۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۷۱۲۵۳۱

کاهش آسیبهای اجتماعی

کاهش آسیبهای اجتماعی
مشهد-ایرنا- رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: نظام برنامه‌ریزی مرتبط با کاهش آسیبهای اجتماعی توانسته برخی از آسیبها را کاهش دهد که از آن جمله می توان به کاهش آسیب طلاق در کشور اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار ایرنا، محمد عباسی روز پنجشنبه در جریان بازدید از حاشیه شهر مشهد در گفتگو با خبرنگاران افزود: امکان ارائه آمار دقیق در خصوص میزان کاهش طلاق وجود ندارد، اما اکنون در حال رصد و بررسی و به دنبال تهیه آمار جدید هستیم، چراکه آمار گذشته آنچنان قابل استناد نیست، اما خوشبختانه روند طلاق در کشور کاهشی است.

معاون اجتماعی وزیر کشور ادامه داد: براساس گزارش یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور، هنوز برای تداوم کاهش آسیبها نیاز به نظام برنامه‌ریزی مساله‌محور در مقابله آسیبهای اجتماعی داریم.

وی گفت: نظام برنامه‌ریزی مساله محور به مسائلی می‌پردازد که منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی و افزایش آنها می‌شود، در این ساز و کار، پیشگیری از علت اصلی بروز مساله بررسی می‌شود، وقتی افراد دارای مشکل از قبیل معتادان متجاحر، کودکان کار و سایر افراد دارای مشکلات را سامان می‌دهیم اگر منبع تولید آسیب متوقف نشود، باز هم شاهد تولید افراد آسیب دیده در جامعه خواهیم بود و درمان ما بی‌اثر می‌شود.

معاون اجتماعی وزیر کشور گفت: رفع عوامل تولید آسیبها با اقدامات فرهنگی و اجتماعی دستگاههای مرتبط و همراهی رسانه‌ها میسر می‌شود،  به عنوان مثال آموزش و پرورش محل عبور همه اقشار جامعه است لذا لازم است این نهاد موضوع آسیب‌های اجتماعی را جدی بگیرد، از طرفی دیگر نهادهای متولی نیز باید کاهش آسیب‌ها را  مورد توجه قرار دهند.

عباسی با اشاره به اتخاذ رویکرد نهادی در مقابله با آسیبهای اجتماعی تاکید کرد: رویکرد نهادی یعنی فعال کردن همه دستگاه‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی است و البته باید تشکلهای مردمی از جمله تشکل‌های جهادی مردمی به علاوه رویکرد دانش‌محور به صورت سیستماتیک و هوشمند موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی را پیگیری و رصد کنند.

وی ادامه داد: اتخاذ این نوع رویکردها و تصمیم‌های مبتنی بر این شیوه برنامه‌ریزی، موجب بروز اقدامات مثبتی در خصوص آسیبهای اجتماعی شده است، تداوم این روند کاهش آسیبهای اجتماعی در آینده را رقم خواهد زد.

معاون وزیر کشور بر توزیع اعتبارات برنامه محور تاکید کرد و گفت: قبلا اعتبارات مربوط به آسیبهای اجتماعی به صورت دستگاهی توزیع می‌شد اما امسال بنا داریم اعتبارات حمایتی مرتبط به آسیبهای اجتماعی به شکل برنامه محور توزیع شود، این روند در شورای اجتماعی کشور تصویب شده است.

                                                                                معاون وزیر کشور: طلاق در کشور کاهش یافته است

معاون وزیر کشور در بازدید پنج ساعته از حاشیه شهر مشهد، از محلاتی که در آن خرده فروشی مواد مخدر به معضلی تبدیل شده بود، دیدن کرد و در جریان اقدامات نهادهای انتظامی در برخورد و مهرو موم نمودن مراکز فروش مواد مخدر قرار گرفت.

بازدید از محلات دارای جمعیت فاقد هویت (اقوام چلوها) در مشهد، بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی بشارت ویژه مداخله در بحران دختران در معرض آسیب و مجتمع ساماندهی و مرکز نگهداری متکدیان سرای سبز از دیگر برنامه‌های رییس سازمان امور اجتماعی کشور در سفر به مشهد است.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور علاوه بر بازدید از یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه در حال ساخت در حاشیه مشهد، در محله همت‌آباد و خیابان طالقانی که محل اصلی صنایع و کارگاه‌های مجاز و غیر ومجاز بازیافت و خرید و فروش ضایعات پلاستیکی و فلزی در کلانشهر مشهد است، حضور یافت و در جریان آسیبهای اجتماعی این صنایع بویژه تاثیر آن بر پدیده کودکان کار قرار گرفت.

شهرستان مشهد با ۳.۸ میلیون نفر جمعیت با بیش از ۱.۲ میلیون نفر حاشیه‌نشین و معضلات ناشی از این پدیده مواجه است، شهر مشهد بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
هشدار!!
هشدار!!


