۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۷۱۲۲۴۶

اراکی ها نیمی از فصل بهار 1401 را با آلودگی هوا سپری کرده اند

اراکی ها نیمی از فصل بهار 1401 را با آلودگی هوا سپری کرده اند
گروه استان‌ها-رئیس امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعت ۸ صبح امروز برای اراک برابر با عدد ۱۶۴، برای شازند برابر با ۱۹۹ و در ساوه برابر با ۱۷۵ بوده که بیانگر ناسالم بودن کیفیت هوا برای تمام گروه‌هاست.

به‌گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم از  اراک ، مردم کلانشهر اراک صبح امروز را هم با آلودگی هوا و چهره گرفته شهر آغاز کردند تا قلب صنعت کشور چهل و پنجمین روز آلوده خود در سال 1401 را هم تجربه کند.

علاوه بر اراک کیفیت هوا در شهرستان‌ها ساوه و شازند هم نامطلوب گزارش شده است و گویا آلودگی هوا دست‌بردار نیست و مردم استان به‌ویژه مردم مظلوم کلانشهر اراک محکوم به استنشاق هوای آلوده هستند.

با احتساب آلودگی هوای امروز، کلانشهر اراک نیمی از فصل بهار 1401 را با آلودگی هوا سپری کرده که این تهدیدی جدی برای سلامت افراد است و نتیجه آن افزایش بار مراجعات به مراکز درمانی با مشکلات تنفسی است که شاهد آن هستیم.

چهره آجری رنگ شهر این روزها به قصه تکراری در اراک تبدیل شده و فضایی دلگیر را ایجاد کرده که علاوه بر مشکلات تنفسی و جسمی روح شهروندان را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد چراکه هر صبح خود را با هوایی کدر آغاز می‌کنند که خبری از آبی آسمان و درخشش خورشید در آن نیست.

علیرضا محرابیان، رئیس امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان مرکزی در این باره گفت: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در 24 ساعت منتهی به ساعت 8 صبح امروز برابر با عدد 110 و شاخص کیفیت هوا در وضعیت  ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

وی افزود: اما شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعت 8 صبح امروز برای اراک برابر با عدد 164، برای شازند برابر با 199 و در ساوه برابر با 175 بوده که بیانگر ناسالم بودن کیفیت هوای این شهرستان‌ها برای تمام گروه‌هاست.

رئیس امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: آلاینده مسئول این وضعیت ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون بوده و علت آلودگی گرد و غبار فرامنطقه ای است.

انتهای پیام/712

ارسال نظرات