۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۷۱۲۲۱۱

آیا عرضه بالای گوشت پرندگان سد رشد قیمت مرغ می‌شود؟

آیا عرضه بالای گوشت پرندگان سد رشد قیمت مرغ می‌شود؟
قیمت مرغ گرم امروز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ در بازار تهران اعلام شد.

پس از اصلاحات اقتصادی دولت، قیمت مرغ به یکباره روندی صعودی به خود گرفت اما پس از چندی اقدامات کنرلی برای تعدیل قیمت مرغ پاسخ داد. هم اکنون قیمت مرغ نسبت به قبل کمی تعدیل شده است . هم چنین عرضه مستقیم مرغ نیز بر تعدیل قیمت مرغ تاثیر دارد. آیا قیمت مرغ کاهش می یابد؟

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین به نقل از مهر، بر اساس گزارش دریافتی قیمت مرغ گرم امروز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ در بازار تهران به شرح زیر اعلام می‌شود.

قیمت روز مرغ در بازار | قیمت مرغ کاهش می یابد؟

قیمت مرغ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱


قیمت مرغ (۲۱ خرداد ۱۴۰۱) نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد. هر کیلو مرغ کامل تازه چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت مرغ در ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق: ۶۳،۵۰۰ تومان

مغز ران بدون پوست بدون استخوان: ۶۸،۵۰۰ تومان

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق: ۷۶،۰۰۰تومان

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال: ۷۸،۴۰۰تومان

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو: ۷۶،۵۰۰تومان

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال: ۷۰،۰۰۰تومان

بال کبابی ساده – بدون نوک بال: ۵۷،۰۰۰ تومان

بازوی کبابی ساده: ۴۴،۵۰۰تومان

مخلوط بال و بازو کبابی ساده: ۵۱،۰۰۰ تومان

فیله مرغ: ۹۹،۷۰۰ تومان

گردن مرغ بدون پوست: ۲۰،۰۰۰ تومان

شنیتسل بدون آرد: ۹۱،۲۰۰تومان

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده: ۹۱،۲۰۰ تومان

دل مرغ پاک کرده: ۱۷،۰۰۰ تومان

جگر مرغ: ۱۳،۰۰۰ تومان

سنگدان مرغ: ۱۸،۰۰۰ تومان

پای مرغ: ۷،۰۰۰ تومان

عرضه بالای گوشت پرندگان سد رشد قیمت مرغ می‌شود؟


به نقل از اکوایران، عرضه گوشت طیور در برخی گروه‌ها در سال ۱۴۰۰ صعودی بوده است. مرکز آمار در اطلاعیه‌ای که در آن روند این شاخص را از حیث تعداد و وزن مورد ارزیابی قرار داده اعلام کرد عرضه گوشت پرندگان به طور کلی در کشور سیری صعودی پیدا کرده است.

در همین رابطه طبق اعلام این مرکز وزن لاشه‌های قابل مصرف در پرندگان در اسفند ۱۴۰۰ برابر با ۲۰۶ هزار و ۸۷۳ تن بوده که در مقایسه با سال قبل در حدود ۱۵ درصد رشد داشته است.

قیمت مرغ چند است؟


تسنیم: بر اساس مشاهدات میدانی هر کیلوگرم مرغ در بازار۳۰ هزار تومان تا ۳۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در حالی که قیمت هر کیلوگرم مرغ در سال گذشته تا ۴۵ افزایش یافته بود و ۱۴ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب ۳۱ هزار تومانی خود به فروش می‌رسید، در یک ماه گذشته بازار آرامی را سپری می‌کند و حتی کمی زیر قیمت مصوب خود به فروش می‌رسد.

قیمت مرغ ارزان شد | قیمت مرغ امروز در بازار


قیمت مرغ که در هفته‌های قبل تا ۲۷ هزار تومان نیز کاهش یافته بود اکنون حدود ۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و به صورت فراوان در دسترس مردم است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله ۱۵۷ هزار تومان و گوشت گوسفندی به صورت شقه نزدیک به ۱۶۰ هزار تومان است. گوشت منجمد گوسفندی نیز درحالی باید به قیمت مصوب ۸۵ تا ۹۵ هزار تومان به فروش برسد ۱۲۷ هزار تومان عرضه می‌شود یعنی حدود ۴۵ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب خود به فروش می‌رسد.

تخم مرغ نیز بازار آرامی را سپری می‌کند به طوری که هر شانه ۳۰ عددی از این محصول حدود ۴۳ هزار تومان عرضه می‌شود و حتی تخم مرغ‌های بسته بندی نیز با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

قیمت مرغ ریزش کرد

خبرگزاری صدا و سیما: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار تهران گفت: قیمت مرغ و تخم مرغ در میادین میوه و تره بار کاهش یافته است.

ایوب فصاحت با بیان اینکه بدلیل کاهش تقاضا و عرضه مناسب، قیمت تخم مرغ رو به پایین است، اظهار داشت: قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ داخلی که با قیمت ۴۳ هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد، با ۱۲۰۰ تومان کاهش به قیمت ۴۱۸۰۰ تومان رسید.

وی افزود: هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ وارداتی نیز که با قیمت ۳۹۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد، با ۱۲۰۰ تومان کاهش، ۳۸۳۰۰ تومان به شهروندان عرضه می‌شود.

فصاحت خاطر نشان کرد: همچنین قیمت مرغ گرم در میادین میوه و تره بار از ۲۷۵۰۰ به ۲۶۶۰۰ کاهش یافته است.

گفتنی است بر اساس مشاهدات میدانی قیمت مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر به ۲۶۹۰۰ تومان کاهش یافته در حالی که قیمت مصوب این محصول ۳۱ هزار تومان است.
ارسال نظرات