۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۷۱۳۲۷۸

نامه ۱۰۰۰ استاد حوزه و دانشگاه به سران قوا درباره فضای مجازی + اسامی

نامه ۱۰۰۰ استاد حوزه و دانشگاه به سران قوا درباره فضای مجازی + اسامی
هزار استاد دانشگاه و حوزه در نامه‌ای به رؤسای قوای سه‌گانه، خواستار اهتمام جدی به رفع عقب‌ماندگی و جلوگیری از آسیب‌های گسترده فضای مجازی کنونی ایران شدند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، هزار نفر از اساتید دانشگاه و حوزه در نامه‌ای به رؤسای قوای سه‌گانه، خواستار اهتمام جدی به رفع عقب‌ماندگی و جلوگیری از آسیب‌های گسترده فضای مجازی کنونی ایران شدند.

نویسندگان و امضاکنندگان این نامه، ضمن توجه دادن مسئولان به مطالبات مکرر رهبر معظم انقلاب درباره لزوم حکمرانی و سالم‌سازی عرصه فضای مجازی، انتظارات خود را در این زمینه به صورت روشن از هر یک ازسران قوا بویژه ریاست محترم جمهور مطرح کردند.

در پایان نیز از رسانه‌های رسمی نظام خواسته شده است در راستای افزایش آگاهی‌های عمومی درباره فضای مجازی نقش فعال ایفا کنند.

متن کامل نامه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم رئیسی، رئیس محترم جمهوری اسلامی

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس محترم قوة قضائیه

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

همان‌گونه که مستحضرید امروزه فضای مجازی، یکی از مهم‌ترین زمینه‌ها و مؤلفه‌های پیشرفت دولت‌ها و جوامع به شمار می‌آید و کشورهایی که دارای فناوری بالا و برنامه‌ریزی مناسب در زمینة فضای مجازی هستند، از آن به عنوان موتور پیشران در ابعاد و عرصه‌های گوناگون بهره می‌برند: اشتغال‌زایی و خلق فرصت‌های جدید شغلی، توسعة اقتصاد دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری در سایة اقتصاد دیجیتال، رشد علمی، ارتقای نظام اداری و تسهیل امور مردم، تقویت آرامش و امنیت جامعه، استحکام و پویایی نظام سیاسی، ترمیم شکاف‌های اجتماعی، و تقویت هنجارها و ارزش‌های فرهنگی و عرضه آنها به مردم دنیا، بخشی از ثمرات فضای مجازی در برخی کشورهای پیشرفته است.

مع‌الأسف ایران اسلامی ما ـ که در حوزه‌های گوناگون علم و فناوری پیشرفت کرده و در برخی زمینه‌ها به قله‌های دانش دست یافته ـ در عرصة فضای مجازی، به یک مصرف‌کنند تبدیل شده است، و همین وضعیتْ آسیب‌های جدیِ اقتصادی، علمی، امنیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در پی آورده است:

سوگمندانه باید گفت فضای مجازی که به عنوان یک فرصت می‌توانست با تبدیل ایران به قطب فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در منطقه و جهان، فرصت های اقتصادی سرشاری پیش روی کشور قرار دهد، آسیب‌های جدی درسالیان گذشته برای کشور بوجود آورده است که تأثیرگذاری در عدم ثبات اقتصادی، یکی از آن موارد به شمار می‌رود.

فضای مجازی می‌توانست با برنامه‌ریزی صحیح، به بستری برای بروز توانمندی‌های جوانان متخصص و نخبة کشور در صنعت فاوا ( ICT ) تبدیل شود، و زمینه پیشرفت فزایندة علمی کشور و صدور فناوری به جهان را فراهم آورد؛ اما وابستگی و انفعال در فضای مجازی، موجب کاهش رشد علمی در این حوزه، و سرخوردگی نسبی تحصیل‌کردگان آن شده است.

ابزاری که می‌توانست برای تقویت امنیت و آرامش جامعه به‌کار آید، امروز، عملاً ناامنی اجتماعی را به ارمغان آورده است؛ سرقت، کلاه‌برداری، تهدید، قتل، هتک حیثیت افراد، تجاوز به حریم خصوصی، فروپاشی خانواده و ... بخشی از رهاورد وضعیت اسفبار فضای مجازی کنونی ایران است.

فضای مجازی که می‌بایست از جهت سیاسی باعث رشد و پویایی و استحکام نظام اسلامی شود، به آسیب‌پذیری نظام انجامیده است و دشمنان از طریق طرح شایعات و اتهامات گسترده، گردآوری کلان داده‌ (Big Data) و مدیریت افکار عمومی بر اساس آن، اهداف خود را پیش ‌برده‌اند.

فضای مجازی که می‌توانست با ترمیم شکاف‌های اجتماعی و تقویت هویت ملی، در کیفیت زندگی مردم و رفاه جامعه تحول ایجاد کند، به دلیل عدم مدیریت و بهره‌برداری صحیح، به یک تهدید جدی برای عناصر هویت اجتماعی ایرانیان تبدیل شده است و پیامدهای سوء آن را از جمله می‌توان در تغییر سبک زندگی از ایرانی ـ اسلامی به غربی ـ مادی مشاهده کرد.

فضای مجازی که قابلیت گسترش معنویت و اخلاق، اشاعة اندیشةتوحیدی و صدور اسلام ناب را به سراسر عالم دارد، به محل لجن‌پراکنی نسبت به اعتقادات، تضعیف معنویت و ارزش‌های اخلاقی، و زیر پاگذاشتن احکام مسلم اسلامی و قوانین صریح کشورمان تبدیل شده است؛ در چنین وضعیتی به جای زمینه‌سازی برای پاک‌زیستن مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان کشور عزیزمان، بستر کاملا مساعدی برای کشانده‌شدن و سوق دادن آحاد جامعه حتی کودکان به انواع فساد و فحشا فراهم شده است؛ گو آنکه به‌ اجبار مردم را باید به جهنم برد!

چنان‌که اشاره شد، بخش مهمی از آسیب‌های مذکور از آن روست که امروز فضای مجازی کشور از عرصه‌های وابسته و عقب‌مانده است؛ همان‌گونه‌که بسیاری از زیرساخت‌ها و سخت‌افزارهای ارتباطی کشور از تولیدات خارجی است؛ کنترل و مدیریت مهم‌ترین سرویس‌های ارتباطی و موتورهای جستجوگر در اختیار مخالفان ایران اسلامی است؛ گسترده‌ترین شبکه‌های اجتماعی ـ که بخش مهمی از فضای مجازی را دربرمی‌گیردـ غیربومی است، و مدیران آن از عوامل صهیونیزم جهانی یا در ارتباط با آنان‌اند؛ غالب بازی‌های رایانه‌ای درکشور که تأثیر مهمی در شکل‌دهی فرهنگ و هویت کودکان و نوجوانان ما دارد، بدست بیگانگان و بلکه مخالفان فرهنگ اسلامی ـ ایرانی ساخته می‌شوند.

یکی از علل اصلی عقب‌ماندگی و وابستگی فضای مجازی در ایران ـ به رغم وجود ظرفیت‌های گسترده و استعدادهای بالقوه در جهت پیشرفت در این زمینه ـ تفکر سطحی و ارتجاعی حاکم بر برخی مسئولان امر بوده است که پیشرفت در حوزة فضای مجازی را توسعة ظاهری این فناوری در کشور دانسته، رشد مصرف‌گرایی و افزایش امکانات فضای مجازی هرچند در بستر خارجی را نشانة توسعه‌یافتگی می‌پندارد. این رویکرد به پیشرفت، بازگشت به توسعة وابسته قجری و پهلوی است که صورت امروزی آن در برخی کشورهای عربی و توسط بن‌سلمان‌ها تداوم یافته است.

این همه، در حالی است که مقام معظم رهبری از اوایل توسعة اینترنت با مدیریت نظام سلطه، بر لزوم مراقبت و انجام دادن اقدامات لازم در این زمینه تأکید فرمودند. معظم له در سال ۱۳۹۰ با تشکیل «شورای عالی فضای مجازی»، تلاش برای مدیریت فضای مجازی، بومی‌سازی سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای پرکاربرد، بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های فضای مجازی و پیشگیری جدی از مخاطرات و آسیب‌های آن را از مسئولان امر مطالبه کردند. کوتاهی و بلکه بی‌توجهی متولیان و مجریان نسبت به این مطالبات، باعث شد ایشان در سال‌های اخیر، بارها از وضعیت آسیب‌زا و رهاشدة فضای مجازی موجود کشور و سلطة دشمنان بر آن، به‌شدت اظهار نارضایتی نموده، و از کوتاهی مسئولان گلایه کنند. چنان‌که مراجع عظام تقلید حوزه قم نیز،‌ ضمن حمایت از پیشرفت کشور در فضای مجازی، مکررا انتقادها و اعتراض‌های خود را به وضعیت لجام‌گسیخته فضای مجازی کنونی کشور بیان کرده‌اند.

با توجه به آنچه ذکر شد، و با عنایت به مدیریت کلان قوای سه گانه توسط چهره‌های معتقد به ارزش های اسلامی و آرمان‌های نظام، بسیاری از دغدغه‌مندان و فعالان گفتمان انقلاب اسلامی ـ با علم به اینکه کارهای به‌زمین مانده زیادی بویژه در عرصه اقتصادی روی دوش مسئولان سنگینی می‌کند ـ امیدوار و متوقع هستند به خواست خداوند و با هماهنگی و عزم و تدبیر مسئولان محترم قوا، تحقق حکمرانی فضای مجازی و پیشرفت حقیقی در این حوزه، جزء امور اولویت‌دار قرار گیرد و اقدامات لازم و عاجل برای رفع‌ آسیب‌های گسترده و خارج کردن این فضا از سیطرة دشمن صورت پذیرد. مسلما، نتایج تحقق چنین امری، می‌تواند در زمینه اقتصادی نیز از جهت «افزایش بهره‌وری و ایجاد فرصت‌های جدید از جمله اشتغال‌آفرینی»، «رفع مشکلاتی چون دامن‌زدن به بی‌ثباتی اقتصادی» و «پیش‌گیری از برخی مخاطرات مهم درباره کسب و کارهای مجازی» تأثیرگذار باشد.

ما امضاکنندگان این نامه، به طور خاص، از ریاست محترم جمهوری اسلامی، جناب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رئیسی ـ که با رویکرد عدالت‌گرایانه و اقدامات جهادی خود بارقه‌های امید را در دل‌های ملت شریف ایران روشن کرده‌اند ـ خواستاریم:

۱. مسئولان و مدیرانی که در شکل‌گیری وضعیت اسفبار فعلی فضای مجازی نقش داشته‌اند ـ و طبق قانون و تأکیدات حضرتعالی باید بدلیل ترک فعل‌هایشان محاکمه شوند ـ برکنار گردند و نیروهای متخصصِ متعهد و دغدغه‌مند به جای آنها منصوب شوند؛

۲. برنامه‌ریزی و اقدامات عملی برای تقویت و توسعة سرویس‌های پرکاربرد داخلی بویژه شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو، و مزیت‌بخشی به آنها در برابر نمونه‌های مشابه خارجی در دستور کار دولت قرار گیرد؛

۳. تصمیمات و پی‌گیری‌های نتیجه‌بخش برای الزام شبکه‌های اجتماعی خارجی به «اخذ مجوز فعالیت و تبعیت از قوانین کشور» انجام پذیرد؛ چنان که برخی کشورهای دیگر نیز با جدیت در این جهت اقداماتی کرده و توفیقاتی بدست آورده‌اند؛

۴. شورای عالی فضای مجازی، به رغم قصورات و تقصیرات، برخی مصوبات مفید دارد که متأسفانه توسط دولت قبل اجرا نشده است. تقاضامند است دولت محترم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این مصوبات را ـ‌که عمل به آنها بخشی از معضلات فضای مجازی را کاهش می دهدـ اجرایی کند.

