۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۱۳۷۲۰
مدیر دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه مطرح کرد؛

هدف اساسی طرح «شهید بیاضی زاده»/ به دنبال تربیت «نخبه مدیریتی» هستیم

هدف اساسی طرح «شهید بیاضی زاده»/ به دنبال تربیت «نخبه مدیریتی» هستیم
حجت الاسلام بهاری با اشاره به اقدامات تربیتی دفتر امور نخبگان گفت: طرح شهید بیاضی زاده را پی گرفتیم تا نخبه مدیریتی و حل مسأله تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن بهاری مدیر دفتر امور نخبگان و استعداد‌های برتر حوزه‌های علمیه در دیدار مدیرعامل و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا به ارائه گزارشی از روند فعالیت های اداره امور نخبگان حوزه پرداخت و گفت: سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ در زمانی که حجت الاسلام والمسلمین عماد مسؤولیت معاونت پژوهش را بر عهده داشت، در جهت حمایت و پشتیبانی از نخبگان و استعداد‌های برتر تلاش‌هایی آغاز شد.

وی ادامه داد: مرکز امور نخبگان حوزه‌های علمیه یک نهاد سیاستگذار و حامی است و وظیفه شناسایی و پرورش نخبگان با دفتر امور نخبگان واقع در مراکز مدیریتی اصفهان، خراسان، خواهران و جامعه الزهرا(س) است.

این استاد حوزه علمیه ابراز داشت: جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه های علمیه به درستی خلأ ضعف شناسایی نخبگان را حس و برای رفع آن اقدام کرد و طی آن تعدادی از نخبگان را چتر حمایتی خود خارج ساخت؛ این نهاد وظیفه حمایت را به عهده داشت و با آمدن حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی به مرکز خدمات مقرر شد شناسایی توسط مرکز نخبگان انجام بگیرد.

به دنبال تربیت نخبه حل مسأله هستیم

وی با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های حمایتی از نخبگان با تسهیل گری آیت الله اعرافی به نتیجه رسید، گفت: یکی از اهداف ما استفاده نخبگان برای نخبگان است تا با تعامل با یکدیگر بتوانند توان جامعه نخبگانی را بالا برده و یک تشکل را شکل دهند.

حجت الاسلام بهاری خاطرنشان کرد: در هیچ جای حوزه برای ارزیابی مسأله، فرایندی دیده نمی‌شود، اما در طرح شهید بیاضی زاده در نظر داریم که نخبه حل مسأله و نخبه مدیریتی تربیت کنیم.

وی در پایان ضمن تشکر از خبرگزاری رسا از این رسانه به عنوان یکی از رسانه های موفق حوزوی نام برد و از همکاری با آن جهت پیشبرد امور نخبگان و تسهیل در امور حمایتی از جامعه نخبگانی استقبال کرد.

ارسال نظرات