مراقب ناموس خود باشیم و به شیطان های انسان نما اعتماد نکنیم!!!

جنگ شهوت و برهنگی و گستاخی فرهنگی شدت گرفته و سربازان شیطان در حال پیشروی و ...

نکند ذلت و شکستی تلخ برای ما مسلمانان و ایرانیان در پیش باشد؟!!

کشف حجاب به صورت سازماندهی شده و یا بدون سازماندهی و یا با حرکت عمومی و بدون سازمان در حال انجام است!

عده ای پول گرفته اند تا کشف حجاب را ترویج کنند و در خیابان راه بروند
میخواهند فساد و بی حیایی را عادی سازی کنند. برخی پول میگیرند و نیمه برهنه در خیابان راه میروند و پارتی های ... برپا می کنند!
و عده ای دختر و پسر و زن و مرد خام و سست ایمان هم کورکورانه تقلید می کنند
و یا ناآگاهانه خود را به رنگ جماعت فاسد و شهوتران در می آورند.

عده ای هم سکوت کرده و یا بی تفاوت فقط مشاهده گر هستند!!
و یا سر در لاک خود فرو برده و منکر واقعیت ها هستند؛

اما سر همه این جریانها با یک هدف و به یک جا ختم میشود؛ میخواهند ملت ایران را همچون آندلس، ذلیل و پایمال شهوت ها و شیطان ها کنند!

توجه مردم را از مسائل مهم و حیاتی غافل و از علم و معرفت و رشد مادی و معنوی دور و به سمت شهوت گرایی و لذت جویی حرام می برند!

البته که با فقر و فساد جامعه زودتر رو به سوی زوال و ابتذال میرود!

بدون اینکه جنگی بشود و خونی ریخته بشود!
کشور را تسخیر فرهنگ و سیاست فاسد خود می کنند!

امروز بسیاری از نوجوانان و جوانان و حتی بزرگسالان و تا پیرمردان را چنان شهوت پرست کرده اند که گاهی از فشار شهوت و رسیدن به هوا و هوس به هر جنایتی دست می زند و مرتکب قتل و ... هم میشود و برخی با داشتن فرزند و نوه میروند سراغ روابط نامشروع!!

جنگ امروز در تمام شهرها و حتی روستاها و در داخل بسیاری از خانه ها و خانواده های ماست:

جنگ شهوت،
جنگ هوا و هوس،
جنگ مشروب،
جشن اختلاط دختر و پسر و روابط نامشروع،
جنگ رقص های شیطانی و مسخ کننده،
جنگ و مسابقه بی حیایی و دلربایی،

بخشی از جنگ امروز در شبکه های اجتماعی و بخشی در کوچه و خیابان و بازار و محل کار و درس و خانه ها...

گاهی دختری یا پسری در کنار پدر و مادرش در خانه نشسته اما در گوشی چه .... میکند.

دشمن خوب فهمیده که در جنگ نظامی با ما پیروزی ندارد و به جایی نمیرسد.

اما با جنگ شهوت ممکن است تا چند سال دیگر افکار ملت و مدیران کشور را کاملا تسخیر کنند.

چون همه را درگیر خودش کرده
از خانواده های مذهبی گرفته تا آنهایی که دیگر حتی برهنگی برایشان عادی است، همه درگیر این جنگ شده اند.

خودمان را گول نزنیم و
با کم حجابی و کمرنگ شدن حیا در خانواده
گام به گام به دنبال شیطان حرکت نکنیم.

همینگونه بی تفاوت پیش برویم
فردا ایران یک آندلس بزرگ خواهد بود و زهر یک شکست بزرگ و تاریخی را به کام ملت ایران می ریزند.
..دیر بجنبیم همه چیز از دست می رود!!!

فراموش نمی کنیم آندلس از طریق نفوذ راهبان جاسوس مسیحی بوسیله و رفاقت با امرای خائن یا ساده لوح حکومتی که به نام اسلام قرن ها برقرار بود با پوشش مذاکره و تعامل و گفتگوی تمدنها و ادیان صورت گرفت و قرار شد تبلیغ و مفاهمه دوطرفه انجام شود اما راهبان جاسوس بجای تبلیغ دین و مذاکره بین ادیان، دختران موطلایی و زیبای رومی را برای جذب جوانان مسلمان با خود به سوغات می آوردند و این سوغاتی های جنسی و جنگ اجناس نرم، آنقدر در سست نمودن اراده امرا و بدنه اجتماعی جامعه اسلامی اثرگذاشت که ناگهان پس از سپری شدن شب عیش و نوش و گناه، صبح هنگام سر امیران شهوت ران روی سینه شان قرار گرفته بود!

دشمن همان است و نفوذی ها همان گونه هستند و نفوذگر و نفوذپذیر نیز همانها هستند!

آری
خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمی دهد مگر آنکه خود آنها (دین و فرهنگ و شیوه زندگی) خود را تغییر دهند.
1
0