از ریاست محترم قوه مقننه، جناب آقای دکتر قالیباف مصرانه خواهانیم: ضمن توجه به وظیفة نظارتی و مطالبه‌گری مجلس، در تصویب قانونی جامع و پیشران که، همچون برخی کشورهای دیگر ِموفق در این زمینه، قادر به ایجاد تحول در ابعاد و سطوح گوناگون فضای مجازی و تحقق حکمرانی در این حوزه مهم باشد تعلل صورت نگیرد و به مسئولیت این نهاد مهم قانون‌گذار در دستیابی به فضای مجازی تراز و شایستة ملت بزرگ ایران اسلامی اهتمام ورزیده شود. مقام معظم رهبری در اولین دیدار با نمایندگان مجلس کنونی، «مدیریت فضای مجازی را»‌ از جمله «مسائل مهم» و «کلیدی» و فوری شمرده، از نمایندگان مجلس خواستند اهتمام جدی به این مسئله داشته باشند. طبعا، در جهت وضع قانون، توجه جامع و دقیق به مطالبات رهبری که از مهم‌ترین آنها لزوم قطع سلطة دشمن در فضای مجازی است، اهمیت اساسی دارد. در همین راستا، از نمایندگان محترم خواستاریم تحت تأثیر تبلیغات و فشارهای سنگین و گسترده رسانه‌های دشمنان قرار نگیرند. بدیهی است دشمن برای حفظ «دیکتاتوری رسانه‌ای»، تمام تلاش و توان خود را در مخالفت با تدوین قانون در این زمینه به کار می‌برد؛ زیرا می‌داند تأثیرگذاریش در عرصه‌های گوناگون، تا حدود زیادی مرهون رهاشدگی و بی‌ضابطگی فضای مجازی کنونی است که بخش عمده این فضا تحت مدیریت کلان آنهاست؛

از ریاست محترم قوة قضاییه، جناب حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای نیز انتظار داریم تا در راستای احیای حقوق عامه، بدون مسامحه، به وظیفة ذاتی قوة قضائیه در پیشگیری از جرائم مرتبط با فضای مجازی، برخورد قاطع با موارد تخلف و نقضِ مقررات کشور، و انجام مسئولیت خود در قبال بسترهای جرم‌خیز عمل کنند.

ذکر یک نکته پایانی را هم لازم می‌دانیم: بی‌تردید، آگاهی‌بخشی و روشنگری دربارة فضای مجازی، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در این زمینه و ارائة پاسخ‌های مستدل و مستند به برخی پرسش‌ها، ابهامات و شبهات، از بایسته‌هایی است که متأسفانه مورد کم‌توجهی، غفلت و تغافل متولیان امر قرار گرفته است. دشمنان نیز از این خلأ برای تأثیرگذاری بر ذهنیت مردم با هدف حفظ سلطه بر فضای مجازی، ضربه‌زدن به ارزش‌های دینی و منافع ملی، و عقب‌نگاه داشتن کشور در زمینه فضای مجازی استفاده کرده‌اند. بر این اساس، از مسئولان رسانه‌های رسمی نظام جمهوری اسلامی به‌ویژه صدا و سیما و خبرگزاری‌های مهم خواستاریم در این عرصة بسیار مهم وارد شوند و در راستای افزایش آگاهی‌های عمومی، پاسخ به پرسش‌ها و شبهات، و مطالبه‌گری مردم از حاکمیت دربارة تحقق فضای مجازی تراز انقلاب اسلامی، نقش فعال ایفا کنند.

مزید توفیقات حضرات عالی را در انجام وظایفتان در راستای رفع آسیب‌ها، ایجاد پیشرفت حقیقی و تحقق حکمرانی در حوزة مهم و حیاتی فضای مجازی از خداوند متعال خواهانیم.

اسامی تعدادی از اساتید برجسته امضاکننده این نامه، عبارتند از (به ترتیب الفبا):

۱. دکتر ابراهیم برزگر (استادتمام علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی)،

۲. حجت‌الاسلام دکتر غلامرضا بهروزی‌لک (استادتمام علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم)،

۳. حجت‌الاسلام دکتر سعید بهشتی (استادتمام علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی)،

۴. دکترمحمدحسین بهشتی (استادتمام پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی)،‌

۵. دکتر محمود بهمن‌آبادی (استادتمام فیزیک دانشگاه صنعتی شریف)،‌

۶. دکتر خیرالله پروین (استادتمام حقوق دانشگاه تهران)،

۷. حجت‌الاسلام و المسلمین حسین توفیقی (استاد ادیان حوزه علمیه قم)،

۸. حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه (استادتمام فلسفه و کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی)،

۹. دکتر علی رضائیان (چهره‌ ماندگار و استادتمام رشته مدیریت دانشگاه شهید بهشتی)،

۱۰. دکتر حسین شرف‌الدین (استادتمام جامعه‌شناسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)،

۱۱. استاد عبدالرسول عبودیت (استادتمام فلسفه اسلامی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)،

۱۲. حجت‌الاسلام و المسلمین محمد فاکر (استادتمام علوم قرآنی جامعة المصطفی)،

۱۳. دکتر علی فتحی آشتیانی (استادتمام روان‌شناسی دانشگاه بقیة‌الله)،

۱۴. دکتر اسماعیل کاوسی (استادتمام مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد تهران شمال)،‌

۱۵. دکتر حسین کلانتری خلیل‌آباد (استادتمام معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد کرج)،‌

۱۶. دکتر منوچهر محمدی (استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران)،‌

۱۷. دکتر محمد مردانی شهربابک (استادتمام مدیریت راهبردی دانشگاه امام حسین)،

۱۸. دکتر رحمت‌الله مرزوقی (استادتمام مدیریت آموزشی دانشگاه شیراز)،‌

۱۹. دکتر حسن ملکی (استادتمام علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی)،

۲۰. حجت الاسلام دکتر رضا مؤدب (استادتمام علوم قرآنی دانشگاه قم)،

۲۱. دکتر عزیز نجف‌پور آقابیگلو (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی ـ تهران)،‌

۲۲. حجت‌الاسلام دکتر علی نصیری (استادتمام علوم قرآن و حدیث)،‌

۲۳. حجت‌الاسلام و المسلمین حسن‌آقا نظری (استادتمام اقتصاد اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)،

۲۴. حجت‌الاسلام دکتر محمدجواد نوروزی (استادتمام علوم سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)،‌

۲۵. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدیدالله یزدان‌پناه‌ (استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم).

اسامی کامل امضاکنندگان نامه (به ترتیب الفبا)

ردیف

نام

نام خانوادگی

رتبه علمی

استان

۱.

لیدا

ابراهیمی

استادیار

فارس

۲.

مرتضی

ابراهیمی

دانشیار

اردبیل

۳.

محمدرضا

ابراهیمی

استادیار

کرمان

۴.

اعظم

ابراهیمی

مربی

سمنان

۵.

سیدجواد

ابراهیمیان

استادیار

مازندران

۶.

رضا

ابراهیمی‌نسب

مربی

کرمان

۷.

رحیم

ابوالحسینی

استاد حوزه

قم

۸.

غلامعلی

ابوالفتحی

مدرس دانشگاه

لرستان

۹.

جمشید

ابوالفتحی

استادیار

کرمانشاه

۱۰.

علی

ابوترابی

استادیار

قم

۱۱.

احمد

ابوترابی

دانشیار

قم

۱۲.

مهدی

ابوطالبی

استادیار

قم

۱۳.

پروین

احتشام‌زاده

دانشیار

خوزستان

۱۴.

غلامرضا

احمدزاده

مدرس دانشگاه

مازندران

۱۵.

معروفعلی

احمدوند

استادیار

آذربایجان شرقی

۱۶.

حسین

احمدی

استادیار

قم

۱۷.

احمد

احمدی

مربی

خوزستان

۱۸.

ابراهیم

احمدی

استادیار

تهران

۱۹.

سیدمهدی

احمدی

استادیار

مازندران

۲۰.

مسعود

احمدی

استادیار

مازندران

۲۱.

حسن

احمدی

استادیار

بوشهر

۲۲.

سیدعبدالرحیم

احمدی

مربی

اصفهان

۲۳.

روح‌الله

احمدی

دانشیار

تهران

۲۴.

محمدرضا

احمدی ندوشن

استادیار

مرکزی

۲۵.

سعید

احمدی‌زاده

دانشیار

خراسان جنوبی

۲۶.

مریم

احمدی‌نژاد

استادیار

تهران

۲۷.

محسن

احمدی اصفهانی

استاد حوزه

قم

۲۸.

محمدرضا

احمدی محمدآبادی

استادیار

قم

۲۹.

علی

احندی

مدرس دانشگاه

زنجان

۳۰.

مجتبی

اخلاقی

دانشیار

یزد

۳۱.

اسد

ادیب‌نیا

استادیار

تهران

۳۲.

حسین

ارجینی

دانشیار

قم

۳۳.

فائزه

ارچنگ

مدرس دانشگاه

هرمزگان

۳۴.

هادی

ارشاد لنگرودی

استادیار

گیلان

۳۵.

علی

ارشد ریاحی

مدرس دانشگاه

اصفهان

۳۶.

ابراهیم

ارکانی

استادیار

خراسان رضوی

۳۷.

فاطمه

اسبقی

استاد حوزه

تهران

۳۸.

محبوبه

استقامت

استاد حوزه

یزد

۳۹.

علیرضا

اسداللهی

مدرس دانشگاه

ایلام

۴۰.

اسدالله

اسدی

دانشیار

اردبیل

۴۱.

اسماعیل

اسدی بروجنی

دانشیار

چهارمحال و بختیاری

۴۲.

محمد

اسکندری نوده

استادیار

گیلان

۴۳.

امید

اسلام‌پناه

استادیار

کرمانشاه

۴۴.

مهدی

اسلام‌زاده

استادیار

یزد

۴۵.

عبدالاحد

اسلامی

مدرس دانشگاه

قم

۴۶.

جمال

اسلامی

استاد حوزه

یزد

۴۷.

اسماعیل

اسلامی

استادیار

کرمان

۴۸.

محبوبه

اسماعیل‌زاده نوقی

مدرس دانشگاه

کرمان

۴۹.

جواد

اسماعیل‌نژاد

مربی

آذربایجان غربی

۵۰.

احمد

اسماعیلی

استادتمام

خوزستان

۵۱.

مهدی

اسماعیلی صدرآبادی

استادیار

کرمان

۵۲.

رسول

اسماعیلی‌پور

استادیار

آذربایجان شرقی

۵۳.

امیر

اشتری لرکی

استادیار

خوزستان

۵۴.

صدیقه

اشرف

استادیار

خراسان رضوی

۵۵.

محمدرضا

اشرف

استادیار

سمنان

۵۶.

امیررضا

اشرفی

دانشیار

قم

۵۷.

فاطمه

اشرفی

استادیار

تهران

۵۸.

سیدعلاءالدین

اصطهباناتی

استاد حوزه

قم

۵۹.

یوسف

اصغری

استادیار

کرمان

۶۰.

محمد

اصلانی

استادیار

کرمانشاه

۶۱.

فیروز

اصلانی

دانشیار

تهران

۶۲.

معصومه

اطاقی

دانشیار

ایلام

۶۳.

بهروز

اظهری

استادیار

آذربایجان شرقی

۶۴.

حمیدرضا

افتخاری

استادیار

همدان

۶۵.

احمد

افسری

دانشیار

فارس

۶۶.

محمدعلی

افضلی

استاد حوزه

کرمان

۶۷.

طاهره

افضلی

مدرس دانشگاه

کرمان

۶۸.

محمد

اکبرزاده

مدرس دانشگاه

خراسان شمالی

۶۹.

مریم

اکبرزاده

استادیار

کرمان

۷۰.

مجید

اکبری

استادیار

مرکزی

۷۱.

رضا

اکبری

استادیار

تهران

۷۲.

عابدین

اکبری

استادیار

زنجان

۷۳.

صدیقه

اکبری

استادیار

کرمان

۷۴.

جواد

اکبری مطلق

استادیار

خراسان جنوبی

۷۵.

محمدحسن

اکبری‌ مطلق

مربی

خراسان جنوبی

۷۶.

محسن

اکرامیان

استادیار

اصفهان

۷۷.

