۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۷۱۳۸۲۶
دبیر جشنواره پاسخ برتر:

باید به سمت ابزارهای به‌روز گام برداشت

باید به سمت ابزارهای به‌روز گام برداشت
حجت الاسلام سید نژاد گفت: هنوز برخی در حوزه و دانشگاه به این باور نرسیده‌اند که باید به سمت ابزار‌های به‌روز گام برداشت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست خبری اولین جشنواره پاسخ برتر، پیش ازظهر امروز در سالن جلسات مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات برگزار شد.

حجت الاسلام سید عباس سیدنژاد دبیر جشنواره با اشاره به اینکه شبهات دینی در کنار شبهات سیاسی به کمک ابزارهای روز، ذهن جوانان را به خود درگیر کرده است، ابراز داشت: پاسخگویی به شبهات با روش های قدیمی و سنتی کارایی لازم را نخواهد داشت و امروز باید به کمک ابزارهای به روز شده و فضای مجازی درصدد پاسخگویی به شبهات باشیم.

وی افزود: در تعریف و برندسازی جشنواره قطعاً مشکلاتی وجود دارد، اما با این وجود، اولین جشنواره پاسخ برتر به لطف الهی و عنایت حضرت ولی عصر(عج) مورد توجه طلاب و دانشجویان علاقمند قرار گرفته است.

دبیر جشنواره پاسخ برتر با یادآوری اینکه حوزه علمیه از نظر متن علمی بسیار قوی است، اظهار کرد: هدف این جشنواره به کار گیری بنیه علمی قوی طلاب با استفاده از ابزارهای مدرن و ادبی در راستای پاسخگویی به شبهات دینی است.

حجت الاسلام سید نژاد با اذعان بر اینکه هنوز برخی در حوزه و دانشگاه به این باور نرسیده اند که باید به سمت ابزارهای به‌روز گام برداشت، تصریح کرد: این جشنواره در پنج بخش « آثار مکتوب، شعر، داستان، رسانه و بخش ویژه فضای مجازی» برگزار شده است.

وی با اشاره به آثار برگزیده جشنواره گفت: 5 کتاب، 3 پایان نامه، 3شعر، 2 داستان، 4 اثر چندرسانه ای، 4 اثر بخش فضای مجازی برگزیدگان این جشنواره هستند، همچنین از 4 نهاد برتر در حوزه پاسخگویی و 3 شخصیت برتر در پاسخگویی به شبهات تقدیر خواهد شد.

دبیر جشنواره پاسخ برتر با بیان اینکه 10 درصد شرکت کنندگان دانشجویان هستند و 4 برنده از دانشجویان خوش ذوق کشور می باشند، ابراز کرد: تجلیل از برگزیدگان عرصه پاسخگویی به شبهات با پیام حضرت آیت الله سبحانی و با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه صبح دوشنبه 13 تیرماه از ساعت 10 الی 13 در سالن اجتماعات امین مرکز مدیریت برگزار می شود.

گفتنی است برنامه پاسخ به شبهات هر هفته از طریق تلویزیون اینترنتی پاسخ TV و در بستر فضای مجازی هیئت آنلاین به سمع و نظر مخاطبان می رسد.

ارسال نظرات