۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۷۱۱۹۶۳

رسیدگی به درخواست های وام دانشجویی تا پایان خرداد ماه

رسیدگی به درخواست های وام دانشجویی تا پایان خرداد ماه
ثبت نام وام‌های دانشجویی نیمسال دوم تحصیلی نیز به پایان رسید و در مجموع بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دانشجویان وام‌های صندوق رفاه را دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پرداخت وام‌های دانشجویی از سوی صندوق رفاه دانشجویان هر ساله از اوایل مهرماه آغاز می‌شود و به صورت دو نیمسال تحصیلی دانشجویان متقاضی این وام‌ها را دریافت می‌کنند.

وام‌هایی از قبیل شهریه، مسکن متاهلی، ضروری، ویژه دکتری و وام تحصیلی، ۵ نوع وامی هستند که دانشجویان به طرق مختلف و بر اساس درخواست‌های خود می‌توانند در دو نیمسال تحصیلی با ثبت نام در سامانه صندوق رفاه دانشجویان دریافت کنند.



پایان روند ثبت نام وام‌های نیمسال دوم تحصیلی



ثبت نام وام‌های نیمسال دوم تحصیلی که از اواسط اسفند سال گذشته آغاز شده بود به پایان رسید و دانشجویان با ثبت تقاضای خود توانستند وام‌های مورد نیاز خود را از صندوق رفاه دانشجویان دریافت کنند.

بر اساس آمار اعلامی از سوی صندوق رفاه دانشجویان، وام شهریه بیشترین متقاضی را در بین دانشجویان دارد که صندوق رفاه نیز اولویت پرداختی را به دانشجویان شهریه پرداز، اختصاص وام شهریه قرار داده است.

منتشر نشود //پرونده وام های دانشجویی یک سال تحصیلی دیگر بسته شد / پرداخت بیش از 400 میلیارد تومان به دانشجویان متقاضی

 


اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای وام‌های نیمسال دوم



گنجی در خصوص وام ویژه دکتری که ثبت نام آن آغاز شده گفت: بر اساس مصوبه صندوق رفاه دانشجویان وام ویژه دکتری هر ۶ ماه یکبار، هر ماه یک میلیون تومان به حساب دانشجویان واریز می‌شود و برای نیمسال دوم مبلغ این وام‌ها تیرماه به دانشجویان داده خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: بودجه این وام‌ها از سوی سازمان برنامه بودجه تامین شده است و محدودیتی برای پرداخت این وام‌ها نداریم.

وی در خصوص بودجه وام‌های نیمسال دوم گفت: حدودا ۴۰۰ میلیارد تومان برای نیمسال دوم وام‌های دانشجویی در نظر گرفته شده است که تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

 

منتشر نشود //پرونده وام های دانشجویی یک سال تحصیلی دیگر بسته شد / پرداخت بیش از 400 میلیارد تومان به دانشجویان متقاضی

پرداخت ۳۰ درصد از وام‌های نیمسال دوم


در خصوص مهلت ثبت نام وام‌های دانشجویی گفت: مهلت ثبت نام وام‌های ویژه دکتری و وام ضروری و سه وام دیگر تحصیلی، شهریه و وام ودیعه مسکن برای نیمسال دوم ثبت نام آن‌ها به پایان رسیده است.

وی افزود: حدود ۳۰ درصد از درخواست‌های وام‌های دانشجویی در نیمسال دوم پرداخت شده و مابقی را باید سازمان برنامه و بودجه اعتبار آن را تخصیص دهد که بتوانیم پرداخت کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: اگر تا پایان خرداد ۵۰ درصد بودجه تخصیص داده شود، صد در صد وام‌ها را به حساب دانشجویان پرداخت می‌کنیم؛ مشروط به اینکه بودجه تامین شود.

گنجی در ادامه در خصوص وام شهریه گفت: مشکلی برای پرداخت وام شهریه نداریم و دانشجویانی که با درخواست آن‌ها برای وام شهریه موافقت شده، به حساب دانشگاه واریز می‌شود، در واقع برای پرداخت وام شهریه صندوق رفاه با دانشجو طرف نیست و به حساب دانشگاه واریز می‌شود.

 

منتشر نشود //پرونده وام‌های دانشجویی یک سال تحصیلی دیگر بسته شد / پرداخت بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به دانشجویان متقاضی

وی افزود: دانشجویانی که وام شهریه آن‌ها تایید شده اطمینان داشته باشند که به حساب دانشگاه واریز می‌شود و نباید دانشجو برای شرکت در امتحانات با مشکل شهریه مواجه باشد. اگر دانشجویی در این زمینه به مشکل برخورد کرده می‌تواند به صندوق رفاه دانشجویان مراجعه کند؛ چرا که دانشگاه نباید مانعی برای تحصیل این دانشجویان ایجاد کند.

به گفته رئیس صندوق رفاه دانشجویان تمامی درخواست وام‌های دانشجویی نیمسال دوم تحصیلی تا پایان خرداد ماه به حساب دانشجویان واریز خواهد شد و با اختصاص این مبلغ‌ها پرونده وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به پایان می‌رسد و برای سال تحصیلی آینده نحوه پرداخت وام‌ها و مبالغ آن در جلسه هیات امنای صندوق رفاه که هرساله در اواخر تابستان برگزار می‌شود تصمیم گیری خواهد شد.

ارسال نظرات