محمدتقی

امام دادی

مربی

سیستان و بلوچستان

۷۸.

اعظم‌ السادات

امامی میبدی

استادیار

البرز

۷۹.

عنایت‌الله

امامی میبدی

استادیار

یزد

۸۰.

علی

امامی‌فر

استادیار

مرکزی

۸۱.

عزت

امانی

مدرس دانشگاه

اصفهان

۸۲.

احمد

امدادی

استادیار

قم

۸۳.

مهدی

امیدی

دانشیار

قم

۸۴.

رسول

امیدی

استادیار

ایلام

۸۵.

مصطفی

امیدی بیدگلی

استادیار

اصفهان

۸۶.

سیدمجید

امیرفخریان

استادیار

تهران

۸۷.

ابراهیم

امیرکلایی

مربی

مازندران

۸۸.

اکبر

امیری

استادیار

گیلان

۸۹.

محمدرضا

امین

استادیار

قم

۹۰.

محمدرضا

امینی

مربی

کرمان

۹۱.

محمدتقی

امینی

دانشیار

تهران

۹۲.

زهرا

امینی

استاد حوزه

اصفهان

۹۳.

فاطمه

امینیان

استاد حوزه

تهران

۹۴.

سیدمحسن

اندامی

مدرس دانشگاه

همدان

۹۵.

محمد

انصاریان

مربی

خراسان رضوی

۹۶.

قاسم

انصاری‌پور

دانشیار

همدان

۹۷.

منیژه

انصاری‌زاده

مدرس حوزه و دانشگاه

اصفهان

۹۸.

منصور

اوجاقی

دانشیار

زنجان

۹۹.

سیدمجتبی

اوصیاء

استادیار

قم

۱۰۰.

کیفیه

اهوازیان

استادیار

خوزستان

۱۰۱.

مجتبی

ایرانی

مربی

کرمانشاه

۱۰۲.

صفورا

ایروانی

استاد حوزه

خراسان رضوی

۱۰۳.

حسین

ایروانی

استادیار

کرمان

۱۰۴.

سیدسجاد

ایزدهی

استادتمام

قم

۱۰۵.

سیدداریوش

ایزدی

مدرس دانشگاه

فارس

۱۰۶.

عظیم

ایزدی

استادیار

آذربایجان شرقی

۱۰۷.

رضا

ایزدی خالق‌آبادی

استاد حوزه

قم

۱۰۸.

محمدمهدی

ایلخانی

استاد حوزه

تهران

۱۰۹.

مجید

آبکار اصفهانی

مربی

اصفهان

۱۱۰.

رباب

آرامی

مربی

تهران

۱۱۱.

بهروز

آرزو

دانشیار

تهران

۱۱۲.

حمید

آریان

دانشیار

قم

۱۱۳.

منصور

آزاد

مربی

هرمزگان

۱۱۴.

عزیزاله

آزاد

دانشیار

مرکزی

۱۱۵.

رحمت اله

آزاد

استادیار

تهران

۱۱۶.

محمود

آقاجانی

استادیار

کرمان

۱۱۷.

فاطمه‌سادات

آقائی میبدی

مدرس دانشگاه

یزد

۱۱۸.

مهرداد

آقایی

دانشیار

اردبیل

۱۱۹.

محمدرضا

آقچه‌لو

استادیار

سیستان و بلوچستان

۱۲۰.

زهرا

آل‌سعدی

مدرس دانشگاه

کرمان

۱۲۱.

نصرالله

آموزش

مربی

کهکیلویه و بویراحمد

۱۲۲.

حمیده

آهنکار

استادیار

زنجان

۱۲۳.

حسینعلی

باباجانزاده

استادیار

مازندران

۱۲۴.

فرزاد

باباخانی

مدرس دانشگاه

کردستان

۱۲۵.

مجتبی

بابایی

استادیار

سمنان

۱۲۶.

فرامرز

بابایی

مربی

تهران

۱۲۷.

محمدسعید

باریک‌بین

استادیار

قزوین

۱۲۸.

امیررضا

بازرگان

مربی

کرمان

۱۲۹.

حسین

بازوبندی

استادیار

کرمان

۱۳۰.

حجت‌الله

باستی

مربی

اصفهان

۱۳۱.

اکرم

باغخانی

استادیار

کرمان

۱۳۲.

صالح

باغخانی‌پور

استاد

کرمان

۱۳۳.

سعید

باغستانی

استادیار

قم

۱۳۴.

محمدرضا

باقرزاده‌

استادیار

قم

۱۳۵.

فریبرز

باقری

دانشیار

تهران

۱۳۶.

مهدی

باقری

دانشیار

خراسان رضوی

۱۳۷.

حسین

باقری

استادیار

مازندران

۱۳۸.

احسان‌الله

باقری

مدرس دانشگاه

تهران

۱۳۹.

علی

باقری‌زاده

استادیار

کرمان

۱۴۰.

امیر

باوفای طوسی

استادیار

خراسان رضوی

۱۴۱.

حسین

بخشی

مربی

کرمان

۱۴۲.

حسین

بخشی شاهرخ‌آبادی

مربی

کرمان

۱۴۳.

یدالله

بدخشان

استادیار

کرمان

۱۴۴.

احمدعلی

بدر

استادیار

خوزستان

۱۴۵.

مهناز

بدرقاسمی

مدرس دانشگاه

تهران

۱۴۶.

مجتبی

بذرافشان مقدم

استادیار

خراسان رضوی

۱۴۷.

منصوره

برادران مظفری

استادیار

قم

۱۴۸.

محمدحسین

برارجانپور

مربی

گیلان

۱۴۹.

عسکری

براریان

مربی

مازندران

۱۵۰.

ارسلان

برازنده

استادیار

کرمان

۱۵۱.

یحیی

برزگر

استاد حوزه

یزد

۱۵۲.

مهدی

برزگر

استاد حوزه

قم

۱۵۳.

ابراهیم

برزگر

استادتمام

تهران

۱۵۴.

زهرا

البرزی

مدرس دانشگاه

تهران

۱۵۵.

حسین

بستان

دانشیار

قم

۱۵۶.

مسلم

بسیج

استادیار

کرمان

۱۵۷.

احمدرضا

بسیج

استادیار

چهارمحال و بختیاری

۱۵۸.

کیومرث

بشلیده

استاد

خوزستان

۱۵۹.

ابوالقاسم

بشیری

استادیار

قم

۱۶۰.

سیدمحمدعلی

بصام‌تبار

استادیار

کرمانشاه

۱۶۱.

محسن

بکائی

استادیار

تهران

۱۶۲.

حامد

بلالی

استاد حوزه

اصفهان

۱۶۳.

حجت

بلوچی

مربی

ایلام

۱۶۴.

سعید

بلوچیان

دانشیار

خراسان رضوی

۱۶۵.

علی‌همت

بناری

استادیار

قم

۱۶۶.

سیدقاسم

بنی هاشمی

استادیار

تهران

۱۶۷.

فاطمه

بنیادی

مدرس دانشگاه

بوشهر

۱۶۸.

آتنا

بهادری

استادیار

تهران

۱۶۹.

محسن

بهرامی

استادیار

اصفهان

۱۷۰.

فریدون

بهروان

مربی

خراسان جنوبی

۱۷۱.

غلامرضا

بهروزی‌لک

استادتمام

قم

۱۷۲.

مهین

بهزادی

مدرس دانشگاه

خوزستان

۱۷۳.

محمدحسین

بهشتی

استادتمام

تهران

۱۷۴.

سعید

بهشتی

استادتمام

تهران

۱۷۵.

محمود

بهمن‌آبادی

استادتمام

تهران

۱۷۶.

علی

بهنام فرد

دانشیار

خراسان جنوبی

۱۷۷.

مرتضی

بیات

استادیار

مرکزی

۱۷۸.

سعید

بیدار

مربی

گیلان

۱۷۹.

حمید

بیضائی

دانشیار

سیستان و بلوچستان

۱۸۰.

مهدی

بیگ‌محمدی

مربی

زنجان

۱۸۱.

علی اکبر

بیاری

مدرس دانشگاه

قم

۱۸۲.

آتسا

پارساپور

استادیار

هرمزگان

۱۸۳.

احمد

پاک‌نهاد

استاد حوزه

قم

۱۸۴.

اشرف

پاک‌نیت

استاد حوزه

اصفهان

۱۸۵.

روح‌الله

پرما

مدرس دانشگاه

کرمانشاه

۱۸۶.

بیژن

پروان

مربی

خراسان شمالی

۱۸۷.

الیاس

پرورش

استادیار

هرمزگان

۱۸۸.

حسین

پرورش

استادیار

هرمزگان

۱۸۹.

خیرالله

پروین

استادتمام

تهران

۱۹۰.

غلام‌رضا

پرهیزکار

استادیار

قم

۱۹۱.

حسین

پژوهنده

استاد حوزه

قم

۱۹۲.

جواد

پناهی

مربی

لرستان

۱۹۳.

رقیه

پوران

مدرس دانشگاه

تهران

۱۹۴.

نادر

پورحسینی

حق التریس

لرستان

۱۹۵.

پدرام

پورشکیبایی

حق التدریس

فارس

۱۹۶.

حسین

پورشهریار

استادیار

تهران

۱۹۷.

ابوالفضل

پورعیدی

استادیار

سمنان

۱۹۸.

وحید

پوستین دوز

استاد حوزه

اصفهان

۱۹۹.

محمدمهدی

پیران عقل

مربی

سمنان

۲۰۰.

حسن

پیریائی

استادیار

لرستان

۲۰۱.

امان الله

پیشوا

مربی

تهران

۲۰۲.

مطهره

پیله‌ور

مربی

یزد

۲۰۳.

حجت‌الله

ترابی

استاد حوزه

اصفهان

۲۰۴.

احسان

ترکاشوند

استادیار

همدان

۲۰۵.

یاسر

تقی‌پور لاهیجانی

استادیار

کرمان

۲۰۶.

حسین

توفیقی

استادیار

قم

۲۰۷.

منصور

توکلی

حوزوی

تهران

۲۰۸.

طیبه

توکلی حامد

مربی

کرمان

۲۰۹.

محمد

تولمی

مربی

قم

۲۱۰.

محمد

تیموری

مدرس دانشگاه

قم

۲۱۱.

مجتبی

ثقفی‌نیا

مربی

تهران

۲۱۲.

شهریار

جابری انصاری

استادیار

کرمان

۲۱۳.

محمدرضا

جباری

دانشیار

قم

۲۱۴.

مهسا

جدیدالاسلامی

مدرس دانشگاه

خراسان رضوی

۲۱۵.

محمدحسن

جعفری

استادیار

قم

۲۱۶.

زهره‌سادات

جعفری

مدرس دانشگاه

فارس

۲۱۷.

محمد

جعفری

دانشیار

قم

۲۱۸.

محمد

جعفری

استادیار

خراسان رضوی

۲۱۹.

فرج‌الله

جعفری

مدرس دانشگاه

البرز

۲۲۰.

علی

جعفری پیکانی

مدرس دانشگاه

قم

۲۲۱.

وهب

جعفریان

دانشیار

زنجان

۲۲۲.

محسن

جعفریان

استادیار

چهارمحال و بختیاری

۲۲۳.

حسن

جعفریان دهکردی

مربی

چهارمحال و بختیاری

۲۲۴.

امیر

جلالی

استادیار

مرکزی

۲۲۵.

میثم

جلالی

دانشیار

تهران

۲۲۶.

امیر

جلیلی

مربی

اردبیل

۲۲۷.

زهرا

جلیلی

استادیار

تهران

۲۲۸.

شمس‌الدین

جمالی نصاری

مربی

ایلام

۲۲۹.

شهرام

جمالی نصاری

استادیار

ایلام

۲۳۰.

یوسف

جمشیدبیگی

مربی

ایلام

۲۳۱.

جواد

جمشیدی

مدرس دانشگاه

ایلام

۲۳۲.

محمد

جنتی‌فر

دانشیار

قم

۲۳۳.

فاطمه

جوادزاده

استادیار

اصفهان

۲۳۴.

علیرضا

جوادزاده

استادیار

قم

۲۳۵.

