب را منتقل خواهند کرد چون از تنها جایی که می‌تواند آب ببرند، استان مازندران است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت اجرای پتروشیمی در سمنان، به ناچار آب مازندران را به سمنان منتقل خواهند کرد و موضوع سد فینسک که محل اختلاف مازندران و سمنان است و ساخت آن متوقف شد، دوباره از سر گرفته می‌شود.

وی درباره ساخت پل سد گلورد نیز گفت: در سال 1401 مجوز کار به ما داده شد، و هم اکنون پیمان کار با سرعت در چند شیفت کار انجام می‌دهند و با این پیشرفتی که دارد، امسال نصب خواهد شد‌.

شریعتی درباره راه‌های ارتباطی روستای بالادست به منطقه لایی، افزود: توافقی که در سفر اخیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به منطقه بین اداره راه استان انجام شد، مقرر گردید از لایی تا دره روستای ازرگ آسفالت شود و از غریب محله تا محسن آباد بهسازی انجام پذیرد.

ارسال نظرات