۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۱۳۸۸۵

کتاب "خاطرات سفیر" به چاپ هفتاد و هفتم رسید

کتاب
انتشارات سوره مهر چاپ هفتاد و هفتم از کتاب "خاطرات سفیر"، روایتی از زندگی پرچالش یک زن مسلمان در فرانسه، را روانه بازار نشر کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب "خاطرات سفیر"  کتابی که به قلم یک زن نوشته شده و رهبر انقلاب خواندنش را به "خانم‌ها" توصیه کردند.

نیلوفر شادمهری نویسنده این کتاب که هم‌اکنون استاد دانشگاه است، در دوران دانشجویی و جوانی پا به یکی از مراکز علمی فرانسه می‌گذارد؛ کشوری که همواره به لحاظ تقابل‌هایی که گاه با جامعه مسلمانان دارد، برای ما شرقی‌ها خبرساز است. شادمهری در کتاب "خاطرات سفیر" از همین تقابل‌ها و گاه ناآگاهی‌ها سخن گفته است.

وی  در این کتاب حدود ۳۰ خاطره از آن ایام را متتشر کرده است. خاطرات شادمهری از جنس خاطراتی که عمدتاً از نویسندگان زن می‌شناسیم، نیست. چالش‌های زندگی یک زن مسلمان در دنیای غرب، محوری‌ترین موضوع کتاب اوست ومواجهه شادمهری با آدم‌های مختلف و اتفاقات متفاوت این خاطرات را جذاب‌تر می‌کند. 

وی در بخشی از وبلاگ خود نوشته: "چند سال پیش وقتی برای تحصیل وارد فرانسه شدم، فکر می‌کردم فقط یک دانشجوی دکترای طراحی صنعتی هستم. اما دقایق زیادی نگذشت تا بفهمم پیش از اینکه دانشجو باشم در هر مقطع یا هر رشته‌ای، نماینده ایرانم و رفتار و گفتارم بیش از اینکه معرف "من" باشند، معرف یک مسلمان ایرانی است. برای کسی مهم نبود من چه می‌کنم و چه می‌خوانم. چیزی که اطرافیانم می‌خواستند بدانند پاسخ سوالات و شبهات ذهنشان بود درباره هر چه به ایران مربوط می‌شد. مسئولیتم خیلی سنگین‌تر از آن بود که فکرش را می‌کردم؛ و اینچنین بود که سفیر ایران شدم. "

ارسال نظرات