۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۷۱۳۸۳۳

همخوانی نسخه لبنانی «سلام فرمانده» در یکی از استادیوم‌های تاریخی لبنان

همخوانی نسخه لبنانی «سلام فرمانده» در  یکی از استادیوم‌های تاریخی لبنان
صدها نفر از مردم لبنان با حضور در یکی از استادیوم‌های تاریخی این کشور نسخه لبنانی «سلام فرمانده» را اجرا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع لبنانی از اجرای سرود «عاهدناک إمام زمانی» نسخه لبنانی سرود «سلام فرمانده» خبر دادند.

طبق گزارش وبگاه «صدی الضاحیه» این سرود، روز گذشته، در استادیوم باستانی شهر «صور» (غرب لبنان) با حضور صدها نفر از مردم این کشور برگزار شده است.

منابع لبنانی گزارش دادند که این سرود توسط انجمن پیشاهنگی امام مهدی (عج) به عنوان نسخه لبنانی سرود سلام فرمانده تولید شده است.

متن کامل سرود «عاهدناک امام زمانی»

 

پیش از تولید این سرود، شیخ «نزیه فیاض» رئیس این انجمن پیشاهنگی امام زمان (عج) در گفت‌و‌گو با العهد گفته بود: «در راستای همگامی خود با سرود سلام فرمانده و تأثیر عاطفی، فرهنگی و تربیتی این سرود، کار روی این پروژه را آغاز کردیم. این سرود به یک نماد جهانی تبدیل شده است. از طرف دیگر، ما به منظور همراهی با کودکان، جوانان و به طور کلی مردم درصدد ایجاد یک کار هنری هستیم که این اثر را شبیه‌سازی کند و مکمل و منسجم با آن باشد.»

شیخ فیاض درباره مراحل این طرح توضیح داده بود که پس از هم‌فکری و مشورت، زمینه‌سازی‌هایی را انجام دادیم و طرح خود را مشخص کردیم. این طرح یک کار هنری است که سلام فرمانده را شبیه‌سازی می‌کند یعنی در نسخه عربی آن با یک متن ادبی زیبا، سهل‌ و ممتنع و همچنین اثرگذار که با زبان همگان، امام زمان (عج) را خطاب قرار می‌دهد.

رئیس انجمن پیشاهنگی امام مهدی (عج) همچنین خبر داده بود این سرود نه‌ تنها توسط گروه پیشاهنگی برگزار خواهد شد، بلکه متن شعر به دست تمام پدران و مادران و جوانان خواهد رسید تا آن را حفظ کنند و در پایان برای خواندن این سرو در تجمع بزرگی شرکت کنند.

انتهای پیام/م

ارسال نظرات