۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۷۱۲۶۲۰
مدیر بانک مهر ایران با آیت الله اعرافی دیدار کرد؛

فرهنگ قرض الحسنه نیاز به بازتعریف و معرفی همگانی دارد

فرهنگ قرض الحسنه نیاز به بازتعریف و معرفی همگانی دارد
مدیر حوزه های علمیه گفت: فرهنگ قرض‌الحسنه امروزه نیاز به یک بازتعریف و معرفی به همگان دارد، چرا که متأسفانه این فرهنگ اصیل اسلامی معرفی نشده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی در دیدار با دکتر سید سعید شمسی‌نژاد مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و هیأت همراه در سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه قرض‌الحسنه در اسلام پرداخت و گفت: قرآن کریم درباره قرض‌الحسنه می‌فرماید «مَنْ ذَا الَّذِیْ یُقْرِضُ اللّهَ قَرْضًا حَسَنًا» که این تعبیر اوج تعبیراتی است که خدای متعال به خودش نسبت می‌دهد.

در توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه همراه بانک خواهیم بود

آیت‌الله اعرافی به تمجید از فعالیت‌ها و برنامه‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت و گفت: حرکت این بانک در مسیر بسط و توسعه سنت الهی قرض‌الحسنه است و اینکه بانکی به‌صورت کامل در حوزه قرض‌الحسنه فعالیت می‌کند، شایسته تقدیر است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی داخلی قرض‌الحسنه با مبلغان حوزه علمیه است، افزود: فرهنگ قرض‌الحسنه امروزه نیاز به یک بازتعریف و معرفی به همگان دارد، چرا که متأسفانه هنوز آن‌گونه که شایسته است، این فرهنگ اصیل اسلامی معرفی نشده است.

مدیر حوزه‌های علمیه، برخورداری پیوست بین‌المللی برای فعالیت بانک‌های قرض‌الحسنه را خواستار شد و خاطرنشان ساخت: فرهنگ قرض‌الحسنه در دنیای امروز به‌ نوعی ناشناخته است و لازم است شما نیز در فعالیت‌هایتان پیوست بین‌المللی برای کارهایتان داشته باشید.

آیت‌الله اعرافی افزود: انتظارات از انقلاب اسلامی امروز زیاد است و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌تواند الگوی موفق قرض‌الحسنه را به دنیا معرفی کند و با کشورهای اسلامی تعامل کرده و با شبکه‌سازی درست و منطقی با این کشورها فعالیت‌های زیادی انجام دهد.

تسهیلات قرض‌الحسنه گره‌گشای کسب‌وکارهای خُرد

امام جمعه قم با اشاره به اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه برکات فراوانی دارد، تأکید کرد: با افزایش و سوق دادن منابع بانکی به سمت کسب‌وکارهای خُرد باب اشتغالزایی فراوانی باز می‌شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در معرفی و تبلیغ فرهنگ قرض‌الحسنه و حمایت از پیوست‌های بین‌المللی همراه بانک خواهیم بود، افزود: از امور آشکار و بیّن دین ما ارزش و سفارش مسئله قرض‌الحسنه و نقشی است که در گره‌گشایی از مشکلات مردم ایفا می‌کند.

شفاف‌ترین تراز مالی مربوط به بانک مهر است

دکتر سید سعید شمسی‌نژاد مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، ضمن تبیین فعالیت‌ها و خدمات بانک قرض‌الحسنه، همراهی و حضور تعیین‌کننده علما و فقهای حوزه علمیه در توسعه فرهنگ متعالی قرض‌الحسنه را ضروری و مهم دانست.

شمسی‌نژاد با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ ۶۰ هزار میلیارد تومان و میانگین ۲۴ میلیون تومان به اقشار مختلف جامعه پرداخت کرده، گفت: بر اساس مستندات و آمارهای منتشره بانک مرکزی شفاف‌ترین و پاک‌ترین و شاخص‌ترین تراز مالی متعلق به بانک ماست.

وی با تأکید بر اینکه کارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران باید کارت زندگی باشد، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در تأمین منابع بانکی رشد ۷۵ درصدی داشته و از بالاترین رشد منابع بانکی برخوردار است، در حالی که بیشتر بانک‌های کشور رشدی کمتر از ۴۰ درصد داشته‌اند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با طرح این مطلب که ۵۳۰ شعبه بانک با بیش از ۳۱۰۰ پرسنل در سراسر کشور مشعول به فعالیت هستند، گفت: طی ۱۵ سال گذشته از زمان راه‌اندازی این بانک چیزی حدود ۱۲ میلیون فقره تسهیلات قرض‌الحسنه خرد پرداخت کرده‌ایم.

امکان جذب ۳۰ میلیون مشتری در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

وی با بیان اینکه می‌توانیم بیش از ۳۰ میلیون مشتری در بانک قرضالحسنه مهر ایران جذب کنیم، گفت: در نظر داریم مشتریان با کارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از همه مزایای تأمین منابع به‌صورت وام برای سفر، آموزش، بیمه و سایر ابعاد زندگی برخوردار باشند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه اعتقادی به دریافت کارمزد ثابت نداریم، گفت: اگر به دنبال اشاعه بانکداری اسلامی و توسعه ارزش‌های قرآنی قرض‌الحسنه هستیم، باید در پی صفر کردن کارمزدها و جایگزینی مزد در مقابل ارائه خدمات بانکی باشیم تا دغدغه علما و فقهای حوزه علمیه در خصوص شبهات دریافت کارمزد برطرف شود.

شمسی‌نژاد با بیان اینکه مجموعه حوزه علمیه و در رأس آن مراجع معظم تقلید باید به توسعه نظام قرض‌الحسنه در کشور کمک کنند، گفت: ما مطابق با بخشنامه‌های مصوب بانک مرکزی موظف به دریافت دیرکرد هستیم، اما همین مزد دیرکرد را صرف امور عام‌المنفعه و برنامه های مسئولیت اجتماعی بانک می‌کنیم.

همکاری دفاتر علما در طرح‌های قرض‌الحسنه تعیین کننده است

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه قم باید پایلوت و مبدأ حذف کارمزد ثابت از طرح‌های وام بانک باشد، گفت: مشارکت و همکاری علما و حوزه‌های علمیه در طرح‌های قرض‌الحسنه نقش تعیین‌کننده‌ای در حذف کارمزد ثابت دارد.

شمسی‌نژاد با اشاره به اینکه کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اعتماد و اعتقاد کامل به نظام مترقی قرض‌الحسنه برگرفته از آیات و روایات اسلامی دارند، گفت: معتقدم قرض‌الحسنه دریایی است که عمق و انتهایی ندارد و برکات فراوانی برای نظام اقتصادی کشور دارد.

ارسال نظرات