۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۷۱۴۰۰۷
قالیباف:

اجرای دقیق نظام رتبه‌بندی معلمان را از وزیر مطالبه خواهم کرد

اجرای دقیق نظام رتبه‌بندی معلمان را از وزیر مطالبه خواهم کرد
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون نظام رتبه‌بندی معلمان در دولت سیزدهم گفت: مکلف هستیم این موضوع را تا مرحله نهایی پیش ببریم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نخستین کنگره معلمان انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه اولویت اول نظام جمهوری اسلامی برای حل همه چالش‌ها، آموزش و پرورش است، تصریح کرد: همیشه در فعالیت‌های جهادی، موضوع آموزش و پرورش از اولویت‌های بنده بوده است و ما در مجلس نیز سعی می‌کنیم به این امر بها دهیم.

وی با اشاره به تصویب قانون نظام رتبه‌بندی معلمان در دولت سیزدهم گفت: مکلف هستیم این موضوع را تا مرحله نهایی پیش ببریم و بنده حتی در درون آموزش و پرورش برای اجرای دقیق این قانون از شخص وزیر مطالبه خواهم کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت منزلت و جایگاه معلمان گفت: قانون رتبه‌بندی معلمان فرصتی برای چاره‌اندیشی دقیق در آموزش و پرورش در برنامه هفتم خواهد بود.

قالیباف در ادامه اولین اولویت فوری در کشور را اقتصاد دانست و گفت: شرایط اقتصادی کشور طوری است که اولویت ما سامان دادن به امور اقتصادی است که در تمامی حوزه‌ها سایه انداخته است.

وی افزود: اگر با غفلت‌آفرینی از موضوعات مهم، اولویت‌بخشی به امورات فوری مورد توجه قرار نگیرد و بین آنها فرق قائل نشویم، موجب بی مدیریتی و بی‌لیاقتی در اداره امور خواهیم شد.

قالیباف تأکید کرد: حوزه فرهنگ با محوریت آموزش و پرورش، از موضوعات اولویت‌دار و مهم ما محسوب می‌شود و باید در تصمیمات میان مدت و درازمدت لحظه‌ای از این امور غافل نشویم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما بتوانیم در یک دهه به این مهم دست یابیم، کشور را از این چالش‌های جدی، حتی چالش‌های اقتصادی نجات خواهیم داد.

قالیباف تصریح کرد: هیچ جامعه‌ای فراتر از اندیشه معلمان رشد نمی‌کند و این موضوع، اهمیت معلم در حوزه تربیت و آموزش را نشان می‌دهد.

وی گفت: به عنوان مدیری که بیش از 40 سال در سطوح و حوزه‌های مختلف تجربه کسب کرده‌ام، می‌گویم که راه نجات کشور آموزش و پرورش است؛ معلمان نیز باید بدانند که بزرگترین بار مسئولیت بر دوش آنهاست.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نقش معلم را نقش هدایتگری می‌دانیم، چراکه این قشر از جمله شریف‌ترین و پرمسؤولیت‌ترین افراد جامعه به حساب می‌آیند و باید همه سطوح مدیریتی، ریاستی و همچنین خانواده‌ها در کشور به آن باور داشته باشند و آن را به کار گیرند، تاکید کرد: دولت‌سازی از نهاد آموزش شکل می‌گیرد و باید بدانیم که هویت نهاد آموزش و پرورش، به معلم و ارزش اوست.

قالیباف اظهار کرد: در نهاد آموزش و پرورش نباید هیچگاه نگاه سیستمی و حکمرانی داشته باشیم، بلکه باید حرکت را از پایین به بالا انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه شفاف‌سازی، هوشمندسازی، مردمی‌سازی و کارآمدسازی در اولویت امور برای پیشبرد اهداف تمامی بخش‌ها قرار دارد، افزود: در زمان کرونا در حوزه آموزش و پرورش ثابت شد که آموزش و پرورش عقب‌ماندگی‌های مجازی خود را خوب به پیش برد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر جلوگیری از ارائه ایده‌های کلی در خصوص آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه، گفت: باید در این برنامه در خصوص این وزارتخانه برنامه‌های دقیق‌تری ارائه شود، چرا که این بخش، بخش مهمی است.

ارسال نظرات