۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۷۱۴۰۱۴

کاخ سفید: هنوز زمان مذاکرات روسیه و اوکراین فرا نرسیده است

کاخ سفید: هنوز زمان مذاکرات روسیه و اوکراین فرا نرسیده است
مقامات کاخ سفید معتقدند؛ با وجود حمایت آمریکا از کی‌یف، هنوز زمان مناسبی برای گفتگوی روسیه و اوکراین نیست و مسکو نیز هیچ نشانه‌ای از علاقه به مذاکرات نشان نداده، درحالی‌که سخنگوی کرملین بر لزوم موافقت کی‌یف با شروط روسیه برای توافق صلح تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین شب گذشته تایید کرد که فرماندهی ارتش اوکراین نظامیان این کشور را از شهر لیسیچانسک خارج کرده است.

زلنسکی شب گذشته در نطقی خطاب به مردم کشورش گفت: «این واقعیت که ما از جان سربازان خود، و از مردم خود محافظت می‌کنیم، کم اهمیت نیست. ما دیوارها را بازسازی خواهیم کرد، زمین را پس خواهیم گرفت و بیش از همه باید از مردم خود محافظت کرد. و اگر فرماندهی ارتش نظامیان را از نقاط خاصی از جبهه، جایی که دشمن بیشترین برتری آتش را دارد، خارج کرده، به ویژه، این مسئله در خصوص لیسیچانسک صدق می‌کند، این فقط به این معناست که ما به لطف تاکتیک‌های خود به آنجا باز خواهیم گشت.»

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین نیز روز گذشته اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین پس از درگیری های سنگین، برای نجات جان نظامیان مجبور به عقب نشینی و ترک مواضع خود در شهر لیسیچانسک شدند.

ستاد کل ارتش یادآور شد که در شرایط برتری چندجانبه نیروهای مسلح روسی در خصوص توپخانه، هوانوردی، سیستم‌های موشک پرتاب چندگانه، مهمات و پرسنل، ادامه مبارزه برای ادامه کنترل بر این شهر تنها منجر به عواقب مرگبار میشد و به همین دلیل، به منظور حفظ جان مدافعان اوکراینی تصمیم به خروج از لیسیچانسک گرفته شد.

ظهر روز گذشته، یکشنبه، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور گزارش داد که با آزادسازی شهر لیسیچانسک در نتیجه یک عملیات نظامی موفقیت آمیز، اکنون تمامی سرزمین لوهانسک تحت کنترل ارتش  روسیه به همراه واحدهای نیروهای مردمی لوهانسک  قرار گرفته است.

لیسیچانسک آخرین شهر در منطقه لوهانسک بود که ارتش اوکراین آنجا را ترک کرد. به گفته خبرنگاران روس اعزامی به منطقه، ساکنان این شهر برای استقبال از نیروهای متحد به خیابان‌ها ریختند و سپس شروع به پاکسازی معابر کردند.

ارسال نظرات