۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۷۱۲۳۳۷

سایه روحیه جهادی در پرسنل انتظامی عامل امنیت مرز ها

سایه روحیه جهادی در پرسنل انتظامی عامل امنیت مرز ها
گروه استان‌ها- فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی گفت: امروز در سایه روحیه جهادی در پرسنل انتظامی و مرزبانی، مرزهای جنوب شرق کشور از امنیت مطلوبی برخوردار است و این روحیه همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار حسین اشتری صبح امروز در جریان سفر به سیستان و بلوچستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، هدف از این سفر را سرکشی از پاسگاه‌ها و یگان‌های مرزبانی در مرزهای جنوب شرق عنوان کرد و اظهار داشت: امروز در سایه روحیه جهادی در پرسنل انتظامی و مرزبانی، مرزهای جنوب شرق کشور از امنیت مطلوبی برخوردار است واین روحیه همچنان ادامه دارد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به استفاده از تجهیزات جدید و دانش بنیان و جذب نیروهای جدید در واحدهای انتظامی و مرزبانی قدرانی از نیروهای مرزبانی و انتظامی استان را از دیگر برنامه‌های سفر خود عنوان کرد.

آیت‌الله مصطفی محامی نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروهای نظامی، انتظامی و مرزبانی جهت حفظ امنیت پایدار در استان عنوان کرد: با توجه به وسعت، شرایط جغرافیایی، وجود مرزهای زمینی و دریایی و نیز توطئه‌های دشمنان در سیستان‌وبلوچستان تلاش نیروهای نظامی و انتظامی گسترده و قابل قبول بوده است.

امام جمعه زاهدان افزود: مردم نجیب، صبور و قدرشناس سیستان‌وبلوچستان در برهه‌های مختلف و هنگامی که در سراسر کشور آشوب‌هایی وجود داشت و انتظار می رفت این آشوب‌ها در استان ما با توجه به شرایط موجود بیشتر باشد اما شرلیط استان آرام بود که چنین چیزی در اثر توفیقات الهی، زحمات نیروهای نظامی و انتظامی و نیز همراهی و همکاری مردم است.

آیت‌الله محامی خواستار اهتمام بیشتر و پشتیبانی مادی و معنوی از نیروهای انتظامی و مرزبانی در سیستان‌وبلوچستان شد و بیان داشت: حضور نیروهای نظامی در سیستان و بلوچستان حضوری مجاهدانه است و باید همان فضای جبهه یعنی ایمان، معنویت، ایثار و فداکاری در بین نیروهای نظامی وجود داشته باشد و در غیر این صورت دچار آسیب خواهیم شد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خواستار سرمایه‌گذاری جهت حفظ، تقویت و گسترش این روحیه شد و تصریح کرد: یک بخش مهم کار سرمایه گذاری در بخش‌های عقیدتی، سیاسی و سایر بخش‌های فرهنگی است و به نظر می رسد که در این جهت علیرغم تلاش‌های صورت گرفته همچنان دچار خلأ هستیم.

وی ادامه داد: اگر در این جهت به شیوه مطلوب عمل شود اطمینان بیشتری به حفظ کشور و مرزها خواهیم داشت و در غیر اینصورت آسیب دیده و نیازمند سرمایه گذاری‌های بیشتر خواهیم بود.

امام جمعه زاهدان عنوان کرد: در جلسات گذشته با مسئولان نظامی، انتظامی و امنیتی به طور مکرر بیان کرده ‌ایم که اگر درصدی از هزینه‌های نظامی در فضای فرهنگی استفاده شود به مراتب در دستیابی به امنیت پایدار تاثیرگذارتر است.

آیت‌الله محامی گفت: در بدنه نیروی انتظامی و مرزبانی نیز نیازمند به کار فرهنگی گسترده، تعمیق باورهای دینی، اخلاق اسلامی و روحیه جهاد، ایثار و مقاومت هستیم.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط مرزی و حجم بالای قاچاق؛ زمینه لغزش زیاد است که یک بخش مهم برای پیشگیری برنامه‌ریزی ار جنبه‌های عقیدتی، سیاسی و اخلاقی است و باید باورهای دینی و تعهد در نیروها تقویت شود.

 آیت‌الله محامی عنوان کرد: بخش دیگر کار برنامه‌ریزی در بخش‌های صیانتی و حراستی است که این نظارت‌ها نیازمند تقویت بیشتر بوده و در همه دستگاه‌ها وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان مشکلات اقتصادی، تعداد بالای سلاح‌های غیر مجاز، درگیری‌های طایفه‌ای و قاچاق مواد مخدر آسیب‌هایی برای مردم استان ایجاد می‌کند که نیازمند عنایت بیشتر و تلاش برای جلوگیری است تا هم درس عبرتی برای دیگران باشد و هم مردم احساس امنیت کنند.

 امام جمعه زاهدان ادامه داد: شرایط باید به گونه‌ای باشد که مردم نیروی انتظامی و مرزبانی را خدمتگذار خود بدانند و قانون نیز به گونه‌ای اجرا شود که چهره رحمت و رأفت در کنار قاطعیت قرار گیرد که چنین چیزی تعامل طرفینی را می‌طلبد.

انتهای پیام/393/

ارسال نظرات