محمدحسن

جوادی

استادیار

آذربایجان غربی

۲۳۶.

مهدی

جوانمرد

استادیار

تهران

۲۳۷.

کمال

جوانمرد

استادیار

تهران

۲۳۸.

احمد

جهان‌بزرگی

استادیار

تهران

۲۳۹.

سعید

جهان‌تیغ

مربی

سیستان و بلوچستان

۲۴۰.

علیرضا

جهاندیده

استادیار

تهران

۲۴۱.

کیامرث

جهانگیر

استادیار

تهران

۲۴۲.

علی

حاتمی

استادیار

ایلام

۲۴۳.

عباس

حاج زین‌العابدینی

استادیار

کرمانشاه

۲۴۴.

علیرضا

حاج‌امینی

مدرس دانشگاه

کرمان

۲۴۵.

رضا

حاج‌خلیلی

استادیار

قم

۲۴۶.

وحید

حاجی احمدی

استاد حوزه

یزد

۲۴۷.

حمید

حاجی‌اسماعیلی

استاد

یزد

۲۴۸.

مهتا

حافظی

مربی

لرستان

۲۴۹.

محمود

حایری

استادیار

یزد

۲۵۰.

ناهید

حبیبی

مربی

مرکزی

۲۵۱.

حسین

حبیبی‌تبار

دانشیار

مرکزی

۲۵۲.

حسین

حجت‌خواه

استادیار

تهران

۲۵۳.

علی‌رضا

حجتی

مدرس دانشگاه

خراسان شمالی

۲۵۴.

محمدعلی

حججی

استاد حوزه

قم

۲۵۵.

سیروس

حدادنیا

استادیار

فارس

۲۵۶.

مهدی

حدادی‌نژاد

استادیار

مازندران

۲۵۷.

محمدرضا

حسنایی

استادیار

تهران

۲۵۸.

محمد

حسن‌زاده

مدرس دانشگاه

کرمان

۲۵۹.

جواد

حسن‌زاده

استاد حوزه

خراسان رضوی

۲۶۰.

سیدعلی

حسنی

دانشیار

قم

۲۶۱.

فاطمه

حسین‌آبادی

مربی

سیستان و بلوچستان

۲۶۲.

محمد

حسین‌بر

مربی

سیستان و بلوچستان

۲۶۳.

هادی

حسین‌خانی

استادیار

قم

۲۶۴.

محمد

حسین‌زاده

استادیار

تهران

۲۶۵.

محمود

حسین‌زاده خراسانی

استاد حوزه

قم

۲۶۶.

سیدباقر

حسینی

دانشیار

سیستان و بلوچستان

۲۶۷.

معصومه

حسینی

استادیار

قم

۲۶۸.

سیدضیا

حسینی

استادیار

کرمان

۲۶۹.

سیدحمزه

حسینی

استادیار

کرمان

۲۷۰.

علی

حسینی

مربی

کرمان

۲۷۱.

سیدعماد

حسینی

استادیار

مازندران

۲۷۲.

سیدمرتضی

حسینی

استادیار

خراسان جنوبی

۲۷۳.

سیدمقداد

حسینی

مدرس دانشگاه

گلستان

۲۷۴.

زهراسادات

حسینی

استاد حوزه

تهران

۲۷۵.

سیدحسین

حسینی

مربی

گلستان

۲۷۶.

سمیه

حسینی

استاد حوزه

مرکزی

۲۷۷.

سیده‌اسماء

حسینی

استادیار

تهران

۲۷۸.

سارا

حسینی

استادیار

فارس

۲۷۹.

روح‌الله

حسینی

استادیار

لرستان

۲۸۰.

محمد

حسینی

دانشیار

کرمان

۲۸۱.

سیداحد

حسینی

استاد حوزه

قم

۲۸۲.

سیدحسین

حسینی غفاری

مدرس دانشگاه

گلستان

۲۸۳.

سیدجواد

حسینی واشان

دانشیار

خراسان جنوبی

۲۸۴.

سیدمحمود

حسینی‌نژاد

استادیار

سمنان

۲۸۵.

سیدمحمدرضا

حسینی‌نیا

دانشیار

ایلام

۲۸۶.

محمد

حسین‌زاده

استادتمام

قم

۲۸۷.

محمود

حسین‌زاده خراسانی

استاد حوزه

قم

۲۸۸.

سیدمصطفی

حسینی‌نسب

استادیار

قم

۲۸۹.

ابوالحسن

حقانی

استادیار

قم

۲۹۰.

علیرضا

حق‌پیما

استادیار

خراسان رضوی

۲۹۱.

سمیه

حق‌طلبی

مربی

فارس

۲۹۲.

غلامعلی

حقیقت

مربی

کرمان

۲۹۳.

علی

حقیقی اصل

دانشیار

سمنان

۲۹۴.

الهام

حکیمی

استادیار

خوزستان

۲۹۵.

مهدی

حمزه‌لوئی

مربی

مرکزی

۲۹۶.

محمدصادق

حمیدزاده

استادیار

مازندران

۲۹۷.

داوود

حیدری

استاد

مرکزی

۲۹۸.

هایده

حیدری

دانشیار

چهارمحال و بختیاری

۲۹۹.

یدالله

حیدری

مدرس دانشگاه

هرمزگان

۳۰۰.

مسعود

حیدری

دانشیار

اصفهان

۳۰۱.

مهرانگیز

خادملو

مربی

مازندران

۳۰۲.

مهدی

خاقانی اصفهانی

استادیار

تهران

۳۰۳.

حسین

خالقی

استادیار

خراسان رضوی

۳۰۴.

غلامرضا

خانکشی‌پور

مربی

گیلان

۳۰۵.

محمدحسین

خان‌محمدی

استادیار

آذربایجان غربی

۳۰۶.

علیرضا

خدابخشی

استادیار

مرکزی

۳۰۷.

مهدی

خدابنده

استادیار

همدان

۳۰۸.

مرتضی

خدابین

دانشیار

البرز

۳۰۹.

محمداسماعیل

خدادادی تیرکلایی

استادیار

قم

۳۱۰.

حسن

خدامی‌پور

استاد حوزه

کرمان

۳۱۱.

عبدالحسین

خسروپناه

استادتمام

قم

۳۱۲.

حسین

خسروی

دانشیار

سمنان

۳۱۳.

صادق

خسروی شعار

استادیار

فارس

۳۱۴.

مهدی

خطیبی

استادیار

قم

۳۱۵.

محمدعلی

خلیل‌زاده

دانشیار

خراسان رضوی

۳۱۶.

مرضیه

خلیلی

استادیار

فارس

۳۱۷.

غلامعلی

خلیلیان

مربی

قم

۳۱۸.

محمود

خلیلیان شلمزاری

استادیار

تهران

۳۱۹.

غلامحسین

خمر

مربی

سیستان و بلوچستان

۳۲۰.

محسن

خواجه امینیان

دانشیار

یزد

۳۲۱.

قدیر

خواجه‌پور

مربی

بوشهر

۳۲۲.

کمال

خواجه‌پور بنادکی

استاد یار

یزد

۳۲۳.

امیر

خواص

دانشیار

قم

۳۲۴.

عبداله

خورشیدی

استادیار

تهران

۳۲۵.

عباس

خورشیدی

استادتمام

تهران

۳۲۶.

محمد

خوشحال رودپشتی

استادیار

گیلان

۳۲۷.

محمدرضا

خوش‌خلق پهلویانی

مربی

گیلان

۳۲۸.

صادق

خوشخو

استادیار

خوزستان

۳۲۹.

عبدالامیر

خوشنویس

استادتمام

خراسان رضوی

۳۳۰.

رضا

خیرالدین

دانشیار

تهران

۳۳۱.

وحید

دادمهر

دانشیار

تهران

۳۳۲.

محمد

دارینی

مربی

خراسان رضوی

۳۳۳.

علی

دانش

مدرس

قم

۳۳۴.

مریم

دانشی

مربی

خوزستان

۳۳۵.

میلاد

دانشی مسکونی

استادیار

کرمان

۳۳۶.

سیدمحمدرضا

داودی

استادیار

اصفهان

۳۳۷.

محمد

داوند

استادیار

کرمان

۳۳۸.

محمد

درزی

استادیار

تهران

۳۳۹.

حسن

درزیان رستمی

استادیار

تهران

۳۴۰.

عابدین

درویش‌پور

استادیار

لرستان

۳۴۱.

زین‌العابدین

درویشی

استادیار

آذربایجان غربی

۳۴۲.

محمد

دری

مربی

فارس

۳۴۳.

مجید

دریایی

مربی

بوشهر

۳۴۴.

امیرحسین

دستجانی فراهانی

استادیار

تهران

۳۴۵.

محمد

دشتی

استادیار

قم

۳۴۶.

مهدی

دشتی

دانشیار

تهران

۳۴۷.

شهاب‌الدین

دمیرچی

استادیار

مازندران

۳۴۸.

علی

دنکوب

مدرس دانشگاه

گلستان

۳۴۹.

پری

دوان علامه‌زاده

استاد حوزه

فارس

۳۵۰.

مریم‌سادات

دوستی موسوی

مربی

خراسان رضوی

۳۵۱.

محمدعلی

دهستانی

مربی

یزد

۳۵۲.

ولی

دهقانپورهنزائی

مربی

یزد

۳۵۳.

محمود

دهقانی

استادیار

قم

۳۵۴.

حمید

دهقانی

استادیار

اصفهان

۳۵۵.

قاسم

دهقانی اشکذری

استادیار

تهران

۳۵۶.

حسین

دهنوی

استاد حوزه

قم

۳۵۷.

سوفیا

دیوسالار مهاجر

مربی

مازندران

۳۵۸.

سیداحمد

ذبیحی

استادیار

گیلان

۳۵۹.

حسن

ذکی دیزجی

دانشیار

خوزستان

۳۶۰.

بشیر

ذوالعلی

استادیار

کرمان

۳۶۱.

مهدی

ذوالفقاری

استادیار

گیلان

۳۶۲.

محمد

ذوالفقاری

مدرس دانشگاه

گلستان

۳۶۳.

علی

رادمهر

مربی

کرمان

۳۶۴.

علی‌رضا

راستین‌مرام

مدعو

اصفهان

۳۶۵.

علی‌رضا

راهبر

مربی

سیستان و بلوچستان

۳۶۶.

حسام‌الدین

ربانی

استادیار

تهران

۳۶۷.

ولی

ربیعی

استادیار

زنجان

۳۶۸.

رسول

رجب پور

استادیار

فارس

۳۶۹.

جواد

رجبی

استاد حوزه

قم

۳۷۰.

مجتبی

رحماندوست

دانشیار

تهران

۳۷۱.

یعقوب

رحمانی دامنجانی

استاد حوزه

آذربایجان شرقی

۳۷۲.

محمد

رحمانی قصبه

استادیار

قم

۳۷۳.

محمدحسین

رحمانی‌دوست

استادیار

خراسان رضوی

۳۷۴.

وجیهه

رحمتی

استادیار

تهران

۳۷۵.

عبدالله

رحیمی

استادیار

مرکزی

۳۷۶.

امین

رحیمی

دانشیار

مرکزی

۳۷۷.

مهدی

رحیمی

استاد حوزه

قم

۳۷۸.

داود

رحیمی سجاسی

استادیار

تهران

۳۷۹.

محمدکاظم

رحیمی‌نژاد

مربی

یزد

۳۸۰.

محمد

رحیمیان

استادیار

خوزستان

۳۸۱.

هادی

رزاقی

استادیار

قم

۳۸۲.

زهره

رزم‌آرا

دانشیار

سیستان و بلوچستان

۳۸۳.

احسان

رزمجو مهین

استاد حوزه

تهران

۳۸۴.

حسن

رزمخواه

مربی

خراسان رضوی

۳۸۵.

سعید

رسالتی

استاد حوزه

قم

۳۸۶.

مهدی

رستگاری

استادیار

فارس

۳۸۷.

سعید

رستم‌بیگی

مدرس دانشگاه

ایلام

۳۸۸.

محمدعلی

رستمی‌نژاد

دانشیار

خراسان جنوبی

۳۸۹.

