۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۷۱۱۴۷۴
آیت‌الله ناصری یزدی:

آرمان امام خمینی، زنده کردن آرمان‌های پیامبر اسلام و امام حسین بود

آرمان امام خمینی، زنده کردن آرمان‌های پیامبر اسلام و امام حسین بود
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: امام خمینی (ره) حرکتی را شروع کرد که قبلاً امامان معصوم (ع) جان خود را در آن مسیر داده بودند و آرمان امام راحل زنده کردن آرمان‌های پیامبر و امام حسین (ع) بود.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به ایام سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام هیچ کاری را بدون توجه به رضایت خدا انجام نمی‌داد و روحیه خدمت به مردم را داشت و روحیه خدایی و عشق به خدا در امام موج می‌زد.

وی گفت: عشق به مردم و عشق به خدا داشت و هیچ کار و حرکتی را بدون رضایت خدا انجام نمی‌داد، اگر امام لیوان آبی را به فرزندش هم می‌داد به جهت رضایت خدا می‌داد و همیشه مواظب بود انقلاب ضربه نخورد.

امام جمعه یزد افزود: امام حرکت‌های منافقین را مراقب بود که نگذارد کاری علیه نظام و مردم انجام دهند، کارهای زیادی را انجام می‌داد، شب‌ها زیارت جامعه داشت و روزانه 10 جزء قرآن می‌خواند و در کنار این‌ها استفتائات و بسیار مسائل روزمره داشت.

ناصری یزدی ادامه داد: امام در تمام طول عمر خود یک لحظه فکر ریاست نکرد و به دنبال این نبود که اسمش را بزرگ ببرند و اگر می‌خواستیم اسم امام را به نحوی خاص ببریم اجازه نمی‌داد، باور داشت که اسلام و حاکمیت خدا باید در جامعه وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: از اشتباه افراد ناراحت می‌شد، از شکنجه جوانان در زندان آرامش نداشت، امام حرکتی را شروع کرد که قبلا امامان جان خود را در آن مسیر داده بودند و امام آرمانش زنده کردن آرمان‌های پیامبر و امام حسین(ع) بود.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: آن دوران وضعیت اسفناکی در تهران حاکم شده بود و حاکمیت صهیونیست‌ها و پول‌هایی که آمریکایی‌ها و روس‌ها بردند و اجازه نمی‌دادند که مسلمانان بچه دار شوند چرا که می‌گفتند اگر بچه‌دار شوید سرنوشت بچه‌هایشان مشخص نبود.

ناصری با اشاره به اجرای زیبای سرود سلام فرمانده در استان یزد و دیگر بخش‌های کشور گفت: اینکه بزرگ و کوچک دلشان برای امام زمان کنده می‌شود اگر تلاش‌های امام خمینی نبود اکنون سرنوشت بچه‌های ما مشخص نبود که چه می‌شد و کجا بودند و چه حالتی داشتند.

وی افزود: اکنون چقدر ارزشمند است که فرزندان ما دست به دعا بلند می‌کنند و باید همه، والدین و معلمان شکرگزار خدا باشند.

ارسال نظرات