۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۷۱۴۰۳۰

مصوبه‌ای برای احداث کارخانه سرب صادر نشده است

مصوبه‌ای برای احداث کارخانه سرب صادر نشده است
معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه نگرانی‌های مردم کاشان در مورد کارخانه سرب به حق است، گفت: ستاد تسهیل مصوبه‌ای برای احداث کارخانه سرب صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم از  کاشان، فعالیت کارخانه سرب در کاشان یکی از نگرانی‌های این روز مردم منطقه است و شهروندان کاشانی به طُرُق مختلف نگرانی خود را از فعالیت این واحد تولیدی به دلیل مجاورت در شهرک صنعتی تولید مواد غذایی، نزدیکی به مناطق مسکونی و واحدهای تولیدی گلاب و عرقیجات گیاهی اعلام کردند.

چندی پیش با پیگیری‌های صورت گرفته روح‌الله دهقانی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان خبر از پلمب این واحد تولیدی تا تعیین تکلیف آن خبر داد و محمدشریف زارعی، فرماندار ویژه شهرستان کاشان نیز بر این موضوع تاکید کرد.

این در حالی است که چند روز گذشته علی هاشمی طاهری، رئیس شورای شهر کاشان و چند تن از اعضای شورای شهر به منظور بازدید سرزده از این واحد تولیدی به محل کارخانه رفتند و پس از مشاهدات میدانی ابراز نگرانی خود را از عدم پلمب کارخانه سرب و فعالیت آن اعلام کردند.

همین موضوع باعث شد تا موضوع کارخانه سرب دوباره در محافل خبری و فضای مجازی بزرگنمایی شود در حالی که اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان بر اساس استعلام دریافتی مبنی بر فعالیت این واحد تولیدی آغاز به کار کارخانه سرب را با توجه به آثار سوء و مخرب آن در محل مد نظر رد کرده بود.

این موضوع را از مسئولان مختلف پیگیری کردیم؛ امیررضا نقش در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به احداث کارخانه سرب در محدوده شهرستان کاشان اظهار داشت: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان مطرح شد.

وی با بیان اینکه مصوبه‌ای برای رخ دادن این اتفاق صادر نشده است، افزود: این موضوع به آن دلیل است که مردم نگرانی‌های به حقی دارند و از طرفی شرکت مذکور دفاع‌هایی را نیز دارد که باید به دقت بررسی شود.

معاون استاندار اصفهان ضمن تاکید بر بررسی تکنولوژی مورد استفاده از کارخانه سرب در منطقه کاشان ابراز داشت: تمامی این موارد باید به صورت تخصصی بررسی شود و محیط زیست نیز هیچ مصوبه‌ای برای صدور مجوز صادر نکرده است و بر همین اساس بررسی‌ها را به فرماندار کاشان به ویژه مباحث اجتماعی تفویض کردیم.

وی با بیان اینکه این شرایط تاکنون پروانه بهره‌برداری برای آن صادر نشده است، گفت: تا زمانی که استعلام‌ها برای این واحد تولیدی صادر نشده است و بر همین اساس تا زمان عدم تکمیل استعلامات هیچ پروانه بهره‌برداری صادر نمی‌شود.

انتهای پیام/801 /ی

ارسال نظرات