مهریار

رستمی‌نیا

استاد

ایلام

۳۹۰.

مریم

رسول‌نژاد

مربی

قم

۳۹۱.

محمدرضا

رشادی‌نژاد

دانشیار

اصفهان

۳۹۲.

مریم

رشیدی

استادیار

اصفهان

۳۹۳.

نوشین

رشیدی رنجبر

مدرس دانشگاه

کرمان

۳۹۴.

عباسعلی

رضاپور

استادیار

خراسان جنوبی

۳۹۵.

محمدرضا

رضازاده شیرازی

استادیار

کرمان

۳۹۶.

هاجر

رضایت

استاد حوزه

قم

۳۹۷.

عبدالباقی

رضایی

استادیار

گلستان

۳۹۸.

سجاد

رضایی

استادیار

آذربایجان شرقی

۳۹۹.

محمدرضا

رضایی

دانشیار

کرمان

۴۰۰.

اسفندیار

رضایی

مربی

فارس

۴۰۱.

محسن

رضایی صفت فومنی

استاد حوزه

قم

۴۰۲.

سعید

رضائی

استاد حوزه

قم

۴۰۳.

مرتضی

رضائی

استادیار

قم

۴۰۴.

عبدالحمید

رضائی رکن‌آبادی

استادیار

خراسان رضوی

۴۰۵.

علی

رضاییان

استادتمام

تهران

۴۰۶.

سیدمجتبی

رضوی طوسی

دانشیار

تهران

۴۰۷.

مهدی

رفعتی‌پناه مهرآبادی

استادیار

تهران

۴۰۸.

عبدالکریم

رفیعی

استاد حوزه

قم

۴۰۹.

محسن

رفیعی

استادیار

قم

۴۱۰.

عصمت

رفیعی

استادیار

تهران

۴۱۱.

منصور

رفیعی

مربی

اصفهان

۴۱۲.

ناصر

رفیعی

دانشیار

قم

۴۱۳.

سیدحسین

رکن‌الدینی

استادیار

قم

۴۱۴.

محمود

رمرودی

دانشیار

سیستان و بلوچستان

۴۱۵.

یاسر

رمضانپور

استادیار

مازندران

۴۱۶.

رضا

رمضان‌نرگسی

استادیار

قم

۴۱۷.

نبی‌الله

رمضانی

استادیار

مازندران

۴۱۸.

خسرو

رمضانی

استادیار

فارس

۴۱۹.

روح اله

رمضانی

مربی

سمنان

۴۲۰.

سیدهادی

رمضانی کریمی

مربی

خراسان رضوی

۴۲۱.

سوده

رنجبر

مربی

کرمان

۴۲۲.

محسن

رنجبران

دانشیار

تهران

۴۲۳.

محمدعلی

رنج‌کشیده

مدرس دانشگاه

قم

۴۲۴.

طاهره

رودباری لر

استادیار

کرمان

۴۲۵.

سینا

روزبهانی

مدرس دانشگاه

کرمان

۴۲۶.

ساسان

روشن

مربی

اصفهان

۴۲۷.

مونا

روشن‌فر

مدرس دانشگاه

مرکزی

۴۲۸.

رضا

روشن‌فکر

استادیار

خراسان رضوی

۴۲۹.

مجتبی

رهبر

استاد حوزه

قم

۴۳۰.

گرشاسب

ریگی

دانشیار

چهارمحال و بختیاری

۴۳۱.

سیدمحمدحسین

رئیس‌زاده

مربی

قم

۴۳۲.

رامین

زارع

استادیار

مرکزی

۴۳۳.

حسن

زارع

مربی

بوشهر

۴۳۴.

احمد

زارع

استادیار

یزد

۴۳۵.

حبیبه

زارع

استادیار

بوشهر

۴۳۶.

کاظم

زارع

مربی

خراسان رضوی

۴۳۷.

محمود

زارع

استادیار

یزد

۴۳۸.

زهرا

زارع

مدرس حوزه و دانشگاه

یزد

۴۳۹.

سیدمحمد

زارع

مدرس دانشگاه

یزد

۴۴۰.

محمدمهدی

زارعی

استادیار

مازندران

۴۴۱.

غلامعلی

زارعی

مدرس دانشگاه

بوشهر

۴۴۲.

حسن

زارعی

استادیار

هرمزگان

۴۴۳.

محمدحسن

زالی

مدرس دانشگاه

لرستان

۴۴۴.

زهرا

زالی

مدرس دانشگاه

بوشهر

۴۴۵.

مصطفی

زاهدی فر

دانشیار

اصفهان

۴۴۶.

سیدمحمدهادی

زبرجد

استادیار

فارس

۴۴۷.

فرزاد

زربخش

استاد یار

اردبیل

۴۴۸.

طاهره

زرنگار

استادیار

تهران

۴۴۹.

نیر

زکی‌ دیزجی

استادیار

آذربایجان شرقی

۴۵۰.

علیرضا

زمانی بهابادی

دانشیار

خراسان رضوی

۴۵۱.

محمد

زمانی‌زاده

مدرس دانشگاه

کرمان

۴۵۲.

مهدیه

زنگی آبادی‌زاده

مربی

کرمان

۴۵۳.

علی‌محمد

زود

استادیار

تهران

۴۵۴.

علیرضا

زینلی‌نژاد

استادیار

کرمان

۴۵۵.

حمیدرضا

سابقی

مربی

خراسان رضوی

۴۵۶.

مهدی

ساجدی

استادیار

قم

۴۵۷.

ابوالفضل

ساجدی

استادتمام

قم

۴۵۸.

زینب

سازور

استادیار

تهران

۴۵۹.

آرین

ساطعی

استادیار

گلستان

۴۶۰.

محمود

سالاری

استادیار

خراسان رضوی

۴۶۱.

یاسر

سالاری

استادیار

کرمان

۴۶۲.

خداداد

سالاری

مربی

کرمان

۴۶۳.

ژاله

سالاری

استاد حوزه

هرمزگان

۴۶۴.

ابوالفضل

سامی

مربی

خراسان رضوی

۴۶۵.

محمد

ساوری کتولی

مربی

گلستان

۴۶۶.

محمد

سپهری

استادتمام

تهران

۴۶۷.

رضا

سپهوند

دانشیار

لرستان

۴۶۸.

مهدی

ستودیان

استادیار

خراسان رضوی

۴۶۹.

مجید

سجادی

مدرس دانشگاه

کرمان

۴۷۰.

سیدمحمد

سجادی عطار

مربی

خراسان رضوی

۴۷۱.

حسن

سجادی‌پور

استادیار

همدان

۴۷۲.

سیدابراهیم

سجادی‌زاده

مدرس دانشگاه

گلستان

۴۷۳.

نرگس

سرلک

دانشیار

قم

۴۷۴.

حمیدرضا

سروریان

دانشیار

قم

۴۷۵.

جمال

سروش

استادیار

همدان

۴۷۶.

فاطمه

سعدوند

استادیار

تهران

۴۷۷.

احمد

سعیدی

دانشیار

قم

۴۷۸.

حجت‌الله

سعیدی

دانشیار

اصفهان

۴۷۹.

محبوبه

سعیدی خلیل‌آبادی

استادیار

کرمان

۴۸۰.

منصوره

سعیدی‌راد

مربی

قم

۴۸۱.

سنجر

سلاجقه

دانشیار

کرمان

۴۸۲.

سهیل

سلحشور

استادیار

اصفهان

۴۸۳.

محمدعلی

سلحشور

استادیار

مازندران

۴۸۴.

محمدجواد

سلمانپور

دانشیار

فارس

۴۸۵.

حسن

سلمانی تیله‌نویی

مربی

مازندران

۴۸۶.

حسنعلی

سلمانیان

استادیار

گلستان

۴۸۷.

اسما

سلیمانی

استادیار

کرمان

۴۸۸.

حاتم

سلیمی

مربی

کرمان

۴۸۹.

جواد

سلیمانی‌امیری

دانشیار

قم

۴۹۰.

معصومه

سمیعی

مدرس دانشگاه

گلستان

۴۹۱.

مسلم

سوهانی

استادیار

سمنان

۴۹۲.

سیدخلیل

سیدعلیپور

استادیار

تهران

۴۹۳.

سیدمهدی

سیدعلیپور

مدرس دانشگاه

مازندران

۴۹۴.

سیدمحسن

سیدموسوی

استادیار

خوزستان

۴۹۵.

شهلا

شاکر درگاه

مدرس دانشگاه

بوشهر

۴۹۶.

معصومه

شاکری

استادیار

زنجان

۴۹۷.

ولی‌الله

شالی

استادیار

مازندران

۴۹۸.

علیرضا

شانظری

استادیار

کهکیلویه و بویراحمد

۴۹۹.

غفار

شاهدی

استادیار

مازندران

۵۰۰.

سعید

شاهرخی ساردو

مربی

کرمان

۵۰۱.

اصغر

شاهرخی سارو

مدرس دانشگاه

کرمان

۵۰۲.

رحمت

شایسته‌فرد

استادیار

چهارمحال و بختیاری

۵۰۳.

مهریار

شبابی

استادیار

تهران

۵۰۴.

قاسم

شبان‌نیا

دانشیار

قم

۵۰۵.

بهروز

شرافت

مربی

اصفهان

۵۰۶.

سیدحسین

شرف‌الدین

استادتمام

قم

۵۰۷.

جعفر

شریعتی

استادیار

فارس

۵۰۸.

علی

شریعتی

مربی

مازندران

۵۰۹.

علی

شریعتی‌مهر

مربی

خوزستان

۵۱۰.

مریم

شریف‌پور

استادیار

تهران

۵۱۱.

مسعود

شریفی

استادیار

تهران

۵۱۲.

معصومه

شریفی

استادیار

قم

۵۱۳.

محرم

شریفی

استادیار

آذربایجان شرقی

۵۱۴.

حسن

شکراللهی

استادیار

مرکزی

۵۱۵.

سهیل

شکری

استادیار

گیلان

۵۱۶.

محمدرضا

شکوهی

استادیار

خوزستان

۵۱۷.

محمدعلی

شکوهیان‌راد

مدرس

قم

۵۱۸.

علی

شمس

استادیار

مرکزی

۵۱۹.

مرتضی

شمس

استادیار

ایلام

۵۲۰.

اعظم

شمس‌الدینی

استادیار

کرمان

۵۲۱.

شهباز

شمس‌الدینی

مربی

چهارمحال و بختیاری

۵۲۲.

اعظم

شمس‌الدینی‌فرد

استادیار

کرمان

۵۲۳.

خسرو

شمسائی

مربی

فارس

۵۲۴.

روح‌الله

شمسی

مدرس دانشگاه

بوشهر

۵۲۵.

مهتاب

شورمیج

استادیار

مازندران

۵۲۶.

سیدجعفر

شهاب‌زاده

مدرس دانشگاه

قزوین

۵۲۷.

زینب

شهابی‌نژاد

مربی

کرمان

۵۲۸.

هادی

شهامت

استادیار

ایلام

۵۲۹.

محمدحسن

شهرکی

استاد حوزه

خراسان رضوی

۵۳۰.

موسی

شهریاری

استادیار

خوزستان

۵۳۱.

سیدمحسن

شیخ‌الاسلامی

استادیار

قم

۵۳۲.

مهدی

شیخ‌موحد

استادیار

فارس

۵۳۳.

ساره

شیخی

استاد حوزه

قزوین

۵۳۴.

مجتبی

شیخی ده‌آبادی

استاد حوزه

یزد

۵۳۵.

رضا

شیرازی

مدرس دانشگاه

گلستان

۵۳۶.

فاطمه

شیرمحمد

استادیار

تهران

۵۳۷.

محمد

شیرنیا

مدرس دانشگاه

تهران

۵۳۸.

طیبه

صادقی

استادیار

کرمان

۵۳۹.

احمد

صادقی

مربی

تهران

۵۴۰.

محمد

صادقی سرچشمه

استادیار

یزد

۵۴۱.

حسین

صالح‌زاده

دانشیار

تهران

۵۴۲.

صادق

صالحی

دانشیار

مازندران

۵۴۳.

محمد

صالحی

دانشیار

مازندران

۵۴۴.

