۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۷۱۴۱۲۱

امتناع امیرالحاج از سفر به عربستان در اعتراض به کارشکنی مقامات سعودی

امتناع امیرالحاج از سفر به عربستان در اعتراض به کارشکنی مقامات سعودی
حجت الاسلام والمسلمین نواب در اعتراض به تعلل و اقدام دیرهنگام دولت عربستان سعودی و عدم رعایت عزت نماینده جمهوری اسلامی ایران از سفر به عربستان امتناع کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در اعتراض به تعلل و اقدام دیرهنگام دولت عربستان سعودی و همچنین عدم رعایت عزت نماینده جمهوری اسلامی ایران از سفر به عربستان امتناع ورزید.

گفتنی است، دولت سعودی در آخرین مهلت لازم برای تشرف به حج، اقدام به صدور ویزای حجت الاسلام والمسلمین نواب کرده، اما وی در اقدامی ستودنی از سفر به عربستان سعودی خودداری کرد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب - نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این باره گفت: به علت تصمیم اشتباه وزارت حج عربستان در ایجاد محدودیت سنی زائران و تعلل در اعطای ویزا، بنده به عنوان سرپرست حجاج ایرانی، عدم حضورم را در سرزمین وحی اعلام می کنم.

وی افزود: به برادران وزارت امور خارجه اطلاع دادم که من تنها در صورتی مشرف می شوم که وزیر حج عربستان بابت اقداماتی که انجام گرفته است، عذرخواهی کند و باید در فرودگاه عربستان به استقبال نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی بیاید. از طرفی هم دفتر مقام معظم رهبری اجازه این سفر را به من بدهد.

ارسال نظرات