۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۱۳۱۶۵
آیت الله رئیسی:

مردم ایران همواره در جهت کمک‌های بشر دوستانه پیش قدم هستند

مردم ایران همواره در جهت کمک‌های بشر دوستانه پیش قدم هستند
رییس جمهور در پایان سفر به خراسان شمالی گفت: مردم ایران همواره در جهت کمک‌های بشر دوستانه پیش قدم بوده و این بار نیز کنار مردم افغانستان خواهند بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در پایان سفر خود به استان خراسان شمالی و در نشست با خبرنگاران رسانه های استانی با تسلیت به مناسبت جان باختن شماری از مردم افغانستان در حادثه زلزله، برای خانواده جانباختگان از خداوند متعال صبر طلب کرد.

رییس جمهور تاکید کرد: استانهای هم مرز با افغانستان هرگونه مساعدتی که می‌توانند به مردم افغانستان در جهت کمک به آنها انجام دهند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت کمک های بشر دوستانه پیش قدم بوده است، تصریح کرد: اگر ناتو و آمریکا مجال می‌دادند مردم افغانستان برای خود خانه های مستحکم می ساختند. حقیقتا مردم این کشور مظلوم هستند.

رییس جمهور در مورد ظرفیت های استان خراسان شمالی، گفت: این استان ظرفیت های خوبی در زمینه کشاورزی دارد، اما اشکال کار در این است که زنجیره تولید در اینجا تکمیل نیست. حتما باید صنایع تبدیلی در این استان ایجاد شود.

آیت الله رئیسی در مورد مشکلات پتروشیمی خراسان خاطرنشان کرد: پتروشیمی استان حتما باید توسعه یابد. این مجتمع امکان افزایش ظرفیت اشتغال تا ۳ هزار نفر را هم دارد.

وی در مورد مشکلات آب پتروشیمی خراسان، اظهار داشت: بجای آب شرب، باید پساب در این مجتمع استفاده شود و آب شرب در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس جمهور ایجاد شرایط مناسب برای عرضه صنایع دستی را در این استان ضروری دانست و گفت: متاسفانه بجای اینکه تولید کنندگان صنایع دستی سود اصلی تولیدات خود را ببرند، دلالان این سود را نصیب خود می‌کنند. استاندار تلاش کند بازار دائمی برای عرضه این محصولات ایجاد شود‌.

آیت الله رئیسی به وجود ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان اشاره کرد و گفت: با وجود چنین ظرفیت هایی بازارچه های مرزی باید فعال شوند.

رئیس جمهور به مسکوت ماندن پروژه مهم ریلی گرکان _ مشهد اشاره و تصریح کرد: ساخت این پروژه سال هاست مطرح است و مقرر شد اجرای این مسیر ریلی دنبال شود.

وی لزوم دستیابی به رشد اقتصادی را در گرو افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره وری دانست و گفت: شرکت های بزرگ منسجم شدند که یک سرمایه گذاری کلان در کشور انجام دهند و بانک ها هم در مسیر تولید حرکت و نهادهای انقلابی مانند بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی نیز پای کار بیایند.

آیت الله رئیسی افزود: تلاش می‌کنیم برای حمایت از بخش خصوصی اصل سرمایه و سود آنها تضمین شود.

رییس جمهور تصریح کرد: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال از برنامه‌های محوری دولت است. بودجه ۱۴۰۱ بر اساس عدالت و بر پایه سند آمایش سرزمینی تدوین شده است.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: یک بودجه اختصاصی در قالب صندوق عدالت و پیشرفت را برای اولین بار در استان های کشور ایجاد کردیم که درآمد آن از محل فروش اموال مازاد در استان و دریافت حق مالکانه معادن تامین و برای توسعه استان صرف می‌شود.

ارسال نظرات