مرتضی

صالحی

مربی

قم

۵۴۵.

کبری

صالحی

استادیار

فارس

۵۴۶.

مرتضی

صانعی

استادیار

قم

۵۴۷.

معین

صباحی گراغانی

استادیار

کرمان

۵۴۸.

راضی

صحرائیان

استادیار

تهران

۵۴۹.

غلامرضا

صداقتی

استاد حوزه

قم

۵۵۰.

مهرداد

صدرنشین

مربی

فارس

۵۵۱.

سادات

صرافی

ارشد

قم

۵۵۲.

محمدرضا

صرفی

استادیار

کرمان

۵۵۳.

زهرا

صرفی

استادیار

تهران

۵۵۴.

زینب

صفایی

استاد حوزه

فارس

۵۵۵.

امید

صفرزاده

استادیار

تهران

۵۵۶.

امین

صفرنژاد بروجنی

مربی

چهارمحال و بختیاری

۵۵۷.

سیدعلی

صفوی

استادیار

تهران

۵۵۸.

مهدی

صفی

استادیار

تهران

۵۵۹.

سعید

صفی شلمزاری

استادیار

چهارمحال و بختیاری

۵۶۰.

محمدرضا

صناعی

استادیار

اصفهان

۵۶۱.

علیرضا

صنعت‌خواه

استادیار

کرمان

۵۶۲.

ستار

صیدی

مربی

ایلام

۵۶۳.

غلامرضا

ضابط‌پور کاری

استادیار

مازندران

۵۶۴.

محمد

ضابطی‌پور

مربی

خراسان رضوی

۵۶۵.

محمدعلی

ضرونی

مربی

لرستان

۵۶۶.

سیدمسعود

ضیایی

استادیار

سیستان و بلوچستان

۵۶۷.

جعفر

طالبیان‌ شریف

استادیار

خراسان رضوی

۵۶۸.

شهرام

طالش عابدینی

مربی

تهران

۵۶۹.

محبوبه

طاهرخانی

استادیار

قزوین

۵۷۰.

قدرت‌الله

طاهری

مربی

تهران

۵۷۱.

میررضا

طاهری اطاقسرا

استادیار

تهران

۵۷۲.

محمدحسین

طاهری آکردی

دانشیار

قم

۵۷۳.

محمدسعید

طاهری موسوی

استادیار

قم

۵۷۴.

بتول

طاهریان دهکردی

مربی

چهارمحال و بختیاری

۵۷۵.

سیدمحمدعلی

طباطبایی

دانشیار

خوزستان

۵۷۶.

سیدحجت

طباطبایی

مربی

قم

۵۷۷.

سیدهادی

طباطبایی‌نیا

مدرس دانشگاه

کرمان

۵۷۸.

سیدعلیرضا

طباطبائی

استادیار

تهران

۵۷۹.

سیداسدالله

طبیب‌زاده

استادیار

تهران

۵۸۰.

مرتضی

طبیبی

استادیار

اصفهان

۵۸۱.

وحیده

طبیبی‌را

مربی

مرکزی

۵۸۲.

علی‌محمد

طرفداری

استادیار

تهران

۵۸۳.

علی‌محمد

طزری

استادیار

خراسان رضوی

۵۸۴.

حیدر

طوسیان شاندیز

دانشیار

خراسان رضوی

۵۸۵.

حسین

طوقانی

مدرس دانشگاه

قم

۵۸۶.

زهرا

طهماسبی

استاد حوزه

فارس

۵۸۷.

ناصر

طهماسبی‌پور

دانشیار

لرستان

۵۸۸.

فاطمه

ظفرمند

مربی

بوشهر

۵۸۹.

علیرضا

عابدی

استادیار

خراسان رضوی

۵۹۰.

حسین

عابدی

استادیار

قزوین

۵۹۱.

بهرام

عابدی

استادتمام

مرکزی

۵۹۲.

سیدحسن

عابدیان

استادیار

قم

۵۹۳.

امین‌رضا

عابدی‌نژاد

استادیار

قم

۵۹۴.

ابوالفضل

عابدینی

استادیار

تهران

۵۹۵.

محمدرضا

عابدینی

استاد حوزه

قم

۵۹۶.

ابوالقاسم

عاصی‌مذنب

استادیار

یزد

۵۹۷.

محمدحسن

عالم

استادیار

قم

۵۹۸.

علی‌اکبر

عالمیان

استادیار

قم

۵۹۹.

ماشاءالله

عالیحسینی

مربی

بوشهر

۶۰۰.

محمد

عبادتی

استاد حوزه

مازندران

۶۰۱.

سیده‌زهرا

عبادی

مدرس دانشگاه

مازندران

۶۰۲.

محمد

عباس‌آبادی

مربی

کرمان

۶۰۳.

محمدحسین

عباسپورفرد

استادتمام

خراسان رضوی

۶۰۴.

روح‌الله

عباس‌زاده

استادیار

قم

۶۰۵.

طیبه

عباسی

مربی

خراسان رضوی

۶۰۶.

محمود

عباسی

استاد

مرکزی

۶۰۷.

محمودرضا

عباسی

استادیار

تهران

۶۰۸.

محسن

عباسی

مدرس دانشگاه

تهران

۶۰۹.

علیرضا

عباسی

استادیار

قم

۶۱۰.

زهره

عباسی‌پور

مربی

کرمان

۶۱۱.

علیرضا

عبدالرحیمی

استادیار

اردبیل

۶۱۲.

محمد (مرتضی)

عبداللهی

استاد حوزه

قم

۶۱۳.

مهدی

عبداللهی

استادیار

تهران

۶۱۴.

علیرضا

عبداللهی

دانشیار

اصفهان

۶۱۵.

واحد

عبداللهیان

استادیار

تهران

۶۱۶.

حسین

عبدالمحمدی

دانشیار

قم

۶۱۷.

علیرضا

عبدپور

دانشیار

اردبیل

۶۱۸.

بهروز

عبدلی

استادیار

مرکزی

۶۱۹.

فرزاد

عبدوس

مربی

سمنان

۶۲۰.

هادی

عبدی

استادیار

ایلام

۶۲۱.

عبدالرسول

عبودیت

استادتمام

قم

۶۲۲.

محمدرضا

عجم

مربی

گلستان

۶۲۳.

محمد

عدنانی

استادیار

فارس

۶۲۴.

مرتضی

عراقی

استادیار

خراسان جنوبی

۶۲۵.

معصومه

عرب‌پور

مدرس دانشگاه

کرمان

۶۲۶.

عباس

عرفانی‌فر

مربی

فارس

۶۲۷.

حسین

عزیزی

مربی

کرمانشاه

۶۲۸.

حسین

عزیزی

استادیار

اصفهان

۶۲۹.

برزو

عزیزی

مدرس دانشگاه

مازندران

۶۳۰.

منیره

عزیزی

دانشیار

ایلام

۶۳۱.

آذر

عزیزی طهنه

مربی

کرمانشاه

۶۳۲.

غلامعلی

عزیزی‌کیا

دانشیار

قم

۶۳۳.

حامد

عزیزی‌نیا

مربی

کهکیلویه و بویراحمد

۶۳۴.

حسن

عسکری

مربی

کرمان

۶۳۵.

مهری

عسکری

استادیار

مرکزی

۶۳۶.

علی

عسکری

استادیار

مازندران

۶۳۷.

جلال

عسکری

استادیار

اصفهان

۶۳۸.

عبدالحسین

عسکری

استادیار

هرمزگان

۶۳۹.

طیبه

عسکری جواران

استادیار

کرمان

۶۴۰.

جواد

عسگری

دانشیار

اصفهان

۶۴۱.

فاطمه

عسگری مورودی

استاد حوزه

البرز

۶۴۲.

زهرا

عطایی

مدرس دانشگاه

چهارمحال و بختیاری

۶۴۳.

حامد

عطائی

مدرس دانشگاه

فارس

۶۴۴.

جواد

علمائی

دانشیار

تهران

۶۴۵.

فاطمه

علمی

مربی

کرمان

۶۴۶.

ابوالفضل

علوی

مدرس دانشگاه

کرمان

۶۴۷.

سیدعلی

علوی

دانشیار

تهران

۶۴۸.

سیدروح‌الله

علوی‌زاده

مربی

یزد

۶۴۹.

مجتبی

علوی‌فاضل

دانشیار

خوزستان

۶۵۰.

مهدی

علی‌اکبری

مدرس دانشگاه

خراسان رضوی

۶۵۱.

رضا

علی‌بخشی

استاد

کرمانشاه

۶۵۲.

سیده‌کبری

علی‌پور

استاد حوزه

بوشهر

۶۵۳.

راضیه

علی‌پور

استاد حوزه

کرمان

۶۵۴.

شیرمحمد

علی‌پورعبدلی

استادیار

لرستان

۶۵۵.

حسینعلی

علیخانی

دانشیار

البرز

۶۵۶.

مجید

علیخانی

استادیار

سیستان و بلوچستان

۶۵۷.

حکمت

علیخانی مهرجردی

مربی

یزد

۶۵۸.

بتول

علیزاده

مربی

خراسان رضوی

۶۵۹.

ابوالفضل

علیزاده

مربی

قم

۶۶۰.

غلام

علیزاده

مدرس دانشگاه

تهران

۶۶۱.

صمد

علی‌محمدی

استادیار

کرمانشاه

۶۶۲.

ولی

علی‌حسن‌زاده

استاد حوزه

تهران

۶۶۳.

محمد

عوض‌پور

استادیار

بوشهر

۶۶۴.

حسن

غفاری‌فر

استادیار

قم

۶۶۵.

محمدمحسن

غفوریان

استادیار

تهران

۶۶۶.

مصطفی

غفوریان‌نژاد

استادیار

خراسان رضوی

۶۶۷.

محمد

غلامی

دانشیار

اصفهان

۶۶۸.

محمد

غلامی

دانشیار

چهارمحال و بختیاری

۶۶۹.

علیرضا

غلامی

مربی

تهران

۶۷۰.

سجاد

غلامی

مدرس دانشگاه

ایلام

۶۷۱.

علی

غلامی

مربی

خراسان شمالی

۶۷۲.

عبدالله

غلامی

استادیار

کرمانشاه

۶۷۳.

حسین

غلامی بدربانی

استاد حوزه

قم

۶۷۴.

سیداکبر

غلامیان

مربی

مازندران

۶۷۵.

سیداحسان

غیاثی

استادیار

خراسان جنوبی

۶۷۶.

علیرضا

فارسی‌نژاد

استادیار

فارس

۶۷۷.

داود

فاضل فلاورجانی

استاد حوزه

قزوین

۶۷۸.

رضا

فاضلی

استادیار

تهران

۶۷۹.

محسن

فاضلی‌نیا

استاد حوزه

قم

۶۸۰.

محمد

فاکر

استادتمام

قم

۶۸۱.

معصومه

فائزی‌نیا

استاد حوزه

تهران

۶۸۲.

هادی

فتاحی

دانشیار

مرکزی

۶۸۳.

محمدحسین

فتاحیان

استادیار

چهارمحال و بختیاری

۶۸۴.

علی

فتح‌اللهی

دانشیار

لرستان

۶۸۵.

حامد

فتحعلیانی

استادیار

همدان

۶۸۶.

محمود

فتحعلی

دانشیار

قم

۶۸۷.

علی

فتحی آشتیانی

استاد

تهران

۶۸۸.

قربان

فتحی‌اقدم

استادیار

زنجان

۶۸۹.

سعید

فخاری

استادیار

مرکزی

۶۹۰.

محمدباقر

فخرزاد

استادیار

یزد

۶۹۱.

احمد

فربهی

مدرس حوزه و دانشگاه

قم

۶۹۲.

هادی

فرجام

استادیار

تهران

۶۹۳.

پروین

فرج‌زاده

استادیار

چهارمحال و بختیاری

۶۹۴.

پری

فرجی

استاد حوزه

چهارمحال و بختیاری

۶۹۵.

علی‌اکبر

فرح‌زادی

دانشیار

تهران

۶۹۶.

احمد

فرخی

استاد حوزه

قم

۶۹۷.

