۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۱۲۱۳۳
آیت الله رجبی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام؛ بیانیه ای سیاسی و فاقد ارزش

قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام؛ بیانیه ای سیاسی و فاقد ارزش
آیت الله رجبی با انتقاد از سیاست زدگی و رفتار دوگانه آژانس انرژی اتمی، گفت: قطعنامه ضدایرانی شورای حکام بیانیه ای کاملا سیاسی و فاقد هیچ گونه ارزش است.

آیت الله محمود رجبی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن محکوم کردن قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس انرژی اتمی، گفت: صدور این گونه قطعنامه‌ها از سوی شورای حکام آژانس و همچنین بیانیه‌های سازمان ملل علیه ملت ایران مسبوق به سابقه است و این گونه مسائل از سوی قدرت‌های استکباری و رژیم صهیونیستی دنبال می‌شود.

آیت الله رجبی با انتقاد شدید از سیاست زدگی و رفتار دوگانه شورای حکام آژانس انرژی اتمی، افزود: جمهوری اسلامی به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده، اما آمریکا و کشورهای اروپایی به حداقل تعهدات خود در برجام پایبند نبودند، اما آژانس بین المللی انرژی اتمی هیچ گونه بیانیه و قطعنامه ای در برابر آنها صادر نمی کند، از این رو صدور این قطعنامه ضدایرانی نشان دهنده جهت‌گیری سیاسی و رفتارهای دوگانه آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

وی قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را یک بیانیه کاملا سیاسی و فاقد ارزش دانست و گفت: این صدور قطعنامه ها برای خرسندی رژیم صهیونیستی، کشورهای اروپایی و استکبارجهانی صادر شده است و در واقع هیچ گونه ارزشی برای ملت ما ندارد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بر لزوم برخورد و اتخاذ مواضع قاطع از سوی مسؤولان نظام اسلامی در برابر قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام تأکید و تصریح کرد: اگر مسؤولان کشور در برابر این گونه بیانیه‌ها و قطعنامه‌ها مواضع قاطع اتحاذ کنند و به همراه آن روشنگری خوبی نسبت به نادرست بودن و کذب بودن این گونه ادعاها در مجامع بین المللی صورت گیرد، قطعا صدور این گونه قطعنامه‌ها هیچ اثری در عزم و اراده نظام اسلامی در توسعه و پیشرفت نخواهد گذاشت.

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه همواره ملت، نظام اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب مدافع حق و حقیقت هستند، افزود: جمهوری اسلامی با تمام قدرت در برابر حقوق کشورهای دیگر و حق ملت ایران در مقابل مستکبرینی که بخواهند بدان تعدی داشته باشند، ایستادگی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کشور ایران به تمام تعهدات خود در معاهده «ان.پی.تی» عمل کرده، ابراز داشت: جمهوری اسلامی برای نشان دادن حسن نیت خود به طور داوطلبانه دوربین‌های نظارتی آژانس انرژی اتمی را در مراکز هسته‌ای نصب کرده، اما در این زمان که استکبار جهانی و این آژانس مواضع حق نظام اسلامی ایران را به رسمیت نمی‌شناسند، طبیعی است دیگر وجهی ندارد که چنین ابرازهای نظارتی را فعال نگه داریم.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی به جای صدور قطعنامه علیه ایران باید چنین قطعنامه هایی علیه آمریکا و کشورهای اروپایی صادر کند، زیرا این کشورها به تعهدات خود در هیچ زمینه ای پایبند نیستند.

ارسال نظرات