۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۱۳۳۶۷

جنگ تحریم‌ها با هدف تضعیف بلندمدت مالی و اقتصادی روسیه مؤثر نبوده است

جنگ تحریم‌ها با هدف تضعیف بلندمدت مالی و اقتصادی روسیه مؤثر نبوده است
در حالی که رهبران کشورهای گروه۷ قصد دارند در نشست آلمان اعمال فشار بیشتر بر مسکو و شخص ولادیمیر پوتین را بررسی کنند، مقامات پارلمانی روس تأکید کردند که جنگ تحریم‌ها با هدف تضعیف بلندمدت مالی و اقتصادی روسیه مؤثر نبوده و مواضع این کشور تقویت شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "نیویورک تایمز"  صبح امروز، یکشنبه، به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که واحدهایی از نیروهای نظامی ویژه (کماندوی) تعدادی از کشورهای عضو ناتو که برای عملیات‌های خرابکاری و شناسایی آموزش دیده‌اند، در حال انجام عملیات مخفیانه علیه روسیه در خاک اوکراین هستند.

طبق این اطلاعات، علاوه بر این ده‌ها نیروی نظامی ویژه از کشورهای انگلیس، فرانسه، کانادا و لیتوانی در حال کمک به ارتش اوکراین هستند و به آنها اسلحه و اطلاعات و آموزش‌های لازم را می‌دهند، البته در عین حال، بیشتر اقدامات در این راستا در خارج از خاک اوکراین انجام می‌شود.

این روزنامه یادآور شد که مقامات آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سازمان سیا) همچنین به فعالیت مخفیانه در اوکراین، عمدتاً در کی‌یف، به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات برای واشنگتن مشغول هستند.

پیش از این، یک کهنه‌سرباز آمریکایی که در زمان حاضر در جنگ علیه روسیه در خاک اوکراین شرکت دارد، از مشارکت نیروهای ویژه انگلیسی در درگیری‌های نظامی کنار نیروهای مسلح اوکراینی خبر داده در توییتر خود نوشت: «نیروهای ویژه سرویس هوایی ویژه بریتانیا (SAS) در جریان جنگ علیه روسیه کنار ارتش اوکراین می‌جنگند.»

روزنامه نیویورک تایمز قبلاً نیز در مقاله‌ای از این واقعیت ابراز نارضایتی کرده بود که مداخله ایالات متحده در درگیری‌های نظامی بین روسیه و اوکراین فراتر از کمک نظامی متعارف به کی‌یف است. این روزنامه فاش کرده بود که طبق اطلاعات رسمی، واشنگتن حتی در ترور مقامات نظامی روسی در اوکراین دست داشته و همچنین در حمله به یکی از کشتی‌های جنگی روسیه کمک کرده است.

علاوه بر این، روزنامه "واشنگتن پست" نیز دو روز قبل به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که واشنگتن و متحدانش در حال آماده‌سازی خود برای یک درگیری طولانی‌مدت با روسیه در خاک اوکراین هستند.

ارسال نظرات