محمدصادق

فرزام

مدرس دانشگاه

قم

۶۹۸.

عقیل

فرزانه

استادیار

خراسان شمالی

۶۹۹.

فاطمه

فرشید

مربی

لرستان

۷۰۰.

حمیده

فروهرزاده

مربی

کرمان

۷۰۱.

عباس

فضلی

استادیار

لرستان

۷۰۲.

محمود

فضیلت

دانشیار

تهران

۷۰۳.

حسین

فقیه

استادیار

بوشهر

۷۰۴.

محمدرضا

فلاح

استاد حوزه

قم

۷۰۵.

زین‌العابدین

فلاح

دانشیار

گلستان

۷۰۶.

نجمه

فلسفی

مدرس دانشگاه

کرمان

۷۰۷.

سیدمحمد

فهمیده اکبریان

استادیار

خراسان رضوی

۷۰۸.

ابوالحسن

فیاض انوش

دانشیار

اصفهان

۷۰۹.

مهدی

فیاضی

استاد حوزه

قم

۷۱۰.

زهرا

فیروزآبادی

استاد حوزه

تهران

۷۱۱.

نعمت‌الله

فیروزی

استادیار

خراسان رضوی

۷۱۲.

فاطمه

فیض

استادیار

تهران

۷۱۳.

عباسعلی

قادری

استادیار

سیستان و بلوچستان

۷۱۴.

هادی

قاسم‌پور

مدرس دانشگاه

خراسان رضوی

۷۱۵.

سیدعلی

قاسم‌زاده

استادیار

قزوین

۷۱۶.

علی‌محمد

قاسمی

استادیار

قم

۷۱۷.

فاطمه

قاسمی

مربی

خراسان رضوی

۷۱۸.

امیرحسین

قاسمی

مربی

خراسان جنوبی

۷۱۹.

محمد

قاسمی

استادیار

تهران

۷۲۰.

فرزاد

قاسمی گودرزی

مربی

لرستان

۷۲۱.

مهدی

قاسمی نافچی

استادیار

چهارمحال و بختیاری

۷۲۲.

خدیجه

قائدرحمتی

مربی

لرستان

۷۲۳.

محمدرضا

قائدی

دانشیار

فارس

۷۲۴.

زهرا

قدیری

مربی

تهران

۷۲۵.

حمیده‌سادات

قدیری

مربی

تهران

۷۲۶.

اسدالله

قرائی

استاد حوزه

قم

۷۲۷.

محمد

قربانی

استادیار

اصفهان

۷۲۸.

محمدرضا

قلمبران

استادیار

تهران

۷۲۹.

جواد

قلی‌پور

مدرس دانشگاه

قم

۷۳۰.

یوسف

قویدل

دانشیار

تهران

۷۳۱.

محمدهادی

قهاری کرمانی

استادیار

کرمان

۷۳۲.

محمود

قیوم‌زاده خرانقلی

استادتمام

مرکزی

۷۳۳.

محمدمهدی

کازرونی

مربی

کرمان

۷۳۴.

ایران

کاشانی‌زاده

مربی

خوزستان

۷۳۵.

سیدروح‌الله

کاظمی

استادیار

گیلان

۷۳۶.

روح‌الله

کاظمی

استادیار

قم

۷۳۷.

زهرا

کاظمی چالشتری

مدرس حوزه و دانشگاه

چهارمحال و بختیاری

۷۳۸.

جمال

کاظمی‌اصل

مربی

خوزستان

۷۳۹.

علی

کاوسی

مربی

گلستان

۷۴۰.

اسماعیل

کاوسی

استادتمام

تهران

۷۴۱.

زینب

کاوه

استادیار

تهران

۷۴۲.

میرزاعلی

کتابی

استادیار

قم

۷۴۳.

علی‌اکبر

کجباف

استاد

اصفهان

۷۴۴.

زهرا

کرژمی

استاد حوزه

تهران

۷۴۵.

نعمت‌الله

کرم‌اللهی

دانشیار

قم

۷۴۶.

اسلام

کرمی

استادیار

سمنان

۷۴۷.

بهادر

کرمی

استادیار

کهکیلویه و بویراحمد

۷۴۸.

قاسمعلی

کرمی

دانشیار

اصفهان

۷۴۹.

حوا

کریم‌زاده

مربی

کرمان

۷۵۰.

سیف‌الله

کریم‌قاسمی

مربی

تهران

۷۵۱.

مصطفی

کریمی

استادیار

قم

۷۵۲.

فاطمه

کریمی

استادیار

سمنان

۷۵۳.

حاجی

کریمی

دانشیار

ایلام

۷۵۴.

احسان

کریمی

استادیار

گلستان

۷۵۵.

مجید

کریمی‌عمله

استادیار

هرمزگان

۷۵۶.

اشرف

کریمی‌نیک

استادیار

کرمان

۷۵۷.

رضا

کشاورز

استاد حوزه

قزوین

۷۵۸.

مرتضی

کشاورز

استادیار

فارس

۷۵۹.

ابوالقاسم

کلاته‌عربی

مربی

خراسان رضوی

۷۶۰.

علیرضا

کلانترمهرجردی

استادیار

تهران

۷۶۱.

حمیدرضا

کلانتری

استادیار

اصفهان

۷۶۲.

حسین

کلانتری خلیل‌آباد

استادتمام

البرز

۷۶۳.

گیتی

کلائی

استاد حوزه

فارس

۷۶۴.

محمدعلی

کمالی‌نهاد

استادیار

مرکزی

۷۶۵.

مجید

کمیجانی

استادیار

مرکزی

۷۶۶.

حسین

کوثری

مدرس دانشگاه

زنجان

۷۶۷.

سهیلا

کوشا

استادیار

تهران

۷۶۸.

امین

کوشکی

استادیار

خراسان رضوی

۷۶۹.

محمدصادق

کوشکی

استادیار

تهران

۷۷۰.

لیلا

کوشنده

مربی

آذربایجان شرقی

۷۷۱.

مهدی

کهنوجی

استادیار

قم

۷۷۲.

محمد

کهوند

استاد حوزه

قم

۷۷۳.

داود

کیاکجوری

دانشیار

مازندران

۷۷۴.

محمدرضا

کیخا

دانشیار

سیستان و بلوچستان

۷۷۵.

مجتبی

کیخاصابر

استادیار

سیستان و بلوچستان

۷۷۶.

قاسم

کیخسروی

استادیار

تهران

۷۷۷.

محمدتقی

گب‌محمدی

استادیار

یزد

۷۷۸.

غلامرضا

گردان

مربی

لرستان

۷۷۹.

مولود

گرمرودی ثابت

استادیار

خراسان رضوی

۷۸۰.

فریدون

گروئی

استاد

تهران

۷۸۱.

بهرام

گسیلی

استادیار

اردبیل

۷۸۲.

سیدعلی‌جبار

گلباغی ماسوله

استادیار

گیلان

۷۸۳.

شکوفه

گلخو

استادیار

تهران

۷۸۴.

صادق

گلستانی

استادیار

مازندران

۷۸۵.

جواد

گلی

مدرس دانشگاه

قم

۷۸۶.

فروزان

گنجی

دانشیار

چهارمحال و بختیاری

۷۸۷.

محمدمهدی

گنجی

مربی

کرمان

۷۸۸.

رضاحسین

گندم‌کار

دانشیار

قم

۷۸۹.

محمد

لطفی

مربی

فارس

۷۹۰.

صدیقه

لطفی

دانشیار

مازندران

۷۹۱.

محمدعلی

لیالی

استادیار

قم

۷۹۲.

غلامرضا

متقی

استادیار

کرمان

۷۹۳.

مهدی

مجد

مربی

خوزستان

۷۹۴.

سیدمحمد

مجیدی

استاد حوزه

اصفهان

۷۹۵.

عابد

مجیدی

مربی

مرکزی

۷۹۶.

حسن

مجیدی

دانشیار

خراسان رضوی

۷۹۷.

سراج‌الدین

محبی

دانشیار

سیستان و بلوچستان

۷۹۸.

محمدابراهیم

محرابی

مربی

مازندران

۷۹۹.

الهام

محقق‌پور

استادیار

تهران

۸۰۰.

فاطمه

محمدآبادی

استادیار

کرمان

۸۰۱.

رسول

محمدجعفری

استادیار

تهران

۸۰۲.

رسول

محمدرضائی

دانشیار

آذربایجان شرقی

۸۰۳.

جواد

محمدنژاد

دانشیار

تهران

۸۰۴.

محسن

محمدنیا احمدی

استادیار

خراسان جنوبی

۸۰۵.

حمیده

محمدی

استاد حوزه

قم

۸۰۶.

مهین

محمدی

استادیار

مرکزی

۸۰۷.

بهزاد

محمدی

استادیار

خوزستان

۸۰۸.

رضا

محمدی

استادیار

قم

۸۰۹.

علی‌اکبر

محمدی

استادیار

قم

۸۱۰.

سیدمحمدحسن

محمدی

استادیار

یزد

۸۱۱.

مهین

محمدی

استادیار

مرکزی

۸۱۲.

ناصر

محمدی احمدآبادی

استادیار

یزد

۸۱۳.

مهرداد

محمدیان

استادیار

اردبیل

۸۱۴.

علی‌اکبر

محمدی‌مهر

استادیار

گلستان

۸۱۵.

مهدی

محمدی‌نژاد

استادیار

گلستان

۸۱۶.

رضا

محمدی‌نیا

استادیار

تهران

۸۱۷.

منوچهر

محمدی

دانشیار

تهران

۸۱۸.

عبدالله

محمدی

استادیار

تهران

۸۱۹.

مرضیه

محمودی

مدرس دانشگاه

کرمان

۸۲۰.

سیدمحسن

محمودی

استادیار

تهران

۸۲۱.

علی

محمودی‌راد

دانشیار

خوزستان

۸۲۲.

محمد

محیط‌آرا

استادیار

قم

۸۲۳.

شیوا

مداحیان

استادیار

کرمان

۸۲۴.

سیدمحمدرضا

مدرسی

استادیار

قم

۸۲۵.

سواد

مرادی

مدرس دانشگاه

اردبیل

۸۲۶.

مهدی

مرادی

مربی

خراسان رضوی

۸۲۷.

هاشم

مرادی کوچی

مدرس دانشگاه

فارس

۸۲۸.

مهناز

مرادی لیفرجانی

مدرس دانشگاه

فارس

۸۲۹.

زهره

مرتضوی

استاد حوزه

قم

۸۳۰.

محمد

مردانی شهربابک

استادتمام

تهران

۸۳۱.

رحمت‌الله

مرزوقی

استادتمام

فارس

۸۳۲.

سیدمحمدرضا

مرندی

استادیار

تهران

۸۳۳.

شمس‌الله

مریجی

استادتمام

قم

۸۳۴.

علیرضا

مزیدی

استادیار

گلستان

۸۳۵.

عاطفه

مزینانی

استادیار

سمنان

۸۳۶.

سعیدرضا

مساح

استادیار

تهران

۸۳۷.

حسین

مستعان‌زاده

استادیار

قم

۸۳۸.

مهدی

مسجدی

مربی

تهران

۸۳۹.

عصمت

مسعودی

استادیار

تهران

۸۴۰.

محمدرضا

مشایخ

استادیار

تهران

۸۴۱.

منصوره

مشایخی

مربی

کرمان

۸۴۲.

علیرضا

مشرقی

دانشیار

یزد

۸۴۳.

حبیب‌الله

مشهدی

دانشیار

سیستان و بلوچستان

۸۴۴.

اسدالله

مصائبی

مدرس دانشگاه

زنجان

۸۴۵.

علی

مصباح

دانشیار

قم

۸۴۶.

مجتبی

مصباح

دانشیار

قم

۸۴۷.

ولی‌الله

مصلی

مربی

زنجان

۸۴۸.

سمیه

مصلی‌نژاد

استاد حوزه

فارس

۸۴۹.

علی‌اکبر

مطیع

دانشیار

تهران

۸۵۰.

حسین

مطیع

استادیار

اصفهان

۸۵۱.

حبیب

مظاهری

مربی

قم

۸۵۲.

