۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۷۱۱۵۶۶
رئیس جامعةالمصطفی:

جامعة المصطفی دانشگاه اسلامی بین‌المللی است

جامعة المصطفی دانشگاه اسلامی بین‌المللی است
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی در دیدار نماینده رسمی رهبر مریدیه غرب آفریقا از سنگال گفت: جامعة المصطفی دانشگاه اسلامی بین‌المللی است که حدود ۱۶۰ رشته ارائه می‌دهد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ علی عباسی رئیس جامعةالمصطفی با آقای شیخنالو، نماینده رسمی رهبر مریدیه غرب افریقا از سنگال، در سفر به قم، با رئیس جامعةالمصطفی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار آقای شیخنالو، نماینده رسمی رهبر مریدیه غرب افریقا از سنگال به معرفی جامعةالمصطفی پرداخت و اظهار داشت: جامعةالمصطفی دانشگاه اسلامی بین‌المللی است که حدود ۱۶۰ رشته را در مقاطع کارشناسی تا دکتری در زمینه علوم اسلامی و انسانی ارائه می‌نماید. مدارک این دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران بوده، عضویت اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان را در اختیار دارد.

وی، با اشاره به تحصیل دانش‌پژوهانی از حدود ۱۳۵ ملیت در جامعةالمصطفی، ابراز داشت: خوشحالیم از جمهوری سنگال نیز دانش‌پژوهان بسیار خوبی در حال تحصیل در جامعةالمصطفی هستند.

رئیس جامعةالمصطفی، در ادامه، به معرفی دانشگاه مجازی المصطفی و مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی پرداخت و اظهار داشت: درهای جامعةالمصطفی به روی همه علاقه‌مندان تحصیل علوم اسلامی گشوده است و پیروان مذاهب مختلف اسلامی و ادیان دیگر در واحدهای داخل و خارج کشور جامعةالمصطفی در کنار یکدیگر مشغول تحصیل هستند.

وی راهبرد جامعةالمصطفی را وحدت و تقریب پیروان مذاهب اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: این رویکرد در برابر جریان‌هایی در جهان اسلام قرار دارد که به تکفیر و افراطی گری دامن می‌زنند. امت اسلامی، از این جریانات تفرقه‌آمیز، که به نام اسلام جنایات گسترده‌ای در نقاط مختلف جهان، به ویژه منطقه ما، رقم زده‌اند، آسیب‌های فراوانی دیده و لازم است همه ما در برابر این جریانات تکفیری ایستادگی نموده، در مسیر وحدت اسلامی گام برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، در پایان، تصریح کرد: یکی از نقاط مهم اشتراک میان ما، محبت به اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است که این نقطه اشتراک، زمینه بسیار خوبی برای همکاری‌های دوجانبه فراهم می‌آورد. دانش‌پژوهان عزیزی که از سنگال برای تحصیل در جامعةالمصطفی حضور دارند، سفیران دوستی و برادری میان دو ملت هستند و با بازگشت آنها، زمینه برای گسترش روابط دو کشور بیش از گذشته فراهم خواهد شد. امیدواریم در آینده شاهد افزایش همکاری‌ها و حضور گسترده‌تر دانش‌پژوهان سنگالی در جامعةالمصطفی باشیم و در این زمینه جامعة‌المصطفی بسیار آماده است.

آقای شیخنالو نیز در این دیدار، با ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی و دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین‌ دکتر عباسی، از خدمات علمی و آموزشی جامعةالصمطفی در سنگال تقدیر و تشکر نمود.

نماینده رسمی رهبر مریدیه غرب افریقا، با اشاره به فعالیت برخی مؤسسات و مراکز علمی مریدیه در سنگال و شهر طوبی، خواستار ایجاد همکاری‌های علمی میان جامعةالمصطفی و این مراکز گردید.

ارسال نظرات