۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۷۱۳۴۹۵
با حضور مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور؛

آیین معارفه سرپرست جدید شبکه ولایت برگزار شد

آیین معارفه سرپرست جدید شبکه ولایت برگزار شد
آیین معارفه سرپرست جدید شبکه ولایت و تقدیر از مدیریت سابق این شبکه با حضور آیت الله اعرافی در مدرسه امام کاظم (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید شبکه جهانی ولایت حجت الاسلام والمسلمین سیدجعفر علوی عدل، عصر امروز با سخنرانی آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در سالن سلمان فارسی مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد.

آیت الله اعرافی با اشاره به گذر از دوران تاریک و استبدادی پهلوی اول و نفوذ استعمار در دولت و نظام شاهنشاهی گفت: با گذر از آن دوران ظلمانی که ارزش های دینی سرکوب می شد عصر ارتقاء و پیشرفت حوزه علمیه در سده اخیر آغاز شد.

وی با تاکید بر اهمیت رسانه در معرفی جهان تشیع به سرتاسر دنیا ابراز کرد: یکی از نمادهای بلند بین المللی و جهانی در راستای نشر معارف اهل بیت (ع) شبکه و رسانه است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به سیر تحولی شبکه ولایت اظهار کرد: این شبکه باید مسیر گذشته در تهیه محتوای صحیح به دور از افراط و تفریط را طی کرده و با همین سیاق محتواهای دینی لازم را استخراج کند و محتوا باید علمی دقیق و پسندیده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی مدیر سابق این شبکه نیز ضمن تشکر و قدردانی از زحمات همکارانش در این مجموعه تصریح کرد: جهاد تبیین جنگ است و ادوات جهاد و جنگی را می طلبد و در عرصه جهاد اگر کسی بدون ادوات جنگی شرکت کند قطعاً محکوم به شکست خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه ادوات جنگی جهاد چیزی جز رسانه نیست، افزود: جنگ اقتصادی و نظامی را نیز با رسانه آغاز می کنند و در عصر رسانه ای باید مجهز به جهاد تبیین باشیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسین وحیدپور کارشناس دینی شبکه ولایت با بیان اینکه این شبکه از جایگاه ویژه ای در رسانه های جهان اسلام برخوردار است، اظهار کرد: امروز شبکه ولایت نماد شیعه با محوریت عقلانیت، اخلاق و استانداردهای شبکه سازی و گفت‌و‌گو است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: تنها شبکه فارسی زبان جامع در امور دینی و اعتقادی شبکه ولایت است که در طول این سال ها در خط امامین انقلاب و با رهنمودهای حضرت آیت الله مکارم شیرازی به مسیر پیشرفت خود ادامه داده است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی سرپرست جدید نیز با اشاره به توصیف حضرت امام راحل نسبت به رسانه خاطرنشان کرد: آنچه در تعریف معمار کبیر انقلاب در توصیف از رسانه به عنوان دانشگاه انسان ساز بود را امروز در کلام نخبگان در رابطه با شبکه ولایت می شنویم.

وی با اشاره به آینده پیش روی شبکه ولایت ابراز کرد: موسسه ولایت در آینده نه چندان دور پرمخاطب ترین رسانه در راستای اخلاق  و نشر معارف اهل بیت  (ع) خواهد بود و همه ما برای استفاده از ظرفیت های بالفعل و بالقوه این شبکه برای انتشار کلام پیامبر(ص) و نشر معارف اهل بیت (ع)  گام برمی داریم.

گفتنی است در پایان این مراسم از فعالیت های دوره چهارساله حجت الاسلام والمسلمین رفعتی نائینی تقدیر و حکم سرپرستی به حجت الاسلام والمسلمین علوی عدل اهداء شد.

 

ارسال نظرات