۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۷۱۱۸۷۸
گزارش؛

الگوی ساده کار فرهنگی در ایام دهه کرامت

الگوی ساده کار فرهنگی در ایام دهه کرامت
با نزدیک شدن به شب میلاد حضرت امام رضا(ع) جایگاهی مناسب برپا شده و با هماهنگی شهرداری منطقه دو شب متوالی جشن با شکوهی با اجرای طلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دهه کرامت، موسم شادی و سرور شیعیان و ارادتمندان اهلبیت عصمت و طهارت است و ایرانیان در سایه سار خاندان موسوی بیش از دیگران به بزگداشت این ایام شاد و خجسته می پردازند.

طلاب نوجوان حوزه علمیه امام خمینی(ره) شعبه 2 همچون هرسال در این دهه اردوی تبلیغی جهادی درون شهری برگزار نموده است. در این اردو از ابتدا در منزل یکی از اهالی محله در منطقه شمیران و ناحیه ازگل مستقر شدند و به برگزاری برنامه های شادی بخش برای مردم پرداختند.

این اردوها علاوه بر اهداف تربیتی و تعالی بخش برای خود طلاب اهداف دیگری را نیز دنبال میکنند، از جمله تعظیم شعائر مذهبی و فرهنگ سازی عمومی، ارتباط گیری طلاب بامردم برای هرچه نزدیک تر نمودن این این رابطه عمیق و گسست ناپذیر علیرغم تبلیغات گسترده سوء برای دور نمودن مردم از این قشر، ترویج شور و نشاط مومنانه در سطح منطقه و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و دعوتگری به شیوه های شاد و جذاب.

روند اجرایی فعالیتهای طلاب در این ایام و اهم اقدامات انجام شده به شرح ذیل است: برگزاری جلسات همفکری و برنامه ریزی پیش از اردو که در این جلسات ایده پردازی برای بهتر برگزار شدن اردو صورت داده شد و تقسیم کار و مسئولیتها صورت گرفت.

ایستگاه صلواتی، در کنار میدان تره بار محل از صبح تا غروب فعالیت داشته و از غروب به محل برگزاری جشن در پارک منتقل گردیده و تا پایان مراسم جشن فعالیت داشت.

در کنار ایستگاه صلواتی ،غرفه فروش محصولات فرهنگی و مذهبی که متاسفانه کمتر در معرض فروش برای عموم مردم قرار میگیرد برپا شده و صرفا به نیت ترویج فرهنگ مذهبی و معنوی و با کمترین سود مالی به ارائه خدمات پرداخت.

حضور گروهی طلاب در مترو برای تبریک ایام به مردم و اعطای بروشور با محتوای جذاب به مسافران نیز از دیگر برنامه های انجام شده به شمار می رود.

همچنین طلاب با نصب پوستری در کنار سر در خانه های محله آمادگی خود را برای برپایی جشن ساده خانگی به صورت جهادی و رایگان اعلام داشتند که این اقدام با استقبال خوب مردم مواجه بود.

فضاسازی شاد در سطح محله نیز با نصب بنر های مزین به عکس بارگاه زیبای امام رضا علیه السلام رو در تیر برق ها، و نصب پوستر به شیشه مغازه ها (البته با اجازه ایشان) و... از جمله فعالیتهای طلاب در این ایام بود.
در طول این ایام همه روزه از حوالی غروب در پارک محله نیز جمعی از طلاب غرفه شادی کودکان را برپا نموده و از کودکان برای رنگ آمیزی و نقاشی در موضوعات شاد مذهبی و برنامه های این چنینی دعوت میگردد و با پخش نواهای جذاب کودکانه حس و حال معنوی با نشاطی در آن محیط رقم زدند.

با نزدیک شدن به شب میلاد حضرت امام رضا علیه السلام نیز جایگاهی مناسب برپا شده و با هماهنگی شهرداری منطقه دو شب متوالی جشن شاد و با شکوهی با اجرای خود طلاب و با حضور کودکان و والدین برگزار گردید.

مسئولیتهای تقسیم شده در این اردو عبارت بود از: مدیریت اردو (که عهده دار این جایگاه با عنوان خادم همواره شخص مدیر مدرسه بوده است) جانشین (که عملا مدیریت کلیه امور اجرایی اردو را با هماهنگی مدیر بر عهده دارد) مسئول رسانه (جهت انعکاس اخبار فعالیتها و ثبت تصاویر و فیلمهای برنامه. مسئول تدارکات (که به عنوان شهردار وظیفه تامین وعده های غذا و میان وعده و حفظ نظافت محل استقرار و... را بر عهده دارد) گروه مترو (سه گروه) مسئول غرفه کار با کودک. مسئول ایستگاه صلواتی تره بار، مسئول ایستگاه صلواتی پارک، مسئول غرفه فروش محصولات و مسئول مالی

این ویژه برنامه که به همت طلاب پایه سوم حوزه علیمه امام خمینی(ره) 2 برپا شد در روز میلاد با سعادت شمس الشموس حضرت علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیت و الثناء با برپایی دسته شادی توسط کل طلاب این حوزه علیمه همراه شده و طلاب با حرکت در محله و پخش صوت شور انگیز مولودی و توزیع شیرینی و اهداء عیدی هایی برای کودکان نشاط معنوی را در محله پیرامون خود بالا برده و با این خدمت موثر دین خود را به ساحت مقدس اهلبیت ادا میکنند.

الگوی این فعالیت ساده و جذاب اگر در سایر محله ها توسط حوزه های علمیه و مساجد و هیئتهای مذهبی و دیگر مجموعه ها یا گروه های دغدغه مند اجرایی گردد مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر بوده و قطعا این تعامل سازنده با مردم توسط قشر مذهبی و فعال فرهنگی تاثیرات شگرفی در جامعه خواهد گذاشت.

الگوی ساده کار فرهنگی در ایام دهه کرامت

الگوی ساده کار فرهنگی در ایام دهه کرامت

ارسال نظرات