۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۷۱۲۷۱۲

نگرانی اسرائیلی‌ها از قدرت ایران و حزب‌الله

نگرانی اسرائیلی‌ها از قدرت ایران و حزب‌الله
رئیس مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با اشاره به چالش‌های اصلی این رژیم در مرحله فعلی و آینده، نگرانی اسرائیلی‌ها از قدرت ایران و حزب‌الله را ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالیکه کارشناسان و محافل مختلف صهیونیستی همواره در تحلیل‌های اخیر خود سناریوهای دردناکی برای این رژیم در هر جنگ آینده ترسیم می‌کنند، «عاموس یادلین»  رئیس مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و رئیس پیشین دستگاه اطلاعات نظامی این رژیم  درباره چالش‌های بزرگ و نگران کننده اسرائیل در پایان سال صحبت کرد که مربوط به  هراس صهیونیست‌ها از قدرت ایران و حزب الله است.

وی در گفتگو با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه اسرائیل در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران دچار سردرگمی شده است، گفت، تقابل در جبهه‌های مهم برای ما نگران کننده خواهد بود و ما در شرایطی هستیم که نمی‌دانیم به چه سیاستی روی بیاوریم.

عاموس یادلین که از فرماندهان اسبق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی است در ادامه سوال کرد که آیا ما باید از احیای توافق هسته‌ای که ایران را تبدیل به یک قدرت هسته‌ای می‌کند و پول‌های زیادی در اختیار این کشور  قرار می‌دهد حمایت کنیم یا از عدم احیای این توافق. واقعا سیاست رسمی اسرائیل کدام است؟ اما اگر در صورت عدم احیای توافق مذکور ایران به سمت غنی سازی اورانیوم تا 90 درصد پیش برود چه باید بکنیم؟

در همین زمینه وبسایت مانیتور آمریکا مقاله‌ای از «بن کسپیت» نویسنده و تحلیلگر صهیونیست منتشر کرده بود که وی در آن تاکید داشت، سران اسرائیلی در رابطه با پروژه هسته‌ای ایران بسیار سردرگم هستند و نمی‌توانند تصمیم بگیرند که احیای توافق هسته‌ای به نفع اسرائیل است یا عدم احیای آن.

«امیر بوحبوط»  کارشناس امور نظامی رژیم صهیونیستی نیز  ماه گذشته در گفتگو با وب‌سایت صهیونیستی والا تاکید کرد که اسرائیل بسیار می‌ترسد در برابر ایران تنها بماند، به ویژه این که آمریکا هیچگونه گزینه نظامی علیه ایران ندارد.

عاموس یادلین در ادامه گفتگوی خود با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اظهار داشت، اما دومین موضوع نگران کننده که سران اسرائیلی به آن توجه کافی نکرده‌اند مسئله پروژه دقت و موشک‌های نقطه زن حزب الله است، چرا که جبهه دوم رویارویی ما با  حزب الله لبنان خواهد بود و جبهه سوم سوریه است.

وی تصریح کرد، من در حال تماشای سیاست داخلی اسرائیل هستم و نمی‌دانم که واقعاً اسرائیل به کجا می‌رود و ما تا پایان سال چالش‌های بسیار بزرگی داریم. من درباره ایران و حزب الله صحبت کردم و این مسئله بسیار مهمی است.

بعد از مانور نظامی بزرگی که اخیراً ارتش رژیم صهیونیستی انجام داد مشخص شد که صهیونیست‌ها همچنان نگران توانایی‌های موشکی حزب الله لبنان هستند و از ورود به هرگونه درگیری نظامی با آن هراس دارند. به گفته مقامات امنیتی در تل آویو موشک‌های حزب الله شامل بیش از 100 هزار موشک در انواع مختلف است و همچنین این نگرانی وجود دارد که مقاومت لبنان همه موشک‌های خود را به موشک‌های نقطه زن تبدیل کند.

روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی با تاکید بر اینکه اسرائیل از ترس زرادخانه موشکی حزب الله جرات ورود به جنگ جدید با مقاومت لبنان را ندارد و پیامدهای فاجعه باری برای اسرائیلی‌ها رقم خواهد خورد تاکید کرد، برآوردها نشان می‌دهد در جنگ دوم ارتش اسرائیل با لبنان حزب‌الله 15 هزار موشک داشت و چهار هزار موشک به سمت جبهه شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک کرد. اما حزب‌الله امروز بیش از 100 هزار موشک در اختیار دارد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله چندی پیش در سخنرانی خود اعلام کرد که دشمن صهیونیستی هر تلاشی برای جلوگیری از رسیدن سلاح های پیشرفته به لبنان انجام می‌دهد اما ما این توانایی را داریم که موشک‌های خود را به سطح موشک‌های نقطه‌زن برسانیم و سال‌هاست که این کار را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات