۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۷۱۳۵۰۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

توجه به مسائل دینی و فرهنگی از مؤلفه های تحول است

توجه به مسائل دینی و فرهنگی از مؤلفه های تحول است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه لرستان نیازمند تحول همراه جهش است، گفت: یکی از این مولفه های تحول توجه به مسائل دینی فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، شب گذشته در جلسه دیدار طلاب با آیت الله خاتمی، امام جمعه موقت تهران که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: رسالت علما و دانشمندان همان رسالتی است که بر عهده انبیا الهی و پیشوایان معصوم بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: یک جریان سالم، فرهنگی، دینی، متنفذ و تأثیر گذار که در طول تاریخ با ایثار، جهاد، شهادت و فداکاری از رسول گرامی اسلام آغاز شد و به وسیله پیشوایان معصوم و نایبان امام عصر(عج) ادامه پیدا کرده است.

وی در ادامه بیان داشت: تا کنون این جریان سالم، فرهنگی، دینی و تأثیر گذار در این عصر به ما رسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در طول تاریخ کانون فضیلت‌ها، مرکز و سرچشمه مکارم و اخلاق اسلامی بوده است، گفت: این معارف و اخلاق اسلامی را در بین مردم ترویج دادند.

حجت الاسلام شاهرخی تصریح کرد: در چنین وضعیتی علما استان لرستان تا کنون با رسالت الهی خود تلاش کردند انجام وظیفه کنند، تقدیم شهدا، پشتیبانی از جنگ تحمیلی، حضور در صحنه‌های مختلف را همواره از سوی مردم استان داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه این استان هم امنیت خودش را حفظ کرده و هم در ایجاد امنیت در استان‌های دیگر حضوری پر رنگ و ارزشمند داشته که قابل تقدیر است، افزود: امروز ما همچنان نیازمند همان جریان سالم، فرهنگی، دینی، فعال، متنفذ و تأثیر گذار هستیم که برگرفته از تبیین، استدلال و پاسخگویی به شبهات بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی ۱۳ مدرسه علمیه برادران و ۱۳ مدرسه علمیه خواهران با جمعیت تقریبی سه هزار و ۵۰۰ نفر در استان فعال هستند، گفت: این جز برکات انقلاب اسلامی است، امروز در این استان رویش‌های انقلاب اسلامی به وفور از گروه های جهادی، جوانان انقلابی و حزب الهی شکل گرفته است.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه برخی از این گروهای جهادی در دورترین و محروم‌ترین نقاط استان مشغول فعالیت‌های فرهنگی و محرومیت زدایی هستند، بیان کرد: لرستان به واسطه اینکه هم مرز با استان‌های مرزی بوده در طول جنگ تحمیلی از سوی دشمن بعثی آسیب‌های فراوانی دیده است، این استان هم در آمدن هواپیماهای دشمن مورد تهاجم قرار می‌گرفت و هم در برگشت.

وی بیان داشت: استان به واسطه مسائل اقتصادی دچار ضعف است و نیازمند توجه ویژه است، در طول بیش از دو سال، ۲۱ وزیر و معاون وزیر را ملاقات کرده‌ام تا وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان را به اطلاع آنها برسانم، برخی می‌گفتند ما چنین اطلاعی از استان لرستان نداریم، تصورمان این است که لرستان به جهت رشد اقتصادی وضعیتی بهتر از این دارد، این در حالی است که تورم، بیکاری، عدم رونق مطلوب کسب و کار، آسیب‌های اجتماعی سالهاست که گریبانگیر این استان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: صنایع بزرگ ما یا تکمیل نشده تعطیل شده‌اند و یا تکمیل شده، تعطیل شده‌اند، کارگاه‌های ما در شهرک‌های صنعتی هم با همین وضعیت گرفتار شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه در قضیه سیلاب، بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به لرستان خسارت وارد شد، بیان داشت: هنوز نیمی از آن خسارات باقی مانده است، اگر این نیم هم جبران شود ما به شرایط قبل از وقوع سیلاب تازه بر می‌گردیم.

وی با اشاره به اینکه لرستان نیازمند توجه ویژه قوای سه گانه است، تصریح کرد: بزرگانی که کلامشان نافذ و تأثیرگذار است مانند حضرتعالی، می‌توانند این استان را یا یاری کنند، ما نیازمند تحول همراه با جهش هستیم، تحول به تنهایی گذشته استان ما را جبران نمی‌کند، بلکه تحول همراه با جهش لازم است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه اعتبارات قطره چکانی که به این استان داده می‌شود نمی‌تواند در لرستان ایجاد تغییر محسوس کند، ادامه داد: ما بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه صنایع تعطیل شده موجود داریم و اگر اراده مصممی از سوی دستگاه اجرایی و قضائی باشد می‌تواند هزاران نفر را در این استان مشغول به کار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های تحول توجه به مسائل فرهنگی و دینی است.

وی گفت: خانه‌های عالم، مصلی ها، مساجد و… نیمه تمام در استان نیازمند تکمیل هستند، توجه به کانون‌های فرهنگی و دینی می‌تواند در ارتقای فرهنگی و دینی استان نقش آفرین باشد./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات