۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۷۱۲۶۵۵

موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین کاهش یافته است

موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین کاهش یافته است
مقام‌های چین روز یکشنبه اعلام کردند موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر این کشور روز گذشته ۱۵۹ نفر گزارش شده که در مقایسه با روز قبل از آن، ۴۵ مورد کاهش داشته است.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری «شینهوا» کمیسیون بهداشت چین اعلام کرد روز گذشته ۱۵۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده که در این میان ۱۲۳ مورد بدون علائم بیماری بودند.این آمار برای روز قبل تر ۲۰۴ مورد ابتلا ثبت شده که ۱۶۹ نفر بدون هیچ علائمی بودند. 

با توجه به اینکه دولت چین با اجرای قرنطینه های سخت وگسترده در برخی شهرها، رویکرد "کووید صفر" را با هدف رساندن میزان شیوع این بیماری به صفر دنبال می کند، امار و ارقام یاد شده در این خبر اگرچه با توجه به جمعیت انبوه چین چندان قابل توجه به نظر نمی رسد، اما اهمیت زیادی در روند کنترل شیوع کرونا در این کشور دارد.

در این میان هیچگونه گزارش مرگ و میر نیز ثبت نشده است و بدین ترتیب شمار مرگ ناشی از ویروس کرونا ۵ هزار و ۲۲۶ نفر باقی مانده است.

در  دو شهر مهم چین آمار بدین ترتیب آمده است: پکن پایتخت این کشور هیچ مورد ابتلای جدیدی ثبت نکرده است، شانگهای از ابتلای ۳ مورد جدید خبر داده است. 

چین از ابتدای همه گیری ویروس کرونا سیاست کووید-صفر اتخاذ کرد و در مقابله با این همه گیری با توجه به جمعیت بالای این کشور موفق عمل کرد.

ارسال نظرات