۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۷۱۲۳۳۶

افزایش ۷ درصدی طلاق توافقی در مشهد

افزایش ۷ درصدی طلاق توافقی در مشهد
گروه استان‌ها-مسئول برنامه پیشگیری از طلاق بهزیستی خراسان رضوی گفت: میزان سازش در بین متقاضیان طلاق در خراسان رضوی در سه ماه اول سال جاری افزایش ۷ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از حسن حاجی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: بر اساس اطلاعات استخراج شده از سامانه تصمیم، میزان سازش بین زوجین متقاضی طلاق، از 17 درصد در سال گذشته به 24 درصد در سه ماه اول امسال افزایش یافته است.

وی این افزایش را نشانه‌ تأثیر خدمات روان‌شناسی و مشاوره خانواده به متقاضیان طلاق دانست و گفت: برنامه پیشگیری از طلاق که سال 95 در بهزیستی خراسان رضوی طراحی شده، با همکاری دستگاه قضائی اجرایی شده و اکنون به عنوان طرح ملی در حال اجرا است.

حاجی‌پور یادآور شد: میزان ثبت نام در سامانه تصمیم نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته که باید توجه برنامه‌ریزان کشور و دستگاه‌های مرتبط را جلب کند.

به گفته‌ وی، اگر مشاوره روان‌شناسی توانسته، سازش را افزایش دهد پس می‌تواند به عنوان یک برنامه گسترده و دائمی در فرایند مراحل پیش از ازدواج گنجانده شود تا متقاضیان طلاق نیز کاهش یابند.

مسئول برنامه پیشگیری از طلاق بهزیستی خراسان رضوی افزود: به جهت اینکه برنامه پیشگیری از طلاق، در خراسان رضوی طراحی شده و همکاران ما در بهزیستی و دفاتر مشاوره و همچنین شورای مشورتی این برنامه که متشکل از بهزیستی و دستگاه قضائی استان است تجربه‌ بیشتری در این زمینه دارند در افزایش سازش‌ها موفق بوده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: ورودی‌های طلاق، در اختیار ما نیست و چندین ارگان و سازمان در این زمینه وظیفه‌مند هستند و اگر قرار باشد متقاضیان طلاق را کاهش دهیم باید همه‌ی این دستگاه‌ها تحت مدیریت بهزیستی و با محوریت بهزیستی فعالیت داشته باشند تا بتوان نتیجه‌ی مطلوب را اتخاذ کرد.

حاجی پورگفت: طلاق، یک پدیده‌ی اجتماعی چند محوری است و ما حتی اگر تمام کوشش‌هایمان را متمرکز کنیم بر برخی از این محورها تأثیر زیادی نداریم برای مثال، مسائل اقتصادی و فشارهای معیشتی، یک فاکتور مهم اختلاف زوجین است که ما نمی‌توانیم تأثیری روی آن بگذاریم و در کلان کشور باید اتفاقی بیفتد.

وی عنوان کرد: فضای مجازی و تأثیرات منفی آن از عواملی است که بخش تخصصی بهزیستی نقشی در آن نمی‌تواند داشته باشد و صرفا آگاهی‌دادن و مشاوره روان‌شناسی، دست ما است.

مسئول برنامه پیشگیری از طلاق بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد:مسئله اعتیاد نیز که یکی دیگر از علل طلاق است یک مسئله میان‌بخشی است و بجز خدمات روان‌شناختی و مددکاری، بقیه‌ی قسمت‌ها در کنترل سایر دستگاه‌ها می‌باشد که کاهش آن نیازمند عملکرد متمرکز همه‌ی این دستگاه‌ها  است.

انتهای پیام/282

ارسال نظرات