ابوذر

مظاهری‌مقدم

استادیار

قم

۸۵۳.

حسین

مظفر

استادیار

تهران

۸۵۴.

سیدمهدی

معافی‌مدنی

استادیار

زنجان

۸۵۵.

سیده‌خدیجه

معافی‌مدنی

استادیار

مازندران

۸۵۶.

سیدابوالفتح

معزی

مربی

فارس

۸۵۷.

هادی

معزی‌فر

مربی

خراسان جنوبی

۸۵۸.

محمدیاسر

معصومی

استادیار

مرکزی

۸۵۹.

اسد

معصومی‌اصل

دانشیار

کهکیلویه و بویراحمد

۸۶۰.

مریم

معین‌اسلام

مربی

قم

۸۶۱.

علیرضا

معینی

دانشیار

تهران

۸۶۲.

محمدمهدی

مقدم

مربی

کرمان

۸۶۳.

سهراب

مقدمی‌شهیدانی

استادیار

قم

۸۶۴.

شهریار

مقصودلو

استادیار

گلستان

۸۶۵.

عزت

ملاابراهیمی

دانشیار

تهران

۸۶۶.

امیر

ملامحمدعلی

استادیار

قم

۸۶۷.

فخرالسادات

ملک

مدرس دانشگاه

یزد

۸۶۸.

محمدرضا

ملک‌ثابت

مربی

یزد

۸۶۹.

محمد

ملک‌زاده

استادیار

قم

۸۷۰.

فاطمه

ملکی

مدرس دانشگاه

کرمان

۸۷۱.

مصطفی

ملکی

استادیار

ایلام

۸۷۲.

حسن

ملکی

استادتمام

تهران

۸۷۳.

عباس

ملکی

استادیار

البرز

۸۷۴.

مهدی

ممتحن

استادیار

اصفهان

۸۷۵.

لیدا

منتظریانی

مدرس دانشگاه

کرمانشاه

۸۷۶.

محسن

منصوری

مربی

مازندران

۸۷۷.

سیدمهدی

منصوری

استادیار

یزد

۸۷۸.

سیدمحمدصادق

موحد

دانشیار

تهران

۸۷۹.

مینا

موسوی

مربی

آذربایجان شرقی

۸۸۰.

سیدمحمود

موسوی

استاد حوزه

گیلان

۸۸۱.

منیره

موسوی

استاد حوزه

قزوین

۸۸۲.

سیده‌فائزه

موسوی

استاد حوزه

فارس

۸۸۳.

سیداسمعیل

موسوی

استادیار

بوشهر

۸۸۴.

سیدعبدالله

موسوی

استادیار

خوزستان

۸۸۵.

سیدعبدالحسین

موسوی الکاظمی

مربی

اصفهان

۸۸۶.

سیده‌قدسیه

موسوی مشهدی

استاد حوزه

خراسان رضوی

۸۸۷.

الهام‌سادات

موسوی‌مقدم

مدرس دانشگاه

کرمان

۸۸۸.

سیدمحمدحسین

موسی‌کاظمی

استادیار

قم

۸۸۹.

فردین

موسیوند

دانشیار

سمنان

۸۹۰.

غلامرضا

مولائی‌منش

استادیار

تهران

۸۹۱.

اصغر

مولوی نافچی

استادیار

خراسان رضوی

۸۹۲.

ابوالحسن

مومن‌نژاد

استادیار

کهکیلویه و بویراحمد

۸۹۳.

مهدی

مومنی رق‌آبادی

استادیار

کرمان

۸۹۴.

مهدی

مهدوی

استادیار

فارس

۸۹۵.

سمیه

مهدوی‌منش

استاد حوزه

قزوین

۸۹۶.

رضا

مهدوی‌نژاد

دانشیار

اصفهان

۸۹۷.

مهدی

مهدوی‌اطهر

استادیار

قم

۸۹۸.

علیرضا

مهدیخانی

استادیار

مرکزی

۸۹۹.

محمد

مهدی‌قلب

مربی

خوزستان

۹۰۰.

رضا

مهکام

استادیار

قم

۹۰۱.

سیدرضا

مؤدب

استادتمام

قم

۹۰۲.

سعدی

مؤیدی

استادیار

فارس

۹۰۳.

محمدرضا

مؤیدی

مدرس دانشگاه

مازندران

۹۰۴.

سیده‌فاطمه

میرآقاسی

مربی

تهران

۹۰۵.

سیدعلیرضا

میرباقری

استاد

سمنان

۹۰۶.

بی‌بی‌فاطمه

میرجلیلی

استاد

یزد

۹۰۷.

سیدعلی

میرداماد

استادیار

قم

۹۰۸.

احسان

میرزاحسینی

مربی

ایلام

۹۰۹.

محمد

میرزایی حیدری

دانشیار

اصفهان

۹۱۰.

سمنبر

میرزائی

استادیار

کرمان

۹۱۱.

محمد

میرزائی

استادتمام

کرمان

۹۱۲.

مسعود

میرزائی شهرابی

استادیار

خراسان رضوی

۹۱۳.

مهدی

میرشمسی

مربی

تهران

۹۱۴.

محمدعلی

میرعلی

استادتمام

قم

۹۱۵.

محمود

میرقاسمی

مربی

تهران

۹۱۶.

سیدحسین

میرمعزی

دانشیار

قم

۹۱۷.

غلامحسین

میکائیلو

استادیار

زنجان

۹۱۸.

علی

میناخانی

استادیار

زنجان

۹۱۹.

اکبر

میرسپاه

استادیار

قم

۹۲۰.

معصومه

نادرنژاد

مربی

قم

۹۲۱.

محمدمهدی

نادری

دانشیار

تهران

۹۲۲.

کمال

نادری

استادیار

مرکزی

۹۲۳.

مصطفی

نادری

مربی

گلستان

۹۲۴.

روح‌الله

نادعلی

استادیار

تهران

۹۲۵.

هادی

ناصری

استادیار

فارس

۹۲۶.

مسلم

ناصری وراعون

مدرس دانشگاه

یزد

۹۲۷.

بهرام

ناطقی

استاد

تهران

۹۲۸.

اشرف

نایب‌زاده

استادیار

قزوین

۹۲۹.

فیروزه

نایبی

مربی

خوزستان

۹۳۰.

یاسمن‌السادات

نبی‌پور

مربی

ایلام

۹۳۱.

محمدعلی

نجارپور

استادیار

خوزستان

۹۳۲.

عزیز

نجف‌پور آقابیگلو

استادیار

تهران

۹۳۳.

مرتضی

نجفی

استادیار

قم

۹۳۴.

الهام

نجفی

مربی

قم

۹۳۵.

رمضان

نجفی‌وناشی

مدرس دانشگاه

قزوین

۹۳۶.

سیدعلی

نریمانی

مربی

اصفهان

۹۳۷.

کرامت

نژادافضلی

دانشیار

کرمان

۹۳۸.

احمدرضا

نصر

استادیار

اصفهان

۹۳۹.

مرتضی

نصراللهی

استادیار

یزد

۹۴۰.

عباس

نصرآبادی

مربی

خراسان رضوی

۹۴۱.

بابک

نصرتی

دانشیار

سیستان و بلوچستان

۹۴۲.

علی

نصیری

استادتمام

تهران

۹۴۳.

علیرضا

نظام‌آبادی

استادیار

مرکزی

۹۴۴.

احسان

نظربیگی

مربی

ایلام

۹۴۵.

حسن‌آقا

نظری

استادتمام

قم

۹۴۶.

عباس

نظریان مادوانی

دانشیار

تهران

۹۴۷.

محسن

نظری‌موحد

استادیار

کرمانشاه

۹۴۸.

سمیرا

نظیف‌کار

استادیار

خراسان رضوی

۹۴۹.

میثم

نعمتی

استادیار

تهران

۹۵۰.

سلمان

نقره‌کار

استادیار

تهران

۹۵۱.

عبدالحمید

نقره‌کار

دانشیار

تهران

۹۵۲.

حسین

نقوی

استادیار

قم

۹۵۳.

سمیه

نقوی

استادیار

کرمان

۹۵۴.

مهدی

نقوی

استادیار

اصفهان

۹۵۵.

محمد

نقیب‌زاده

استادیار

قم

۹۵۶.

علی

نکونام

استاد حوزه

قم

۹۵۷.

روح‌الله

نورالدینی

استادیار

کرمان

۹۵۸.

محمدعلی

نوروزیان

دانشیار

تهران

۹۵۹.

محمدجواد

نوروزی

استادتمام

قم

۹۶۰.

محمدهادی

نوری اسکندری

استادیار

سمنان

۹۶۱.

محمود

نیاد

استادیار

بوشهر

۹۶۲.

محسن

نیازی

مربی

یزد

۹۶۳.

مجید

نیکان

استاد حوزه

اصفهان

۹۶۴.

محمدحسین

نیک‌بین

مربی

کرمان

۹۶۵.

منصور

نیک‌پناه

دانشیار

سیستان و بلوچستان

۹۶۶.

مهدی

واحدی

استادیار

تهران

۹۶۷.

محمد

وارعی

استادیار

کردستان

۹۶۸.

حمید

والائی‌شریف

استاد یار

تهران

۹۶۹.

فاطمه

وثوق

استادیار

کرمان

۹۷۰.

قنبر

وثیق

مربی

مرکزی

۹۷۱.

حمزه‌علی

وحیدی‌منش

استادیار

قم

۹۷۲.

سیده‌طیبه

وخشوزی

مربی

تهران

۹۷۳.

مهدی

ورسه‌ای

استادیار

تهران

۹۷۴.

محرم

وزیری مرادیان

استادیار

کردستان

۹۷۵.

محسن

وفامهر

استاد

تهران

۹۷۶.

غلام‌رضا

هاشم‌زاده

دانشیار

تهران

۹۷۷.

ریحانه‌سادات

هاشمی

استادیار

قم

۹۷۸.

اردشیر

هاشمی

مربی

لرستان

۹۷۹.

بهمن

هاشمی

مربی

لرستان

۹۸۰.

سیدسیف‌الله

هاشمی کروئی

استادیار

تهران

۹۸۱.

سیده‌زهرا

هاشمی‌زاده

استاد حوزه

قم

۹۸۲.

عباس

هاشمی‌زاده

استادیار

خراسان رضوی

۹۸۳.

فرخ

هدایی

مربی

خوزستان

۹۸۴.

محمدعلی

هرمزی‌زاده

مربی

تهران

۹۸۵.

محمد

همتی

مربی

مرکزی

۹۸۶.

کبری

هواسی

مربی

ایلام

۹۸۷.

اکبر

هوشیاری

استادیار

کردستان

۹۸۸.

صفدر

الهی‌راد

استادیار

قم

۹۸۹.

میثم

الیا

استاد حوزه

قم

۹۹۰.

نبی‌الله

یارعلی

دانشیار

چهارمحال و بختیاری

۹۹۱.

جعفر

یاسمی

استادیار

ایلام

۹۹۲.

حبیب‌الله

یاوری

مدرس دانشگاه

خراسان شمالی

۹۹۳.

نبی اله

یداللهی سماکوش

مدرس دانشگاه

مازندران

۹۹۴.

محمد

یزدانی

استادیار

خراسان رضوی

۹۹۵.

مهین

یزدانی

مدرس دانشگاه

فارس

۹۹۶.

علی

یزدانی

مربی

خراسان شمالی

۹۹۷.

حسن

یزدانی

استادیار

فارس

۹۹۸.

اقدس

یزدی

استادیار

قم

۹۹۹.

نوشین

یساول

استادیار

تهران

۱۰۰۰.

حسن

یعقوبی

دانشیار

آذربایجان شرقی

۱۰۰۱.

علیرضا

یعقوبی

مدرس دانشگاه

قم

۱۰۰۲.

زینب

یغمور

مربی

کرمان

۱۰۰۳.

حسن

یگانه

دانشیار

گلستان

۱۰۰۴.

محسن

یوسفی

مربی

همدان

۱۰۰۵.

محمدجواد

یاوری

استادیار

قم

۱۰۰۶.

سیدیدالله

یزدان‌پناه

استاد حوزه

قم

 

ارسال نظرات